שתף קטע נבחר

יחימוביץ' הודיעה: אתמודד על ראשות ההסתדרות

חברת הכנסת מהמחנה הציוני קיבלה את תמיכתו של חברה למפלגה איתן כבל ותתמודד מול אבי ניסנקורן על ראשות ההסתדרות בבחירות ב-23 במאי

 

ראש בראש. יחימוביץ' וניסנקורן (צילום: יובל חן, גיל יוחנן) (צילום: יובל חן, גיל יוחנן)
ראש בראש. יחימוביץ' וניסנקורן(צילום: יובל חן, גיל יוחנן)

מתמודדת חדשה לראשות ההסתדרות: חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הודיעה כי תתמודד בבחירות לראשות ההסתדרות ב-23 במאי מול יושב הראש הנוכחי, אבי ניסנקורן. בסוף השבוע המשיכה יחימוביץ' להכחיש כי תתמודד לתפקיד.

 

יחימוביץ' הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם סיעתו של חברה למפלגה, ח"כ איתן כבל, בהסתדרות וכך התאפשרה ההתמודדות שלה בבחירות. "אני מבקשת מכם, נשים וגברים מכל קצוות הקשת הפוליטית, להעניק לי את הזכות להנהיג את הארגון הזה ולחולל בו מהפך", כתבה יחימוביץ'.

 

 
היא הוסיפה כי "אני מודה לאיתן כבל שהעמיד לרשותי את סיעתו הנושאת את השם המדויק 'בית חברתי'. הבוקר, אחרי כמה ימים לא פשוטים שבהם נעשו נסיונות כוחניים שכמו נלקחו מ'בית הקלפים' למנוע מאיתנו התמודדות, כדי להתחמק מבחירות דמוקרטיות, נחתם ביני ובין איתן ההסכם, ואנחנו יוצאים לדרך".
 

אתמול טען כבל כי אנשי ניסנקורן הטילו אימה על סיעתו של כבל כדי למנוע מיחימוביץ' להתמודד. "ב-48 השעות האחרונות נעשו מהלכים אלימים ופחדניים להשתלט על סיעתי בהסתדרות 'בית חברתי', במטרה למנוע בכוח התמודדות על ראשות ההסתדרות. אני מודיע כי לא אאפשר זאת, וכי אנקוט כל מהלך ציבורי ומשפטי שנדרש כדי שיתקיימו בחירות", אמר אתמול כבל.

 

 

היום אמר כבל: "בתפקיד יו"ר ההסתדרות מכהן אבי ניסנקורן אשר מעולם לא נבחר לתפקיד אלא קיבל אותו בירושה. אנו עדים לניסיון לקבל באופן לא כשר, ובפעם השנייה, כהונה נוספת של חמש שנים בלי בחירות דמוקרטיות. בכוונתי להקדיש את עצמי למערכה הזו ולפעול יחד עם יחימוביץ'".

 

מסיעת "עוגן" שבראשה עומד ניסנקורן נמסר: "אנו נכונים לקיום בחירות מול כל מי שיעמיד מועמדות, וכל ניסיון לטעון אחרת הוא בזוי ושיקרי. עשייתו של אבי ניסנקורן למען העובדים ולמען צמצום פערים מדברת בעד עצמה ואנו בטוחים בכוחנו. הטענות בדבר סיעת הבית החברתי קשורות לעניינים פנימיים שלהם וכל ניסיון לטעון אחרת הוא שקרי ומסולף".

 

עוד ציינו בסיעתו של ניסנקורן כי "סיעת 'הבית החברתי' חתמה על הסכם קואליציוני עם סיעת 'עוגן' בגלוי ולא בהיחבא. מי שמעוניין להפר הסכמים תוך עשיית קומבינות פוליטיות מחוץ להסתדרות שיחשוף מה הובטח לו בתמורה".

 

ניסנקורן עצמו הגיב בהמשך למהלך של כבל ואמר: "יש לנו אורח שמגיע פעם בחמש שנים, אבל אנחנו מקבלים אורחים בנימוס. אורח שבא והולך כל חמש שנים. הוא ישב אצלי בחדר לפני 10 ימים ושוב אישר את ההסכם בינינו לבין סיעת הבית החברתי. איתן כבל נתן את ברכת הדרך בלי למצמץ. יושב אצלי בחדר ובלי למצמץ משקר. אמר לי 'אבי אני ראש המטה שלך להסתדרות, הלוחם מספר אחד שלך, לא ביקשתי זאת, הוא התנדב. שנתיים הוא מבקש ממני להכניס את הבית החברתי לקואליציה, 'אני אהיה חייל מספר 1 שלך'. מקווה שהוא לא משקר לאזרחים באותה דרך".

 

ניסנקורן המשיך וסיפר כי כבל ביקש להריץ את אחיו בועז לראשות סיעת העבודה בהסתדרות. "היו בחירות ובועז הובס, תמכתי בפיני קבלו ואני אומר זאת באופן גלוי. מי שמחפש איתי קרע שלא יחפש אותי באידיאולוגיה. אני הולך בצורה ישרה ומי שרוצה להתמודד שיתמודד, בצורה מסודרת ולא במחטף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שלי יחימוביץ'
צילום: מוטי קמחי
מומלצים