שתף קטע נבחר

המחבל מהלובר - מצרי שבא לצרפת לפני כמה ימים

פרנסואה הולנד מאשר שהאיש שהגיע למוזיאון בפריז חמוש במצ'טות וצעק "אללה אכבר" התכוון לבצע פיגוע. החוקרים: המחבל מצרי והגיע לצרפת בסוף ינואר

המחבל על הרצפה בלובר (מתוך טוויטר) (מתוך טוויטר)
המחבל על הרצפה בלובר(מתוך טוויטר)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד שיבח הערב (יום ו') את החיילים שירו במחבל שניסה להיכנס למוזיאון הלובר בפריז חמוש במצ'טות וצעק "אללה אכבר". הנשיא הולנד אמר כי החיילים מנעו פיגוע טרור. "פעולתם של החיילים ללא ספק מנעה מתקפה שטבעה הטרוריסטי ברור", אמר בשולי הכינוס של מנהיגי האיחוד האירופי במלטה. הערב נחשף כי המחבל הוא מצרי ששמו עבדאללה רדא אל-חממי, בן 29. הוא הגיע לצרפת בסוף ינואר, ממש לפני כמה ימים.

 

נשיא צרפת אמר כי המצב סביב מוזיאון הלובר "נמצא תחת שליטה מלאה כעת", אבל הדגיש כי האיום הכללי הנשקף לצרפת נותר בעינו. הוא אמר כי המחבל ייחקר "ברגע שאפשר יהיה לעשות זאת". המחבל נורה חמש פעמים על-ידי החיילים ונפצע. הוא מאושפז כעת בבית חולים.

זירת האירוע בפריז, היום בצהריים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
זירת האירוע בפריז, היום בצהריים(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
הולנד הדגיש כי ניסיון הפיגוע מוכיח שוב שיש צורך בנוכחות המוגברת של כוחות הביטחון ברחובות צרפת. חיילים ושוטרים רבים מהרגיל נשלחו לרחובות צרפת בעקבות מתקפות הטרור שאירעו בה ב-2015 וב-2016.

 

שרת החינוך של צרפת, אודרה אזולאי, הודיעה אחר הצהריים שמוזיאון הלובר יישאר סגור עד סוף היום מסיבות ביטחוניות – אבל ייפתח מחר. אזולאי ביקרה במקום עם שרי ההגנה והפנים של צרפת ושוחחה עם החיילים השומרים על האתר המפורסם.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

כאלף בני אדם היו בשטח המוזיאון בזמן האירוע בצהריים. אחרי כשעתיים פונו כל התיירים מהמקום. אחד המבקרים, קונור בן ה-18 שבא ללובר במסגרת טיול של בית הספר, סיפר כי הוא וחבריו היו במבואה ולפתע הם נקראו לרוץ לאחד החדרים. הוא סיפר כי המתח היה גדול, אבל כולם התנהגו ללא דופי.

 

ניסיון הפיגוע היום היה אירוע טרור נוסף בסדרה ארוכה של אירועי טרור שפקדו את צרפת בשנים האחרונות. ב-26 ביולי אשתקד נרצח כומר בן 86 ואדם נוסף נפצע אנוש אחרי שחמושים פרצו לכנסייה, קראו "דאעש" ולקחו בני ערובה. ארגון הטרור קיבל אחריות.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

ב-14 ביולי, יום הבסטיליה, נרצחו 86 בני אדם ויותר מ-100 נפצעו - 18 מהם באורח אנוש - מפגיעת משאית בהמון במהלך חגיגות בניס שבדרום צרפת. המחבל היה צרפתי ממוצא תוניסאי בן 31. הוא היה המוכר כעבריין אך ללא רקע ביטחוני. מסע ההרג נמשך כשני קילומטרים.

 

שמונה חודשים קודם לכן נרצחו 130 בני אדם בסדרת פיגועים בבירה פריז. האירוע הקשה ביותר התחולל בתיאטרון בטקלאן, שבו נרצחו לפחות 118 בני אדם במהלך דרמת בני ערובה: במהלך מופע רוק נשמעו במקום יריות מנשק אוטומטי ופיצוצים. ברחבי העיר נמנו עוד שישה מוקדי טרור - ובחלקם היו מעורבים מחבלים מתאבדים, רימוני יד ורובי קלצ'ניקוב.

 

בהכנת הידיעה השתתף רועי קייס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך טוויטר
המחבל בלובר בצהריים
מתוך טוויטר
מומלצים