שתף קטע נבחר

יעלון: פוליטיקאים השתמשו באלאור בשביל מנדטים

בסרטון שפרסם בפייסבוק תקף שר הביטחון לשעבר, שסיים את תפקידו על רקע עמידתו לצד צה"ל בפרשת החייל היורה: "אני גאה במפקדינו ובחיילינו, ומתבייש בפוליטיקאים אינטרסנטים שמעלו בתפקידם"

 

 

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון פתח במתקפה חריפה, אחרי ההכרעה במשפט אלאור אזריה. יעלון, שהחל את המשפט כשר הביטחון וסיים את תפקידו על רקע עמידתו האיתנה לצד צה"ל בפרשה, אמר בסרטון שהעלה בפייסבוק כי "פוליטיקאים אינטרסנטים השתמשו באלאור ובמשפחתו ככלי משחק פוליטי בשביל עוד כמה מנדטים. אני מתבייש בהם".

 

החייל אלאור אזריה הורשע בהריגה - כל העדכונים:

לעיון בהכרעת הדין - לחצו כאן

אמו של אזריה לתובעת: "יום אחד גם לך יהיה ילד"

ליברמן: "לא אוהב את פסק הדין, נסייע לחייל"; יחימוביץ': לשקול חנינה

משפחת המחבל: "חוששים מעונש קל לאזריה"

"אשם בהריגה": הכותרות בעולם על הרשעת אזריה

 

בתחילת הסרטון אמר יעלון כי "זהו יום קשה עבור החייל אלאור ומשפחת אזריה, עבור החברה והפוליטיקה הישראלית וגם עבורי. אני מבקש להפנות את דבריי לכל עם ישראל. אני גאה במפקדינו ובחיילינו שפעלו על פי ערכי צה"ל, עליהם הוטלה האחריות לטיפול באירוע החריג והמצער הזה. דעו לכם שמה שעומד לנגד עיניי תמיד זה אתם".

 

אלאור אזריה. יעלון: "ההליך הפלילי אמור היה להיראות אחרת" (צילום: מרים אלסטר/פלאש90) (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אלאור אזריה. יעלון: "ההליך הפלילי אמור היה להיראות אחרת"(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

"היום, עם מתן הכרעת הדין, אפשר כבר לומר שצה"ל ומשפחת אזריה נפגעו פגיעה חמורה על ידי פוליטיקאים שמעלו בתפקידם", תקף יעלון. "ההליך הפלילי שהחייל אלאור ומשפחתו חוו היה קשה מנשוא ואמור היה להיראות אחרת, להתנהל אחרת. הסיבה להתמשכותו באופן שהקשה על כל המעורבים היה ניצול ציני של המקרה על ידי פוליטיקאים אינטרסנטים לטובתם האישית. במקום להנהיג הם השתמשו באלאור ומשפחתו ככלי משחק פוליטי בשביל עוד כמה מנדטים. הם שיקרו לכם! אני מתבייש באותם פוליטיקאים".

 

ח"כ אורן חזן, הבוקר בבית הדין הצבאי בקריה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ח"כ אורן חזן, הבוקר בבית הדין הצבאי בקריה(צילום: מוטי קמחי)

 

הפגנת תמיכה באזריה מחוץ לקריה (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
הפגנת תמיכה באזריה מחוץ לקריה(צילום: יריב כץ)

בסיום הסרטון קרא יעלון "לכל העוסקים במלאכת הקודש של שמירה על ביטחון ישראל - המשיכו לפעול בנחישות מול אויבינו תוך שמירה על ערכינו. זהו ייחודנו כאומה שאמורה להיות מופת לכל העמים. זהו מקור כוחנו, זוהי גדולתנו. כפי שהגנתי בגופי על אזרחי מדינת ישראל מפני אלו שרצו לפגוע בנו כך גם לא אהסס להגן על החברה הישראלית מפני מי שיפגע בערכיה. זה לא עניין של ימין או שמאל, זה לא משחק פוליטי, זו הבנה של חשיבות הערכים שמגדירים אותנו כחברה".

 

 

זמן קצר לאחר תקרית הירי בחברון מתח יעלון, אז שר הביטחון, ביקורת חריפה על התנהלותו של אזריה ועל התומכים בו, בהם פוליטיקאים. "מה אתם רוצים, צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי?", אמר יעלון. לדבריו, מתחקיר האירוע עלה שמדובר בחייל שסרח ולא בגיבור. "זה אירוע חמור", הדגיש. "היה חשוב שנאמר מיד - גם הרמטכ"ל, גם שר הביטחון וגם ראש הממשלה - איך אנחנו רואים את האירוע הזה. אנחנו לא כמו הצד השני. אני גאה על זה שהמ"פ הצביע שזה אירוע חריג".

 

יעלון תקף גורמי ימין בממשלה שהביעו תמיכה או ניסו להמעיט בחומרת האירוע: "לצערי גם מתוך הקואליציה, כולל שר, שבמקום להתקשר לשר הביטחון לפני שהוא יוצא לתקשורת, התקשר כדי לעודד ולתמוך. מי שסרח צריך לתת את הדין". הוא פנה לחברי הכנסת ואמר "אני מבקש מכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
משה יעלון
צילום: צביקה טישלר
מומלצים