שתף קטע נבחר

שמחה גדולה בביה"ח זיו: ילדה סורית שוחררה אחרי שיקום ארוך

פ', ילדה בת שבע, נפצעה קשה בנובמבר מפגיעת פגז במחנה פליטים בסוריה. הרופאים המקומיים אמרו לאם שכדי שתישאר בחיים היא חייבת להתאשפז בישראל. היום, אחרי טיפולים ממושכים, היא שוחררה. אף עין לא נותרה יבשה

 

 

במחלקת הילדים החדשה במרכז הרפואי זיו בצפת הייתה היום (ד') התרגשות גדולה. ילדה סורית בת שבע, שנפגעה מפגז שריטש את בטנה, שוחררה לביתה בתום סדרת טיפולים קשים. אף עין לא נותרה יבשה כאשר הרופאים, האחיות, העובדים הסוציאליים, אנשי החינוך וכל אנשי המחלקה חגגו את השחרור עם הילדה פ' ואמה.

 

פ' נפצעה בבטנה מפגיעת פגז בנובמבר שעבר, כשאספה עצים למדורה במחנה הפליטים שבו התגוררה עם אמה מחוץ לאחד הכפרים בסוריה שהפך לאזור לחימה. היא סיפרה לרופאים כי לא שמעה את הפיצוץ אולם חשה חום בבטנה. האם מיהרה עם בתה לקבל טיפול רפואי במקום והיא נותחה, אולם לדברי האם אמרו לה הרופאים שאם היא רוצה שהילדה תחיה עליה להגיע למקום שבו יש חשמל וטיפול רפואי ראוי.

 

השם המפורש לא הוזכר, אך כעבור כמה שעות כבר הגיעו השתיים לגבול סוריה וישראל משם הועברה הילדה לבית החולים בצפת. "פחדתי עליה, זו הבת היחידה שלי", סיפרה האם. "כשראיתי אותה במצב כזה חששתי לחייה ורציתי למות איתה", הוסיפה. היא סיפרה שחששה מאוד בהתחלה, אולם הרצון לראות את ילדתה מחלימה גבר על החשש. לאחר כמה שבועות בישראל היא הבינה שהגיעה למקום הנכון.

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)
  
 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

הכירורגית ד"ר לילי לונסקי-היערי, שטיפלה בילדה, סיפרה כי כאשר פ' הגיעה דופן הבטן שלה הייתה פתוחה וכן נגרמו נזקים לאיבריה הפנימיים. בנוסף נשבר מרפק ידה של הילדה. "שעות ספורות לאחר שהגיעה ביצענו את הניתוח הראשון, אבל לא הצלחנו לסגור את הבטן", סיפרה הרופאה. בית החולים גייס את ד"ר מוריס טופז מבית החולים הלל יפה בחדרה שפיתח שיטה ייחודית לסגירת הבטן. "כעבור קצת יותר משבועיים הצלחנו במשימה והילדה החלה להחלים ולהתאושש", סיפרה הרופאה.

 

לדברי הרופאה, העובדה שמדובר בילדה סורית לא חשובה. "הדבר היחיד שעמד לנגד עיניי זו העובדה שמדובר בילדה שפצועה קשה, בת יחידה לאמה, וזה הדבר היחידי שעליו חשבתי במהלך הטיפול. היה אפילו קוריוז שבשלב מסוים התברר לי שבתקופת מלחמת יום כיפור שהיתי בכפר שממנו הגיעו השתיים", סיפרה הרופאה.

 

הרופאים ציינו כי עיכבו את שחרורה של הילדה עד לסיום הטיפולים והשיקום. "ילדה ישראלית במצב דומה הייתה משתחררת כבר מזמן, אבל מאחר שאנחנו יודעים מה המצב בסוריה, לנוכח העובדה שלא תוכל לקבל שם טיפולים רפואיים כמו שיקום, העדפנו להמשיך ולטפל בה כאן עד שתחלים לחלוטין".

 

במרכז הרפואי זיו בצפת טופלו מאז פברואר 2013 קרוב לאלף פצועים מהקרבות בסוריה, בהם נשים וילדים רבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
הילדה והאם בבית החולים
צילום: עידו ארז
מומלצים