שתף קטע נבחר

מחאת גרינפיס מול החלון של טראמפ: "התקוממו!"

עם שחר טיפסו 7 פעילים למען איכות הסביבה על מנוף באתר בנייה ליד הבית הלבן ותלו שלט נגד הנשיא החדש - שהכריז אתמול על בניית צינורות נפט שנויים במחלוקת וביטל חוקים הנוגעים לאיכות הסביבה

המנוף והשלט, הערב ליד הבית הלבן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
המנוף והשלט, הערב ליד הבית הלבן(צילום: EPA)

יום אחרי שדונלד טראמפ הורה להשעות חוקים ותקנות הנוגעים לאיכות הסביבה ולחדש פרויקטים שבמרכזם בניית צינורות נפט מחו הערב (יום ד', בוקר שעון ארה"ב) פעילי "גרינפיס": שבעה מהם טיפסו על מנוף שגובהו כ-80 באתר בנייה כמה מאות מטרים מהבית הלבן ותלו שלט ענקי שעליו הכתובת "התקוממו".

"הם נראים מנוסים מאוד ומזיזים את הרגליים". הפעילים על המנוף (צילום: AP) (צילום: AP)
"הם נראים מנוסים מאוד ומזיזים את הרגליים". הפעילים על המנוף(צילום: AP)

דובר גרינפיס, טראוויס ניקולס, אמר כי המפגינים מעודדים התקוממות נגד טראמפ ונגד האג'נדה שהוא מוביל. בהודעת הארגון נמסר כי המעשה הוא "קריאה למי שרוצים להתנגד להתקפות של טראמפ נגד איכות הסביבה, החברה, הכלכלה והצדק החינוכי - קריאה לתרום לאמריקה טובה יותר".

 

המשטרה נאלצה לעצור את התנועה סביב שלושה גושי בניינים באזור האתר, אבל השוטרים בזירה רק השקיפו על פעילי המחאה ולא עשו דבר נגדם. שבעת הפעילים האחראים למחאה קשרו את עצמם לממנוף בחבלים.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

ג'ון אוואנס, נגר בן 46 העובד באתר הבנייה, אמר כי הפועלים באו למקום בחמש בבוקר וכי אין ספק שהמפגינים באו לפניהם. "לא ראינו אותם מטפסים", סיפר. הוא ציין כי ברור שהמפגינים מנוסים, וכי ניכר שהם מזיזים את רגליהם ומשנים תנוחות כדי לשמר זרימת דם תקינה.

 

אתמול חתם טראמפ על צווים שמטרתם לחדש את בנייתם של שני צינורות נפט שהופסקה בימי אובמה. אתמול החל ממשל טראמפ לפעול גם לעיכוב היישום של לפחות 30 תקנות הנוגעות לאיכות הסביבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
המחאה ליד הבית הלבן
צילום: EPA
מומלצים