שתף קטע נבחר

רצים למיון: הסינדרום המוזר של משתמשי הקנאביס החדשים בארה"ב

בתי החולים במדינות בהן אושר הקנאביס לשימוש חוקי מדווחים על מספר גדול של פניות עקב תסמינים קשים של מערכת העיכול, בהם הקאות וכאבי בטן עזים. מומחים: עישון תדיר של מריחואנה משנה את הקולטנים במערכת העיכול

המצדדים באישור המריחואנה טוענים שהוא סם בטוח, אבל הדיווחים הרפואיים מראים אחרת: בתי חולים במדינות בארה"ב בהן אושר שימוש חוקי בסם המריחואנה מדווחים על מספר הולך וגדל של חולים שלוקים בתסמונת חריגה, הגורמת לסימפטומים קשים במערכת העיכול, בהם כאבי בטן עזים והקאות משמעותיות.

 

התסמונת החדשה נקראת "סינדרום היפראמסיס". היא נצפתה לאחרונה בשיעור גבוה מאוד של חולים שסיפרו על עישון יומיומי של מריחואנה, באותן מדינות בהן אושר הסם לשימוש חופשי. החולים סובלים מכאבי בטן עזים והקאות חמורות עד כדי התייבשות.

 

מריחואנה. שינוי הקולטנים במעיים (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
מריחואנה. שינוי הקולטנים במעיים

 

התסמונת אופיינית למשתמשי מריחואנה תדירים. בשני בתי חולים בקולורדו הוכפל מספר המאושפזים שסובלים מהתסמונת מאז שנת 2009. על פי ההערכות, צריכת מריחואנה במינון גבוה גורמת לפגיעה בקולטנים בגוף, שגורמת לכאבים העזים בבטן ולהקאות.

 

החולים שאושפזו טופלו בעירוי נוזלים לתוך הווריד עקב התייבשות ובתרופות המפחיתות את כאבי הבטן ואת עוצמת ההקאות. עם זאת, הרופאים הבהירו כי הדרך היחידה "לרפא" את התסמונת היא הפסקת השימוש בקנאביס.

 

 

מחקר ישראלי שפורסם בשנה שעברה מצא כי גם הקנאביס הרפואי גרם לתופעות לוואי בקרב המשתמשים. שתי התופעות השכיחות ביותר היו יובש בפה ורעב, עליהן דיווחו 60% מהמשתמשים. 44% דיווחו על מצב רוח מרומם, 23% דיווחו על ישנוניות, 28.6% דיווחו על עייפות, 32% סבלו מאדמומיות בעיניים ו-13% על טשטוש. 9.8% מהמשתמשים הפסיקו את הטיפול בקנאביס כמה חודשים לאחר התחלתו, בעיקר עקב חוסר אפקטיביות של הטיפול ותופעות הלוואי.

 

מקור הקנאביס הינו בצמח "קנאביס סאטיבה", ממנו ממוצה החומר הפעיל THC (טטרא הידרו קנאבינול 9) לו מיוחסות ההשפעות הנפשיות. התוצרים השונים של הקנאביס כמו מריחואנה, גראס, חשיש, צ'אראס, גנג'ה ושמן חשיש, מכילים ריכוזים שונים של החומר הפעיל. את עקבות הקנאביס ניתן לאתר בשתן גם לאחר חודש ממועד צריכתו.

 

צפו: הסלבס נגד הפללת משתמשי קנאביס

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דימה חבר, תיקון עולם
קנאביס. עישון יומיומי עלול לגרום לסינדרום
צילום: דימה חבר, תיקון עולם
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים