שתף קטע נבחר

עובדי משרד החוץ על סף שביתה: "המשרד הולך להיכחד, אנחנו טובעים"

בזמן שהמשרד נתון במשבר חריף ומתקשה לאייש משרות בחו"ל, הודיעו ארבעה דיפלומטים מצטיינים על עזיבתם, והצטרפו לכ-20 נוספים שפרשו רק בשנה האחרונה. מחר ייפגשו בפעם האחרונה נציגי העובדים עם נציגי האוצר כדי למנוע שביתה: "לא הוצע פתרון ונותרנו עם הפנים לקיר ואקדח לרקה"

נמשכת הקריסה של משרד החוץ: מחר (יום ד') ינסו נציגי עובדי שירות החוץ ומשרד האוצר להגיע לפתרון שימנע שביתה במשרד החוץ על רקע משבר השכר החמור, אך בינתיים ממשיכים העובדים לטפטף החוצה. ארבעה דיפלומטים שעובדים במשרד החוץ בין שש ל-12 שנים הודיעו לאחרונה להנהלת המשרד, במפתיע, שהם עוזבים את שירות החוץ לאחר שזכו במכרזים במשרדי ממשלה אחרים או שהחליטו לפרוש למגזר העסקי.

 

מדובר במכה קשה למשרד החוץ שהולך ומידלדל מעובדיו; ארבעת הדיפלומטים שפרשו מצטרפים לכ-20 דיפלומטים נוספים שעזבו בשנה האחרונה את המשרד, שמתקשה לאייש משרות בנציגויות הישראליות בחו"ל. עוד לפני פרישת ארבעת הדיפלומטים עזב דיפלומט צעיר נוסף שהתמודד במכרז באחד ממשרדי הממשלה וזכה בתפקיד ראש אגף - שמשתכר פי שלושה. בשל כך הודיע למשרד על עזיבתו וגרם לדה-מורליזציה אדירה.

בניין משרד החוץ בירושלים (צילום: גיא אסיאג) (צילום: גיא אסיאג)
בניין משרד החוץ בירושלים(צילום: גיא אסיאג)
 

ארבעת הדיפלומטים שפרשו לאחרונה נחשבים לעובדים מצטיינים שחזו להם קריירה מבטיחה בשירות החוץ. "כל אחד יותר מוכשר מהשני, זו פשוט מכה קשה", אמר יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר. "האונייה התנגשה בקרחון. תסגרו את החלונות, אנחנו טובעים. משרד החוץ עומד להיכחד. אני כולי נסער".

 

על רקע המשבר החמור במשרד החוץ, יתקיים מחר בערב ניסיון אחרון למשא ומתן בין העובדים לבין משרד האוצר. העובדים הודיעו כי אם לא יוצג פתרון מיידי למשבר השכר המתמשך של נציגי משרד החוץ בחו"ל, העובדים ייצאו לשביתה.

 

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו הצהיר כי הנחה את משרד האוצר לסיים את המו"מ עם נציגי משרד החוץ בנושא שכר העובדים בחו"ל בתוך 45 יום, שהסתיימו לפני 10 ימים, אך יום לאחר מכן הודיע כי נתן לאוצר הזדמנות נוספת לפתרון המשבר עד ל-15 בפברואר, מועד שחלף גם הוא ללא כל פתרון באופק.

 

בדיון ועדת עבודה ורווחה שהתקיימה היום בכנסת בנושא שכר עובדי עמ"י (עובדים מקומיים ישראלים) אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף כי "בעשור האחרון חטף משרד החוץ את כל המכות האפשריות. ההרגשה היא שאין בכלל משרד חוץ, בגלל מדיניות הממשלה. פניתי לסגנית השר (ציפי חוטובלי) שתגיע לדיון הזה, אבל זה לא עניין אותה".

 

במהלך החודשיים האחרונים התקיימו חמישה מפגשי מו"מ בין עובדי משרד החוץ לאוצר, אך משרד האוצר לא מצא לנכון עד כה להציג אפילו מודל ראשוני לפתרון המשבר. בהסכם שנחתם לפני שנתיים התחייבו באוצר למצוא פתרון ריאלי לעובדי המשרד בחו"ל.

 

"לאחר התחייבותו של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, שלא התממשה, למציאת פתרון מיידי לעובדי המשרד, נותרנו העובדים עם הפנים לקיר ואקדח מכוון לרקה", הוסיף גודר. "אין אנו יכולים להמשיך לספק בצורה זו את הצרכים המדיניים, הכלכליים והביטחוניים של מדינת ישראל, ולכן לא נותר לנו אלא לשבות. כולי תקווה שנציגי האוצר יגיעו עם מתווה מסודר שיפתור אחת ולתמיד את המשבר המתמשך במשרד".

 

הוא הוסיף: "יותר משנתיים חלפו ממועד החתימה על הסכם קיבוצי אך האוצר טרם יישם את חלקו בנושא שכר העובדים בחו"ל. השחיקה בשכר העובדים היא חסרת תקדים במשק ועומדת על 50%, אחרי שהשכר לא עודכן למעשה משנת 2002".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא אסיאג
משרד החוץ
צילום: גיא אסיאג
מומלצים