שתף קטע נבחר

סיבוב שלישי

אורי חזקיה מגיע בפעם השלישית לסיבוב הופעות ברחבי אמריקה. בראיון מיוחד לידיעות אמריקה הוא מספר למה ההופעות מול קהל ישראלי בארה"ב חשובות לו במיוחד

בשבוע הבא יעלה אורי חזקיה על המטוס מישראל ויגיע בפעם השלישית למסע הופעות אמריקאי, שהוא מגדיר כעוד הגשמה של חלום. הוא יעבור בכמה וכמה תחנות בארה"ב כדי להופיע מול קהל ישראלי שלטענתו, מצליח להפתיע אותו בכל פעם מחדש. "הישראלים בארה"ב מעדכנים אותי על מה שקורה בארץ", הוא מספר בראיון לידיעות אמריקה. "ישראלים אמריקאים מבקרים באתרים ישראלים יותר ממני. דווקא כשאני בארה"ב אני יודע מה קרה ואיך, הם מרגישים קרובים יותר ככה".

 

בסיבוב הנוכחי יעבור חזקיה מסטיט לסטייט לאורך שלושה שבועות. "זה סיבוב ההופעות השלישי והעמוס ביותר. הרבה אמנים ישראלים תמיד חוזרים עם חוויות וסיפורים ולמרות שזה צפוף זו חוויה לכל החיים. לקפוץ ממדינה למדינה כאילו זה מיבנה לחולון זה לא מובן מאליו. זה גם לא מוסן מאליו", הוא מוסיף, "להופיע מול קהל כזה של ישראלים, כשבאוויר יש הרבה יותר מצחוק. להצחיק ישראלים בחו"ל זו שליחות בשבילי. אני מרגיש שיש ליכוד כזה ויש משהו שהוא מעבר בהופעות האלו. כבר בצחוק הראשון אני מרגיש שמשהו מיוחד קורה כאן".

 

חזקיה הוא בנו של קריין החדשות המיתולוגי מלאכי חזקייה. הוא נולד בירושלים ובשנות נערותו עבר לתל אביב. עד שהגיע לצבא לא חשב אפילו להתפרנס מלהצחיק אנשים, אבל דווקא שם משהו קרה. הוא החל להגיע באופן קבוע למועדון צוותא בסופי שבוע ולצפות באמני הסטנד אפ העולים כמו אדיר מילר, אסי וגורי ועוד. "הם הכירו את הפנים שלי ולפעמים הייתי אפילו מספר להם לפני הופעה על רעיון שיש לי לבדיחה". הכמיהה להפוך לסטנאפיסט התגברה. חזקיה החל להופיע בערבי הווי בבסיס ואחרי ניסיונות מוצלחים יותר ופחות במועדונים כמו קאמל קומדי קלאב ואחרים, הפך יותר ויותר מוכר. במקביל לעבודות מלצרות ולימודים המשיך לנסות ולבנות את מעמדו בתחום. אורי השתתף בתכנית "פספוסים" על בסיס די קבוע , כיכב בפרסומות, הוציא שיר מוכר לרדיו עם ירון ברלד ועמית פרקש, השתתף בסרט דרמתי של אבי נשר, הגיש תכנית רדיו עם אבי נוסבאום, והנחה תוכניות בערוץ "ביפ" וערוץ הילדים. ועדיין, רבים זוכרים אותו מהתכנית "צחוק מעבודה", בה השתתף בכל שש עונותיה. "אני זוכר את הפעם הראשונה שהוצאתי חשבונית" הוא תיאר את הרגע המכונן. "כתבתי בנושא התשלום 'בדיחה'. שיפשפתי עיניים. משלמים לי בשביל בדיחה! עד היום אני לא מאמין בסוף החודש שמשלמים לי על העבודה שלי".

 

בימים אלו הוא מספר שמתכנן לחזור לעונה החדשה של התוכנית "מועדון לילה", בה לקח חלק, ובין כתיבת סיטקום וסרט, הוא מספר שאין דבר שמשמח אותו יותר מלקום כל בוקר, לצאת לרחוב ולאתר חומרים מצחיקים להופעה של הערב. "לחדש כל הופעה מחדש זו משימה לא פשוטה, העבודה לא נגמרת, אני אוהב את זה מאוד. האהבה החזקה שלי היא לבמה ולבדיחות".

 

 

חזקיה מצליח לשעשע גם סתם ככה בשיחה על סיבוב הופעות לאמריקה. הוא לא מנסה לצחיק אבל הרוח כל הזמן שם. "יכול להיות שמבחינה סטטיסטית סטנדאפיסטים יותר עצובים כי הם באים לשחרר איזושהי מצוקה", תיאר בעבר, "אבל אני לא בא מהמקום העצוב. זמרים אוהבים כוסית וויסקי על הפסנתר והחברה שזרקה אותם וכותבים אלבום. אני לא. אני אוהב אנרגיות חיוביות ולצחוק ולשמח אנשים. רק מהמקומות האלה יוצאים לי הדברים הכי מצחיקים".

החיים בימים אלו לא רק מצחיקים אלא גם מלאים באהבה. אחרי שנים של רווקות חזקיה עומד לשבור את הכוס. "אחרי 35 שנים מצאתי את הבחורה שלא יכולתי לתת לה ללכת", הוא מספר לנו. "באהבה אין חוקים. אהבה זה משהו כל כך מורכב, שאפשר לתמצת אותו במשפט אחד", אמר, "אם זה זה, זה זה'. יש בנות שבאות עם רשימת מכולת ש'אני רוצה שהוא יהיה זה וזה וזה ושיהיה לו כסף ושלא יגור רחוק', וקשה לי עם זה. כי אני פשוט חושב שאם זה זה, זה זה".

 

את סיבוב ההופעות הראשון שלו הוא הפך לסרט ששודר בקשת בטלוויזיה הישראלית. גם הפעם הוא מבטיח, יגיע חמוש במצלמה. "אצלם את הטיול הזה קודם כל כי בשבילי זו חוויה שאני ממשיך להינות ממנה גם אחרי שאני חוזר הביתה. אני אוהב נוסטלגיה ואני אוהב להיזכר ברגעי שיא כאלו של הגשמת חלום".

 

 

"אני לא בא ממקום עצוב". חזקיה. צילום: פיני סילוק ()
"אני לא בא ממקום עצוב". חזקיה. צילום: פיני סילוק

 

לאורי היה חלום נוסף. הוא מספר שעד לפני כמה שנים חלם לנסות את מזלו כאן בארה"ב. "בכל פעם שאני בניו יורק אני מגיע לקומדי סלר, המועדון הכי מדובר ובשבילי זה כמו ילד בממלכת צעצועים. בגיל 24 אפילו עליתי פעמיים להופעות שם. אני זוכר שאחד הצופים אמר לי שאני מצחיק והמאבטח שאל איפה אני מופיע עוד. דיברתי במבטא שנשמע כמו מריצה חלודה ונהניתי מכל רגע. אבל", הוא מוסיף, "זה יקרה כנראה אולי בגלגול הבא. החלום לחיות בארה"ב נגוז לי מבין האצבעות כי אני רוצה להקים בית בישראל וכדי להצליח שם צריך לפחות חמש או עשר שנים להישאר. למרות שזה החלום הכי גדול שלי, אי אפשר את הכל".

לפני שיעלה לבמה, הוא שמח להגשים חלום גם לקומיקאי אחר. את הקהל יחמם שותפו למסע, הסטנדאפיסט מני עוזרי. "מני הוא חבר וסטנאפיסט מבטיח ומצחיק ביותר. אני שמח שישראלים בארה"ב יקבלו טעימה ממנו".

 

הוא יודע שהוא מגיע לאמריקה בימים של הר געש פוליטי אבל מבטיח שעל זה, הוא ממש לא מתכוון לדבר. "בפוליטיקה אני לא מתעסק. מצחיק אותי דברים שקורים לנו בחיים דברים קטנים אני אוהב לנתח. ביומיום אני מחפש בזכוכית מגדלת את התובנות הקטנות מדברים שאת בכלל לא שמה לב שעוברים עלייך. אני לא מתכוון להקדיש את הנסיעה לבילויים או שופינג. אני מתכוון לקום בבוקר, לקנות קפה בסטארבקס ולחפש מסביב את הפאנצ'ים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אורי חזקיה. צילום: פיני סילוק
מומלצים