שתף קטע נבחר

"עברנו את שיא המערכת" – סיכום משקעים של השבוע הגשום

בצהריים יוסיפו לרדת גשמים לפרקים, אך בהמשך היום גם הם ייפסקו ויתבהר. אשקלון היא ה"מנצחת" בסיכום שבועי עם 103 מ"מ. תל אביב שנייה עם 88 מ"מ וכפר סבא במקום השלישי עם 80 מ"מ. שלג בבירה? אולי יהיו פתיתים באוויר. לתחזית המלאה, מכ"ם הגשם וטבלת המשקעים

מסכמים שבוע גשום (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
מסכמים שבוע גשום(צילום: עידו ארז)
 
סוגרים כמעט שבוע של חורף: גם היום (ה') המשיך להיות קר וגשום ברוב אזורי הארץ, ומושלג בחרמון. "עיקר הגשם יורד באזור המרכז והדרום", הסביר בצהריים חזאי "מטאו-טק" צחי וקסמן. "אבל את שיא המערכת מבחינת כמות גשמים כבר עברנו. בשעות הקרובות יוסיפו לרדת גשמים לפרקים ברוב חלקי הארץ והם ייפסקו בהדרגה".

 

שיאנית המשקעים של המערכת הנוכחית היא אשקלון, עם 103 מ"מ שירדו ממוצאי שבת.

 


 

 
רחוב יפו בירושלים (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
רחוב יפו בירושלים(צילום: גיל יוחנן)

חורפי גם בנגב (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
חורפי גם בנגב(צילום: רועי עידן)

כלניות בנגב (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
כלניות בנגב(צילום: רועי עידן)

קשת ברצועת עזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קשת ברצועת עזה(צילום: AFP)
 

מרום גולן (צילום: ליטל אשטמקר) (צילום: ליטל אשטמקר)
מרום גולן(צילום: ליטל אשטמקר)

רמת הגולן (צילום: לילך אשתר) (צילום: לילך אשתר)
רמת הגולן(צילום: לילך אשתר)


אתר החרמון (צילום: אתר החרמון) (צילום: אתר החרמון)
אתר החרמון(צילום: אתר החרמון)

בהמשך צפוי לילה קר מאוד עם סיכוי לשלג קל בהרי מירון, צפון הגולן, חברון, בפסגות הרי המרכז ובמצפה רמון. "לגבי הירושלמים, הם ייאלצו להסתפק אולי בפתיתי שלג באוויר שירדו בין הגשמים. השלג לא יצטבר על הקרקע", הוסיף וקסמן.

 

בים התיכון תנשב רוח דרום-מערבית עד צפון-מערבית במהירות של 20 עד 40 קמ"ש. אחר הצהריים תיעשה הרוח צפונית ותנשב במהירות של 30 עד 60 קמ"ש. גובה הגלים בים ינוע בין 1.2 ל-2.8 מטרים.

 

מחברת "מטאו טק" נמסר כי אפיק בכל שכבות האטמוספרה מעל מזרח הים התיכון הוא שגורם למזג אוויר גשום וקר. הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 1-10, קצרין 0-6, צפת 0-4, טבריה 2-12,

נצרת 1-6, חיפה 5-11, תל אביב 5-12, ירושלים 1-4, אשקלון 5-11, עין גדי 9-16, באר שבע 3-9, ערד 2-6, מצפה רמון 1-8 ואילת 7-16.

 

מפלס הכנרת עלה מאתמול בסנטימטר אחד, ועומד על 213.23-. במהלך פרק הגשם הנוכחי עלה המפלס ב-4 סנטימטר, והוא נמצא 23 ס"מ מתחת לקו האדום. לקו העליון חסרים עדיין 4.43 מטר.

 

מחר השמש תפציע אך מזג האוויר יוסיף להיות קר מאוד. הטמפרטורות יהיו מאוד נמוכות, בין מעלה לאפס בהרים. בצפון הגולן הטמפרטורה עשויה לרדת ל-3 מעלות מתחת לאפס. בלילה צפויה קרה. בשבת יהיה נאה וקר קצת פחות. ביום ראשון יהיה נאה עם טמפרטורות רגילות לעונה.

 

מפלס השלג בחרמון עמד הבוקר על 55 סנטימטר ברכבל התחתון ו-85 סנטימטר בעליון. האתר סגור, אבל מחר (שישי) הוא ייפתח למבקרים וגולשים בהתאם לתנאי מזג האוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
שבוע גשם במיוחד
צילום: עידו ארז
מומלצים