שתף קטע נבחר

וויליאם סוארז חתם לעונה וחצי בהפועל ב"ש

הבלם הברזילאי (31) חוזר לקדנציה שנייה במועדון אחרי חצי עונה בסטנדארד ליאז'. שיר צדק סירב לקבל את הטענות שהאלופה הייתה שאננה בהפסד 2:1 לעירוני ק"ש בשמינית גמר גביע המדינה: "כל עוד אני בהגנה, אנחנו לא נאיביים". מכת פציעות בסגל של בכר. מחמאות לתומר קשטן בקריית שמונה

עכשיו זה רשמי: וויליאם סוארז חוזר להפועל באר שבע. הבלם הברזילאי בן ה-31, שעזב לסטנדארד ליאז' בקיץ, חתם על חוזה לעונה וחצי וישוב לאלופה. סוארז נכח אתמול באצטדיון טוטו-טרנר, בהפסד המפתיע בשמינית גמר גביע המדינה. הוא מחלים מפציעה בקרסול ועדיין לא ברורה מידת כשירותו. גם שובו של המגן השמאלי אופיר דוידזאדה מגנט נמצאת עדיין על הפרק בחלון העברות הנוכחי.

 

בקבוצה קיבלו באכזבה גדולה את ההדחה מהגביע לאחר ההפסד אמש (ג') 2:1 לעירוני קריית שמונה. בשלוש העונות האחרונות הגיעה הקבוצה לפחות לחצי הגמר והעונה סימנו בבירת הנגב את הזכייה בתואר כמטרה מרכזית, אך זה כבר לא יקרה. מדובר בפעם הראשונה העונה שהאלופה חווה כישלון גדול בכיבוש יעד שהציבה, ויהיה מעניין לראות כיצד היא תתאושש מזה.

 

סוארז אתמול בטוטו טרנר (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
סוארז אתמול בטוטו טרנר(צילום: ישראל יוסף)
 

 

המבט על הפנים של אנשי הפועל ב"ש לאחר שריקת הסיום אמר הכל. השחקנים נמנעו מיציאה לאזור העיתונאים, ורק כשעה לאחר סיום ההתמודדות הגיע הבלם שיר צדק לעמדת הראיונות.

 

שלא כהרגלו, צדק נראה עצבני מאוד ואמר: "לא סיכנו מספיק את השער של קריית שמונה. ברגע שאתה מקבל שער במשחק גביע, אתה מנסה ללכת על כל הקופה וזה פחות הלך".

 

צדק. "קורה שסופגים" (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
צדק. "קורה שסופגים"(צילום: ישראל יוסף)

 

הבלם לא אהב את הטענות על כך שקבוצתו ספגה שני שערים כתוצאה מנאיביות בהגנה: "כל עוד אני בהגנה, אנחנו לא נאיביים. זו ההגדרה האחרונה שאפשר להגיד עלינו. קורה שסופגים שערים, ננתח מקצועית ונקווה לתקן".

 

"הפועל באר שבע במקום הראשון בליגה, זכתה בגביע הטוטו ובאלוף האלופים ומתקדמת באירופה", המשיך צדק. "עפנו מהגביע, אבל זה חלק מהעונה הארוכה הזאת. יש לנו עוד חצי עונה ונמשיך לעבוד קשה כדי להוכיח שאנחנו ראויים להיות במקום הראשון".

 

לאלופה אין הרבה זמן להתאושש, וכבר בשבת תחזור עירוני ק"ש לטוטו-טרנר במטרה להיות האורחת הראשונה שמנצחת שם בליגה, אחרי שעשתה זאת בגביע. באופק מחכה גם מכבי תל אביב למשחק העונה השני ובהפועל ב"ש יעשו הכל כדי לשמור על פער שש הנקודות מהצהובים.

 

טהא. אין זמן להתאושש (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
טהא. אין זמן להתאושש(צילום: ישראל יוסף)

 

מלבד המכה המנטאלית, במועדון מתמודדים גם עם פציעות רבות. כשעה לפני פתיחת המשחק אתמול, טוני ווקאמה התלונן על בעיה בכף רגלו והצטרף לרשימה הכוללת את מאור בוזגלו ("רגל עץ"), מיגל ויטור (קרע ברצועה הצולבת) ובן תורג'מן (מתיחה בשריר הירך האחורי). ווקאמה שותף בסופו של דבר בניסיון נואש למנוע הפסד. כבר במחצית הראשונה, מיחאי קורהוט ובן ביטון הוחלפו בגלל מתיחות. לקראת סיום ההתמודדות גם אובידיו הובאן התלונן על פציעה, אך לברק בכר כבר לא נותרו חילופים.

 

מבין השמות האלה, נראה שרק ווקאמה והובאן יהיו כשירים למשחק הליגה בשבת. מכיוון ששיר צדק מורחק, המצוקה העיקרית נוגעת לחוליית ההגנה. נכון לעכשיו, רק לואי טהא ומתן אוחיון הכלבויניק כשירים לשחק. ייעשו מאמצים להכשיר את בן תורג'מן וישנה אפשרות שהקשר וובה בראון ישחק כמגן ימני. לא מן הנמנע שהמגן הימני של קבוצת הנוער, נועם המון, יקבל הזדמנות ראשונה לפתוח בליגת העל. אליניב ברדה ישוב לסגל לאחר ההשעיה ממשחק הגביע.

 

הובאן. אכזבה גדולה בבאר שבע (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
הובאן. אכזבה גדולה בבאר שבע(צילום: ישראל יוסף)

 

קריית שמונה: מחמאות לקשטן, קריאף ומאוריסיו

ביום שאחרי ההפתעה הגדולה שחוללה בשמינית גמר ההגביע, תמשיך עירוני קרית שמונה את אימוניה במרכז לקראת משחק הליגה בשבת מול אותה הפועל באר שבע.

 

הקבוצה תצא מהצפון שוב ביום שישי, ותערוך במרכז הארץ את הכנותיה האחרונות למשחק הליגה באצטדיון טוטו-טרנר.

שחקני הקבוצה החמיאו למאמן תומר קשטן על החדרת האמונה שלמרות המשחק הקשה בגביע ניתן לנצח את באר שבע. בקבוצה החמיאו גם לקשר אופיר קריאף ולכובש הצמד מאוריסו.


פורסם לראשונה 25/01/2017 08:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ישראל יוסף
וויליאם סוארז
צילום: ישראל יוסף
מומלצים