שתף קטע נבחר

גולדהאר לוקח פיקוד: מתעקש על מאמן זר

הבעלים שהחליט לפטר את שוטה ארבלדזה, בניגוד לדעתו של ג'ורדי קרויף, מעדיף לראות אדם חיצוני לכדורגל הישראלי מגיע. המנהל המקצועי חש חוסר אמון ועשוי לסיים את תפקידו עוד לפני סיום העונה. שחקן בקבוצה: "שום דבר לא תיפקד. בלי התערבות של הבעלים, המאמן היה נשאר"

בהוראה ישירה של הבעלים מיץ' גולדהאר, פוטר אתמול (ד') שוטה ארבלדזה מאימון מכבי ת"א אחרי שבעה חודשים בתפקיד. מדובר בפיטורים ראשונים מאז החל עידן ג'ורדי קרויף ולא פחות חשוב מכך, במסר ברור למנהל המקצועי.

 

ההחלטה של ג'ורדי קרויף נלקחה מאוחר / אורי קופר

 

קרויף שהיה מעוניין לעזוב כבר בקיץ, נתקל שוב בכתף קרה מצד הבעלים, בדומה למספר עסקאות בשנה האחרונה שרצה לבצע. מקרה ארבלדזה היה המשך ישיר לכך שהתעצם בניסיון להחזיר את פאקו אייסטראן, שהסתכסך עם קרויף אחרי הזכייה בטרבל.

 

היה מעוניין לעזוב בקיץ. קרויף (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
היה מעוניין לעזוב בקיץ. קרויף(צילום: ראובן שוורץ)

הפרסום הראשון ב-ynet ספורט ()
הפרסום הראשון ב-ynet ספורט

 

על פי גורמים במכבי ת"א, יממה אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים (1:0), דרש גולדהאר מקרויף להודיע לארבלדזה שהעניינים לא מסתדרים בין הצדדים ולפיכך, יש להגיע לסיום הקשר. קרויף עוד ניסה לבקש להשאיר את המאמן, לפחות עד למשחק הגביע נגד לוד, אלא שהבעלים עמד על שלו והסביר שמבחינתו כבר אין דרך חזרה. חוסר האמון הזה עשוי להביא גם לפרידה בין קרויף לגולדהאר מוקדם מהצפוי.

 

עד כמה זו הייתה החלטה בלעדית של הבעלים, תעיד העובדה שאף אחד מאנשי מכבי ת"א לא היה מודע למתרחש מאחורי הקלעים. הדובר עופר רונן לא ידע במה מדובר במהלך היממה החולפת וקרויף ניהל שיחות, כולל עם סוכנים שונים, בהן אפילו לא רמז על האפשרות שחברו הקרוב יפוטר.

  

 

כעבור כמה שעות, התבשר ארבלדזה על ידי אנשי המועדון כי הוא סיים את דרכו בקבוצה. הגיאורגי היה מופתע מאוד. הוא עוד האמין שביכולתו לשנות, בתוספת חיזוק נכון בחלון ההעברות הקרוב. "המטרה היא להיות במקום הראשון וזה אפשרי", אמר לאחר ההפסד בטדי. ארבלדזה השתכר כ-90 אלף דולר בחודש והפיצוי המגיע לו מסתכם בכמעט חצי מיליון דולר.

  

בהדרכת ארבלדזה, מכבי ת"א צנחה לשפל של 58 אחוזי הצלחה בלבד, הרחק משיאו של פאולו סוזה (77.7%), ופחות מכל המאמנים הקודמים בעידן קרויף. ארבלדזה איבד את חדר ההלבשה כבר לפני מספר שבועות. במהלך התקופה בקריית שלום הוא ניסה לחנך את טל בן-חיים והתעקש באופן מוזר על חאריס מדוניאנין.

 

הופתע מאוד מהמהלך. ארבלדזה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הופתע מאוד מהמהלך. ארבלדזה(צילום: עוז מועלם)

 

"כבר חשבנו שזה לא יקרה", סיפר אחד השחקנים. "הייתה לנו תחושה שזה יימשך עד לסיום העונה. היה לנו ברור ממשחק למשחק, שהמאמן הזה לא מספיק טוב, שהוא לא מקדם אותנו, שאנחנו הולכים איתו לאחור. היה נדמה בכל פעם שג'ורדי קרויף יגן עליו. ברור לכולנו שללא התערבות של הבעלים, הוא היה נשאר".

 

שחקן בכיר אמר: "הוא כבר היה צריך ללכת לפני מספר שבועות אבל קיבל חסינות. האימונים, ניהול המשחק, שום דבר לא תיפקד. אולי הוא לא הרגיש בנוח לפטר אותו, כי הוא זה שבנה את הסגל המצחיק הזה".

 

בן חיים. לא שידר עם ארבלדזה על אותו גל (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בן חיים. לא שידר עם ארבלדזה על אותו גל(צילום: ראובן שוורץ)

 

עתה במכבי עסוקים במציאת המאמן הבא. במשחק הגביע נגד בני לוד (ש', 18:30) עשוי לעמוד על הקווים, המנהל הביצועי פטריק ואן-לוון שמיועד לרשת את קרויף, אבל הוא לבטח לא יהיה המאמן הקבוע. גולדהאר רצה לראות את פאקו חוזר וככל הידוע נעשתה פנייה אליו, אך הספרדי העדיף שלא לחזור. הבעלים נוטה להמשיך בקו המאמנים הזרים על אף מספר אלטרנטיבות שהוצעו דוגמת עמיר תורג'מן, רוני לוי וחיים סילבס. אפילו אופציית גיא לוזון עלתה.

 

איבוד המניות והרעב של קרויף

כאמור, המהלך האחרון משנה את הדינמיקה בין המנהל המקצועי לבעלים שהטיל בקיץ וטו על החתמת שחקנים, כמו טאלב טואטחה וארון שוינפלד והשארת ערן זהבי. עתה הפוקוס יהיה על קרויף עצמו וככל שהזמן עובר, מתברר שהשושלת שלו נבנתה בעיקר בזכות ערן זהבי.

 

גולדהאר מודע לכישלון של קרויף, שהיה עסוק מאז מות אביו יוהאן בהנצחת מורשתו, הקמת קרנות לזכרו ושיווק הספר האוטוביוגרפי שלו. בקיץ האחרון הוא נענה לבקשת הבעלים להישאר כדי לא לטלטל יתר על המידה את הספינה וכעת נראה ששעון החול יסתיים בקיץ הקרוב.

 

דחף לביצוע המהלך. גולדהאר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דחף לביצוע המהלך. גולדהאר(צילום: עוז מועלם)

 

"אין פה שום ריענון. קרויף לא שמר על סגל רעב. גם בזרים שהביא בהרבה כסף, כמו קיארטנסון וסקריונה, הוא פשוט לא פגע", אמר אחד השחקנים. "יוסי בניון זו העברה הזויה, לא פחות". קרויף צפוי לקבל פנקס פתוח לקראת חלון ההעברות הקרוב, הן בהבאת מאמן והן בהבאת חיזוק, ונראה כי חצי העונה הקרובה תהיה מבחן גדול ליכולות האיתור שלו. אנשים שהיו קרובים אליו בארץ, טענו לאחרונה כי הוא ירד למחתרת. "אין את התשוקה. אולי הוא מבין שהוא סיים, אולי שהוא לא קובע יותר, אבל הרעב נעלם לו, רואים את זה בכל רגע".

 

קיארטנסון בחוץ, ייני בפנים?

מלבד קרויף, ביקורות רבות מופנות גם לעבר השחקנים. סוכנים באירופה טענו אתמול כי המגמה במכבי ת"א היא לשחרר אפילו את האיסלנדי המאכזב, וידאר קיארטנסון, שנרכש בקיץ ב-3.5 מיליון יורו. בכיוון השני, בקבוצה כבר פנו לויטסה ארנהיים בניסיון להחזיר את שרן ייני ומעוניינים גם במגן פרנקפורט, טאלב טואטחה. עוד מנסים בקריית שלום לגבש עסקה עם הפועל ת"א על העברת ארון שוינפלד, שמבוקש גם במכבי חיפה, הבלם אדי גוטליב והשוער אריאל הרוש. האחרון לא מתלהב להיות שוער מחליף בצהוב.

 

שחקנים בקבוצה נמצאים במתח לקראת פתיחת חלון ההעברות וחוששים להיקרא לפגישה עם קרויף. מדובר בין היתר בעדן בן-בסט, נוסא איגיבור, איגור פיליפנקה ואבי ריקן שמבוקש בבית"ר ירושלים. בנוסף, ברק יצחקי ויוסי בניון ממתינים לזהות המאמן החדש שיקבע מה יהיה מעמדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מיץ' גולדהאר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים