שתף קטע נבחר

גל תורן: "לא פעם חושבים שאני אנטיפת"

פניו של השחקן והזמר גל תורן הפכו מוכרות על המסך - אם בדמותו של המניאק האהוב בסדרה "לצבי יש בעיה" או בתור הבחור השקט ב"אורי ואלה". בראיון הוא מספר למה הוא לא מתייחס לביקורת ברשתות החברתיות ("אנשים רוצים צומי") וגם מדוע אין לו בעיה לשחק את דמות הגבר הילדותי שמרוכז בעצמו: "אני עוף מוזר, לא בא למכור אווירה פסטורלית"

"מי שרוצה להגיד לי שאני שמן מסריח ומגעיל שעושה חרא תפקיד - שיבוא ויגיד לי את זה פנים מול פנים, לא בפייסבוק". השחקן והזמר גל תורן מנותק מהרשת החברתית, ואין לו שום בעיה להסביר למה. 

 

 

"הרחוב משקף את האמת. אם יש למישהו ביצים להגיד לי את זה בפנים, אז יהיה לי הרבה יותר קל להתמודד", הוא מסביר בראיון ונשמע לרגע כמו אחת הדמויות שהוא מגלם על המסך שלנו - יורה משפטים בלי פילטרים ועם המון חן. "אין לי בעיה עם זה שבן אדם רוצה להיות רע למישהו או חשוב לו להקניט. לשנוא זה לגיטימי, לכעוס זה לגיטימי. אפילו ברגעים מסוימים להרוג זה לגיטימי. אבל צריך שזה יהיה מספיק חשוב לך בשביל שתרים את התחת שלך מהכיסא, תחפש את הבן-אדם ותגיד לו את זה בפנים. לשבת עם האייפון, לגרבץ ולהקניט - אני לא רוצה להיות חלק מזה. גם אם יש לזה מחיר".

 

מחפש את החמלה בדמויות. תורן (צילום: ענת מוסברג) (צילום: ענת מוסברג)
מחפש את החמלה בדמויות. תורן(צילום: ענת מוסברג)
נפגעת מביקורות של אנשים בעבר?

"אני עובד המון שנים מאחורי הקלעים בתעשייה של המוזיקה והטלוויזיה, ואני רואה עם איזה דברים אדם צריך להתמודד כשמשהו הופך ללהיט. נראה לי שכרגע המחלה הכי גדולה של המדינה היא שאנשים חייבים להגיד מה שהם חושבים באותו רגע. אני לא חושב שזה רוע, זו תשומת לב, אנשים רוצים צומי. והדרך היא להגיד דברים חריפים ולצעוק ברשתות. זה בדיוק כמו להפיץ תמונות של מישהו עירום בסלולרי - זה ילדותי ומראה על חוסר יכולת להתאפק".

 

תורן (41) אולי מדבר על אחורי הקלעים, אבל הוא כבר מזמן צעד לקדמת הבמה. מאחוריו תפקידים בקולנוע ובטלוויזיה וקריירה מוזיקלית עם מרסדס בנד, אבל אין ספק שהשנה האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד עבורו: הוא גילם תפקיד מרכזי ב"האחיות המוצלחות שלי" של yes, ובימים אלה משחק לצדו של צביקה הדר בסדרה "לצבי יש בעיה" של רשת, ומשתתף ב"אורי ואלה" שמשודרת ב-HOT.

"יש איזו ברכה של הצעות שאני מקבל בזמן האחרון, וחלק מהעניין זה ללקט את הדברים שאוכל ליהנות מהם בדמות", הוא מנסה להסביר את שטף הסדרות המצליחות שבהן לקח חלק.

 

ובדרך כלל זו הדמות של הגבר הילדותי שמרוכז בעצמו עם תובנות בשקל.

"אתה צודק. זה קשור גם לליהוק, אבל כשמציגים לי דמויות שליליות - הדבר הראשון שאני מחפש הוא החמלה שלהן. אין לי כל כך בעיה להיות חרא, אם אני עסוק גם במקום הטוב שלהן - זה מייצר עוד רובד שנהנים ממנו, ואז רוצים אותך לתפקידים האלה כל הזמן ונוצר גלגל. הרבה פעמים אומרים לי 'הוא מניאק, אבל הוא צריך להיות נאהב'".

 

אין לך בעיה להיות חרא?

"האנשים הכי מצחיקים בעולם ואולי גם הכי מעניינים הם אנשים שמסוכסכים עם המוסר שלהם מצד אחד, ומצד שני יש להם בעיה חמורה של מודעות עצמית. יש המון עם מה לשחק ויש בזה הרבה מאוד עומק. בחיים האמיתיים אני משתדל להיות איש טוב. אני גם לא מתכחש לצד הזה שלי - אני עוף מוזר, לא בא למכור אווירה פסטורלית. אני חושב שיש משהו בזרע הפורענות שהיה בתפקיד הראשון - שם באמת הייתי הכי חרא ("תעשה לי ילד", ר.ב) ואנשים אהבו את זה".

 

לשנוא זה לגיטימי, לכעוס זה לגיטימי" (צילום: ענת מוסברג) (צילום: ענת מוסברג)
לשנוא זה לגיטימי, לכעוס זה לגיטימי"(צילום: ענת מוסברג)

ב"אורי ואלה", שבה מככבים שלמה בראבא ודינה סנדרסון כאב ובת, תורן מגלם את אחיה של סנדרסון - והפעם דווקא מדובר ב"בחור שקט ונעים הליכות, האתנחתה השפויה של הסדרה", לדבריו. העבודה לצדם של סנדרסון, בראבא וגם פבלו רוזנברג בתפקיד השף, הפכה לחוויה גם בשביל מי שרגיל לחברת שחקנים ומוזיקאים.

 

"זה הרגיש כמו להסתובב במוזיאון שעווה, רק שהבובות חיות. כל שחקן שם הוא יותר אייקוני מאחר, וכולם באים מעולמות שונים", הוא מספר. "בראבא לדוגמה - זה לא ייאמן שבאמת יש מישהו כזה. יש מעט אנשים שהדמות שלהם היא ממש הזויה, ובמציאות הם יותר הזויים. בפגישה הראשונה שלנו, עוד לפני הצילומים, היה צריך לבחור שיר לסדרה. הוא נכנס לחדר באיחור של שלוש שעות, וירד על המוזיקה בשיא החופשיות. יש לו חופשיות מדהימה להגיד מה שהוא חושב ואז יש לו חופשיות מדהימה לחזור בו. אני מוקסם. פבלו רוזנברג הוא אקסטרווגנטי וממכר, מאוד שמחתי לגלות שהאיש הזה שם, וגם דינה סנדרסון בעצמה היא כמו קפסולה של מתיקות".

 

בימים אלה תורן גם מופיע בלב המיינסטרים הישראלי - בתפקיד חברו הטוב של צביקה הדר בסדרה "לצבי יש בעיה" שמשודרת בזכיינית ערוץ 2 רשת. "את צביקה הכרתי לפני הצילומים לסדרה, עוד מהתקופה ששנינו עבדנו בקשת, הייתה לנו חיבה כזאת".

 

"אורי ואלה". מוזיאון (צילום: ורד אדיר) (צילום: ורד אדיר)
"אורי ואלה". מוזיאון(צילום: ורד אדיר)

אז למעשה הוא זה שליהק אותך לתפקיד?

"אף פעם לא שאלתי, אבל הוא תמיד אמר לי שאין לו חבר טוב כזה באמת, אבל אם היה לו הוא היה רוצה שזה יהיה אני. אולי עכשיו אנחנו נהיה חברים. אני לא חושב שצביקה צריך במציאות חבר כזה - שנותן עצות אחיתופל".

 

הסדרה עלתה לאחר שהדר סיים דרך ארוכת שנים עם התוכנית "כוכב נולד" (שהפכה ל"הכוכב הבא"), עבר בהמשך מהזכיינית קשת למתחרה רשת, ונעלם מהמסך לזמן מה. כשתורן נשאל על העבודה עמו לאחר תקופה שכזו, הוא בוחר לצטט את שלום חנוך. "אתה יודע מה הוא אומר על הדבר הזה בשיר 'נגד הרוח' - 'תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר'. נראה לי שמצאתי אותו אחרי שהוא החליט להיפרד ממקום שהתרגלו אליו, ועבר למקום שבאמת ניסו לחשוב מה טוב בשבילו, שהקשיבו לו".

 

"לא סתם צביקה הדר הפך להיות מישהו שמלווה את השושלת המוזיקלית החדשה של המדינה הזאת. הוא באמת יודע להקשיב. הסדרה הזאת היא כאילו על החיים שלו והוא כאילו נמצא במצוקה - ואתה מאמין לו שהוא במצוקה ואתה גם מאמין לו שיש לו מספיק כישרון ואהבת אדם. זה מאוד יפה לראות בן אדם שטפו טפו תמיד הצליח ליפול על הרגליים, ועושה את זה בצורה מאוד מרשימה".  

 

צביקה הדר בסדרה. "כישרון ואהבת אדם" (צילום: טל גבעוני ) (צילום: טל גבעוני )
צביקה הדר בסדרה. "כישרון ואהבת אדם"(צילום: טל גבעוני )

אחרי שלוש סדרות בשנה אחת - כבר מזהים אותך ברחוב?

"כן אבל יש לי יכולת ללבוש פרצוף של אל תזהו אותי, 'אני לא מי שאתה חושב שאני'. כיף לקבל אהבה, אבל ברוב המקרים זה לא תופס אותי פנוי".

 

צריך להיות פנוי כדי לקבל אהבה?

"כן, כדי לתת לתשומת לב. קורה לא פעם שחושבים שאני אנטיפת. אבל אני עובד על זה. כל הזמן עובדים על זה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענת מוסברג
מנותק מהרשת החברתית. תורן
צילום: ענת מוסברג
לאתר ההטבות
מומלצים