שתף קטע נבחר

"לא באמת 35 דקות": נוסעי מנהרות הראל סקפטיים

נהגים שעברו במנהרות, שלפי משרד התחבורה אמורות לקצר את זמן הנסיעה בין ירושלים לתל אביב, מעידים על חבלי לידה: "בפועל זה היה אותו דבר כמו קודם", אמרה אחת הנוסעים. היום: מבחן יום א'

 

"נסעתי לפני השינוי וגם אחריו, ומבחינתי אין הבדל משמעותי". ספיר כלפון היא אחת מהישראלים שהספיקו לנסוע במנהרות הראל בכביש 1 בין תל אביב לירושלים. המנהרות, שנחנכו שלשום (יום ו') לתנועה בשני הכיוונים, צפויות לקצר לפי משרד התחבורה את זמן הנסיעה בין שתי הערים המרכזיות ל-35 דקות בלבד. ואולם, בשטח נשמעו עדויות שקצת מטילות ספק בשאיפות של הרשויות.

 

כלפון, שעשתה כאמור את הדרך לבירה וממנה במנהרות, סיפרה עוד כי "בתור מי שנוסעת לירושלים ונמנעת ביודעין מלנסוע בכביש 1 רק בגלל הפקקים, אני לא מאמינה שזמן הנסיעה יתקצר בצורה דרסטית. בכביש 443, שזו החלופה, הנסיעה הרבה יותר קלה ולדעתי גם 'מהירה יותר'".

פקקים בכניסה למנהרות (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
פקקים בכניסה למנהרות(צילום: גיל יוחנן)

 (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
(צילום: דניאל אליאור)

 (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
(צילום: דניאל אליאור)

המנהרות החדשות מבטלות למעשה את סיבוב מוצא הידוע לשמצה כ"סיבוב המוות". יולנדה גואטה, שנסעה אף היא דרך המנהרות, אמרה: "זה נראה לי כמו הדבר הכי מיותר שעשו. נתחיל בזה שיש במנהרות עצמן שני נתיבים בסך הכול לכל כיוון, וכתוצאה מכך נוצר משום מה פקק בכניסה למנהרה. אני לא יודעת למה מתכוונים במשרד התחבורה כשמכריזים שהמנהרות יקצרו את זמן הנסיעה. בפועל זה היה אותו דבר כמו קודם".

 

גיא, שנסע במנהרות כבר בשישי בבוקר עם פתיחתן, אמר: "אמנם זה לא באמת 35 דקות לתל אביב, אבל זה מבטל את סיבוב מוצא וזה כבר טוב. הפתרון מצוי בתחבורה הציבורית ולא רק במנהרות ושיפוץ כבישים". ויקי, שעשתה את הדרך מתל אביב לירושלים, אמרה: "אני לא מבינה איך זה באמת הולך לקצר את זמני הנסיעה. המנהרות יפות וחדשניות, אבל הן לא נותנות מענה לפקקים של גינות סחרוב וגם בכניסה אליהן הייתה האטה בתנועה".

 (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
(צילום: דניאל אליאור)

 (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
(צילום: דניאל אליאור)

בשבוע שעבר עתרו תושבים ממבשרת ציון לבג"ץ בדרישה להורות על צו מניעה לפתיחת המנהרות. התושבים טוענים כי אין פתרון לסגירת מסוף האוטובוסים במחלף, ותושבי היישובים הסמוכים לכביש התלוננו כי בעת תכנונו הם נשכחו. מנחם לזר, תושב רעננה אמר: "יש בעיות עם העדכון של המנהרות בווייז. נהגים עוברים דרך מעבר תת-קרקעי מתחת לכניסה למנהרת הראל, שמסתיימת בחיבור פתאומי עם כביש ראשי ללא כל מסלול האצה סביר – זה מתכון בטוח לתאונות, במיוחד בלילה".

 

בשלב הראשון נפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה לכל כיוון נסיעה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתח נתיב נוסף, וכן הגשרים והכביש החדש. פרויקט המנהרות כולל שתי מנהרות באורך 800 מטרים ושלושה נתיבי נסיעה. עלות כל פרויקט שדרוג כביש 1 החדש נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים.

 

הבוקר, יום ראשון, יחל המבחן האמיתי של המנהרות עם העומסים האופייניים של תחילת השבוע לכיוון ירושלים.


פורסם לראשונה 21/01/2017 23:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
בינתיים יש פקקים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים