שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הפרויקט של אלונה מתפורר

    המרקם החברתי השתנה, השחקנים המצליחים רוצים סכומים שבאר שבע לא מוכנה לשלם, ונראה שאם לא יימצאו מחליפים ראויים, האלופה תחזור בשקט למרכז הטבלה

    בשנים האחרונות הפועל ב"ש הפכה מסתם עוד קבוצה בליגת העל לאחת הקבוצות המרתיעות בליגה, כאשר האחראית הבלעדית לתופעה האדומה הזו היא אלונה ברקת. עם כניסתה לתפקיד הבעלים, היא חוותה קשיים לא מעטים שנבעו מהחלטות מקצועיות רעות, רובן ככולן הגיעו מיועצים אשר הזיקו לה ולפרויקט אותו היא ציפתה לבנות בדרום.

     

    לאחר תקופת הסתגלות לא קצרה, אלונה התחילה להבין איך דברים זזים בביצה המקומית וקיבלה מספר החלטות קריטיות שהתבררו כנכונות, וככאלה שהביאו את המפנה בהפועל ב"ש. ראשית היא פיטרה את אלישע לוי והביאה במקומו את ברק בכר, מאמן צעיר, שאפתן, טקטיקן מעולה שקיבל את המפתחות לעשות איזה שינוי שהוא רוצה כדי להוביל את הפועל ב"ש לאליפות, ולא רק לאיים על השליטה של מכבי ת"א בליגה. שנית, אלונה הבינה שאין מה לעשות, ואם רוצים להתמודד עם הגדולות לאורך זמן, צריך גם להתנהל כמוהן והכוונה היא גם מבחינה כספית.

     

     (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    (צילום: עוז מועלם)

     

    השליטה של מכבי ת"א, וההצלחה שלה בארץ ובאירופה, הובילה לכך ששחקנים רצו להגיע אליה והעדיפו אותה על פני כל קבוצה אחרת בארץ, בטח הפועל ב"ש שלא נחשבה כיעד אטרקטיבי שימשוך שחקנים מהארץ ומהעולם. לכן הציעו להם פיצוי נאה בדמות חוזה נחשק, ולאט לאט ראינו את זרימת השחקנים לאזור הדרום. יותר שמות מוכרים הגיעו, ישראלים בכירים ששיחקו באירופה כגון אליניב ברדה, מאור מליקסון ומאור בוזגלו. בתוספת שחקנים מצוינים ששיחקו בארץ, וקיבלנו את אחת הקבוצות הכשרוניות בליגה. התוצאות לא איחרו להגיע. תוסיפו לזה את האצטדיון החדש שנפתח בעיר, ותקבלו עונה חלומית שהסתיימה באליפות שלא ראו כמוה 40 שנה בנגב.

     

    העונה הפועל ב"ש חווה עונה לא קלה, מה שנקרא "צרות של עשירים". דברים לא מתחברים במועדון כפי שהתחברו בעונת האליפות האחרונה. המרקם החברתי מגלה סדקים, שנוצרים עקב אגו של שחקנים שלא רגילים לשבת על הספסל. אחד מהם הוא אליניב ברדה, שקשה לו לקבל את העובדה שכרגע הוא על תקן שחקן משלים ולא מרכזי כפי שהתרגל בשנים עברו.

     

    דבר נוסף הוא בריחת שחקנים אל הכסף הגדול. עקב הצלחת הקבוצה, השחקנים בב"ש הופכים מבוקשים בקבוצות אחרות עימן הפועל ב"ש לא יכולה להתמודד. בוזגלו, כוכב הקבוצה, ככל הנראה לא ימשיך בעונה הבאה עקב מחלוקת כספית שאותה מכבי ת"א מוכנה לפתור ולצרפו לשורותיה. ברדה לא מרוצה ממעמדו ולא ברור אם ימשיך או יפרוש. מהראן ראדי מסיים חוזה בסוף העונה ועדיין לא הגיע לסיכום על הארכת חוזה בתנאים שלו, כאשר ישנן קבוצות אחרות שרוצות אותו. ג'ון אוגו, החומה הבצורה במרכז השדה, כמעט בוודאות לא יישאר בקבוצה וזאת מפני שהוצע לו חוזה בסכום כפול ממה שהוא מקבל כיום בב"ש. אפילו אופיר דודזאדה, המגן השמאלי שכל כך מזוהה עם הפועל ב"ש ועזב את הקבוצה לפני מס' חודשים לטובת טיול קצר בליגה הבלגית, לא מוכן לחזור לקבוצה, אלא מעדיף את ההצעה של מכבי ת"א.

     

    מה שאנחנו רואים פה בעצם זאת התפוררות של הפרויקט השאפתני של אלונה ברקת. כל הסימנים מראים שאם לא יביאו שחקנים חדשים ברמה של אלה שעוזבים ואף יותר מכך, הפועל ב"ש תחזור למקומה הטבעי במרכז הטבלה ולא תילחם על האליפות. עיין ערך קרית שמונה לאחר האליפות האחרונה שלה. מועדון חייב יציבות אשר מובילה להמשכיות אשר תוביל לבסוף להצלחות. בלי הנוסחה הזאת, המועדון ידשדש אי שם במרכז הטבלה ומטה ופעם ב-40 שנה נראה ממנו אליפות שלא קשורה למציאות - לא המקצועית ולא הניהולית - אלא לחולשתה או לחוזקה של הליגה באותה עונה, וכמובן למזל, שגם לו יש תפקיד חשוב בספורט.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    הפועל באר שבע
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים