שתף קטע נבחר

אברבוך: "קולסניקוב הגיע למרות התנאים בישראל"

הקופץ לרוחק שעל עלייתו ארצה פורסם לראשונה ב-ynet ספורט, ישוכן בתחילה במלונית בוינגייט. אברבוך לו היה חלק בהבאתו לישראל: "עשה 8.01 בחורף, בקיץ יכול לקפוץ יותר רחוק"

קופץ הרוחק היהודי, מקסים קולסניקוב, נחת אתמול (א') בארץ מרוסיה כדי לעשות עלייה, ללבוש את המדים בכחול-לבן ולהתחיל בקרוב לייצג את ישראל, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט.

 

קולסניקוב שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-26, יתגורר בתקופת הקליטה שלו במכון וינגייט. בימים הקרובים הוא יעבור בדיקות רפואיות כחלק מהתהליך המתבקש כדי שיוכל להירשם באיגוד האתלטיקה.

 

קולסניקוב ואברבוך. WELCOME (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קולסניקוב ואברבוך. WELCOME(צילום: אורן אהרוני)

 

לאחר שיסתיים כל ההליך הפורמלי, קולסניקוב יישב עם אגודתו החדשה, לידר ירושלים, ויעבור על תוכניות האימונים והתחרויות שלו יחד עם מאמנו הרוסי, טרבן נסף.

 

מי שעזר בהגעתו של קולסניקוב לישראל הוא היועץ המקצועי של האגודה, קופץ המוט לשעבר, אלכס אברבוך שסיפר: "הגיע לכאן אתלט ברמה הגבוהה ביותר שיכול לתרום רבות בשנים הקרובות".

  

יעזור ללידר ירושלים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יעזור ללידר ירושלים(צילום: אורן אהרוני)

 

איך הגעתם אליו?

"הגיע אלינו מידע שיש בחור שרוצה לעשות עלייה. התחלנו לדבר והסברתי לו על התנאים כאן בארץ. למרות זאת הוא החליט לעשות עלייה. בדקנו לפני כן את הרקע שלו. אנחנו צריכים לראות איך מקדמים אותו כדי שיעשה קריטריון לאליפות העולם. הוא עשה 8.01 מ' בחורף, אז בקיץ הוא יכול לעשות הרבה יותר".

 

כאמור, רק לפני שבוע קולסניקוב הספיק להשתתף באליפות רוסיה באולמות שנערכה במוסקבה וסיים במקום השלישי (8.01 מ'), שני סנטימטרים יותר מהשיא הישראלי העומד על 7.99 מ' של יוחאי הלוי ממאי 2010. כמו כן, מדובר בתוצאה שהייתה מכניסה אותו לגמר בריו 2016.

 

רף הצפיות מקולסניקוב גבוה ובלידר מצפים שהאתלט המוכר יהיה מסוגל להשיג כבר בתחרות הליגה הבינאגודתית הראשונה את הקריטריון לאליפות העולם הקיץ בלונדון שעומד על 8.15 מ', ויחזק את הנבחרת בגביע אירופה לאומות דרג ב' שייערך בארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
תעודת הזהות של מקסים קולסניקוב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים