שתף קטע נבחר

טראמפ-בורגר או מלאניה-פאי? זינוק בתיירות לסלובניה בעקבות הגברת הראשונה החדשה

כבר מתקופת הפיכתו של דונלד טראמפ למועמד לנשיאות ארצות הברית, הפכה עיירת הולדתה של רעייתו, מלניה, לאתר עלייה לרגל. המסעדות בעיירה סווניצ'ה בסלובניה כבר מציעות תפריט על שם הזוג הנשיאותי

המירוץ לנשיאות ארה"ב של דונלד טראמפ, עשה משהו טוב לעיירת הולדתה המנומנמת של רעייתו, הגברת הראשונה החדשה מלניה טראמפ - העיירה  סווניצ'ה בסלובניה. מתברר שמזה כמה חודשים, המאכלים הנמכרים ביותר בבתי הקפה והמסעדות בעיירה קרויים על שמה של הגברת הראשונה ושל הנשיא טראמפ. כעת מצפים במקום ל"בום" של תיירים מכל העולם שירצו לבוא ולבקר במקום בו נולדה.

מלניה טראמפ ועיר הולדתה סווניצ'ה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מלניה טראמפ ועיר הולדתה סווניצ'ה(צילום: רויטרס)

כבר בשנה האחרונה הוכפל מספר התיירים שהגיעו לעיירה, ולאחר ההשבעה הצפי הוא שהיא תהפוך לפקוקה לחלוטין. עד כה, כך מתברר, מרבית התיירים שהגיעו לעיירה היו מקומיים מסלובניה, ועתה מצפים שיפקדו את המקום תיירים מכל העולם. בסווניצ'ה כ-5,000 תושבים והיא ידועה בעיקר בזכות הטירה בת 900 השנים שנמצאת בה. בעבר היו בה גם מפעלי בגדים.

במסעדות ובבתי הקפה של העיירה הקטנה ניתן למצוא כיום פאי תפוחים בשם "הגברת הראשונה", "עוגת מלניה", "פנקייק מלניה", המבורגר על שם דונלד טראמפ ועוד. על פי אתר האינטרנט SKIFT, תמונות של מלניה לא תוכלו לראות על העוגות, הפנקייק או כל מוצר אחר שנמכר תחת השם שלה.

העיירה בה גדלה הגברת הראשונה החדשה ()
העיירה בה גדלה הגברת הראשונה החדשה

עם תחילת המירוץ של טראמפ לנשיאות מיהרו הסוחרים לפרסם את המוצרים עם תמונותיה. אולם בחודש נובמבר שלח פרקליטה אזהרה לכולם ובה נאמר כי אסור לפרסם את תמונותיה בכל הקשור לפעילות מסחרית כלשהי ללא אישורה. התמונות הוסרו, אבל המאכלים הנושאים את שם הזוג הנשיאותי נשארו.

 

מיוגוסלביה ועד לשדרה החמישית

מלניה טראמפ נולדה בעיירה בשנת 1970, כשסלובניה עוד היתה חלק מיוגוסלביה. לאחר מכן עברה ללובליאנה, שם סיימה את לימודיה בבית הספר התיכון. בגיל 16 החלה לדגמן והשתתפה בתצוגות אופנה בפריז ובמילאנו. מאוחר יותר עברה לניו יורק, שם פגשה את טראמפ - ומאז הכל היסטוריה, וגם היסטריה.

היסטוריה והיסטריה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
היסטוריה והיסטריה(צילום: EPA)

מי שירצה לבקר בעיירת הולדתה של הגברת הראשונה של ארצות הברית יוכל לנסוע לשם עצמאית, או להצטרף לטיול מאורגן בן שבוע בסלובניה שמוציאה חברת "תרבותו" מבית אופקים. ביום השלישי של הטיול יזכו המשתתפים לבקר בעיירת הולדתה של מלניה. הסיור, חלקו רגלי, יכלול גם הבית בו גדלה, בית הספר בו למדה, הכנסיות הציוריות של העיירה והטירה העתיקה, וכן את הרובע ההיסטורי העתיק. המחיר: 1,295$ לאדם, כאשר הנסיעות יתבצעו בחודשים מאי ויוני. 

 

עדכונים נוספים כל הזמן גם בפייסבוק של ynet חופש

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מלאניה טראמפ והעיירה סווניצ'ה
צילום: רויטרס
מומלצים