שתף קטע נבחר

ההיי טק הישראלי בונה בית בניו יורק

החברה הישראלית ‘סוסא’, חממה טכנולוגית חדשנית, מביאה את סיפור ההצלחה שלה משכונת סלמה היישר ללב האקשן בצ’לסי ובונה בית להיי טק הישראלי

לפני כמה חודשים סיפר רנדל ליין, עורך המגזין פורבס בראיון שערכנו עימו ל'ידיעות אמריקה', על הסיבה שבגללה, ברגע האחרון, החליט להעתיק את הלוקיישן האירופי לכנס30Under30 מפריז לתל אביב. הוא סיפר על ביקור שערך במשרדי חברת סוסא, פלטפורמה גלובלית לחדשנות תאגידית פתוחה, שממוקמת בדרום תל אביב (מכאן גם שמה שחובר לו יחדיו ממש כמו הסוהו south of salame). הוא סיפר באותו ראיון על החדשנות, על העתיד שהשתקף מבעד לחממה הטכנולוגית שהזכירה לו שהקלישאות נכונות, ישראל היא כנראה אומת סטארט אפ אמיתית.

 

בימים אלו, שנתיים אחרי שנתפתח בהצלחה בית סוסא התל אביבי, מגיעה החברה ללב מנהטן להקמת סניף הדגל שלה בבניין שלא ישאיר אף אחד בצ'לסי אדיש.

הבניין שיפתח ברחוב 17 פינת השדרה השביעית ינסה להוות את הגרסה המשודרגת (טכנולוגית) של הסוהו האוס, שתהווה קרקע פוריה לפעילות טכנולוגית ועסקית. גיא פרנקלין, מנהל כללי של סוסא כאן בניו יורק, מספר בראיון ל'ידיעות אמריקה', על הפלטפורמה שתעניק החברה להיי טק הישראלי. "בלב מנהטן אפשר למצוא את ישראל הקטנה, מעין שגרירות הייטק ישראלית בניו יורק. הבניין ישמש אבן שואבת לטכנולוגיה המקומית ולמי שמחפש חדשנות ישראלית ולהיפגש עם יזמים, משקיעים ואנשי היי טק בבניין אחד".

 

לאורך השנים הסטארטאפים, כפי שכולנו כבר למדנו לשנן, הפכו להיות גאווה והסברה ישראלית. הם מעוררים עניין, הם מצליחים לגייס כספים ולהפוך לשם דבר. אבל כדי להצליח בגדול, הם יודעים שניו יורק היא תחנה חיונית בדרך. כשהם מגיעים לעיר הגדולה הם לא צריכים לא רק להתעמק בפיתוח המוצר שלהם, אלא גם לגייס משקיעים, להכיר אנשי מפתח, להתעדכן במידע רלוונטי וללמוד את כל הנתיבים הנכונים להצלחה בינלאומית. כל אלו עלולים להיות מאוד מסובכים וקשים להשגה, אבל בסוסא מציעים לחברות הישראליות נחיתה רכה. אפילו אם הן כבר מזמן הגיעו.

 

"קהילה תומכת שממנפת אחד את השני". סוסא  ()
"קהילה תומכת שממנפת אחד את השני". סוסא

 

"בניו יורק הם רוצים להתחבר לאקו סיסטם המקומי, לקהילה, לאנשי מקצוע, אפילו לאירועים של נטוורקינג, לקבל מידע שמגיע מניסיון של אחרים, כל דבר שיכול לשפר ולקדם אותם, להעשיר את זמן העבודה שלהם ולקחת את החברה שלהם קדימה. ברמה העסקית אנחנו עוזרים להם להתחבר דרך רשת השותפים העסקיים שיש לנו, וגם ברמה האישית, יזם שמגיע ומחפש דירה לגור או קשרים חברתיים שנרקמים במפגשים ופעילות במתחם. אנחנו נותנים לו את הקרקע שתוביל אותו להתקדם ולנצל את הזמן שלו בניו יורק באופן האפקטיבי ביותר.אנחנו פועלים”, מוסיף פרנקלין, "להקמת מעין 'כיכר עיר' של תעשיית היזמות המקומית, יזמיות ויזמים בתחילת דרכם צריכים לבנות קונספט, להשלים פיתוח ולהראות תוצאות מהירות בזמן קצר מאוד, וכל אותו זמן הם חייבים "לדבר"עם השוק. תפקידנו הוא להביא את השוק אליהם".

 

במתחם תמצאו רק קהלים שמחפשים אלו את אלו, ביחד יושבים יזמים ומשקיעים עם חברות היי טק. "אנחנו מקבלים רק חברות טכנולוגיה כדי לייצר קהילה חזקה שתומכת וממנפת אחד את השני, זו הקהילה שאנחנו בונים פה. זה לא חלל עבודה להשכרה, יש לנו תנאי קבלה". בסוסא חברים גם תאגידים גדולים שמחפשים חדשנות ופונים לחברות שבמתחם כדי לאתר את הטכנולוגיה שיכולה לשמר ולשפר את המוצר שלהם. פרנקלין מספר שגם לסניף הישראלי פונים תאגידים בינלאומיים, אפילו ערים שונות, בכדי לאתר השקעות וטכנולוגיות. "חדשנות היא הכוח המניע מאחורי תאגידים שהשכילו להיות מובילי שוק, והעובדה שאותם תאגידים מבינים את החשיבות הטמונה בכך ומנהלים תכניות לחדשנות פתוחה, היא רכיב קריטי ביכולתם להמשיך ולהוביל. קודאק ובלוקבסטר", הוא מתאר, "הן דוגמא לתאגידים מצליחים שלא ידעו לשלב את המוצר שלהם בעידן החדש כדי לפתח ולהתאים את עצמן לצרכי השוק. אנחנו מעניקים לחברות כאלו בכל העולם את החיבור הנכון לחברות שיכולות להשתלב ולקדם את אותם תאגידים ותיקים".

 

"שגרירות הסטראט-אפ ניישן בניו יורק". בניין החברה בניו יורק ()
"שגרירות הסטראט-אפ ניישן בניו יורק". בניין החברה בניו יורק

 

רועי אורון, מנכ"ל סוסא העולמית, מוסיף ומסביר כי "היכולת להפגיש חברות סטארטאפ ותאגידי ענק גלובליים תחת גג אחד, היא זו המאפשרת לייצר את החיבור בין הביקוש וההיצע הגלובליים לחדשנות בתאגידים, ולעזור לשותפינו להחדיר חדשנות פתוחה אל תוך הפעילות שלהם. ההתרחבות לניו יורק מאפשרת לנו להביא את היזמים המובילים בעולם אל פתחם של התאגידים המובילים ולאפשר יצירת הזדמנויות עסקיות שתסלולנה את הדרך לפעילות העתידית שלהם”.

 

פרנקלין מגדיר את הסניף בניו יורק כישראלי עם זרוע גלובלית. “הדי.אן.איי הוא ישראלי אבל השותפויות הן גלובליות. אנחנו עושים לתאגידים מעין אאוט סורסינג. אנחנו מקצרים תהליכים למשקיעים. בסוסא עובד צוות עובדים מיומן, חלקנו מכירים את הסטארטאפים לאורכם ולרוחבם עשרות שנים, ואנחנו יודעים להתאים לו את החברות המתאימות והתואמות ביותר לדרישות שלו. זו קהילה חזקה שמפרה אלו את אלו. לכן כבר עכשיו בניו יורק עם 10% מהממברים כמשקיעים ו-90% חברות".

 

בחודש האחרון פועלת סוסא ניו יורק בחלל זמני סמוך לבנין הרשמי כשעוד ועוד חברות מצטרפות למתחם. "חברה שנכנסת לסוסא בניו יורק היא ישר חלק ממועדון חברים". החברים נחשפים להרצאות ודיונים עם סטראטפיסטים מוכרים. "אנחנו מפגישים חברות עם אנשי חדשנות של התאגידים שמגיעים למפגשים אישיים, נציגי קרנות סיכון ומשקיעים שונים. יש אירועים שמעניקים תוכן מעשיר לחברים בסוסא בתחומים השונים. לכל חברה יש אנשים שעוסקים במוצר, במרקטינג, וכדומה. לכל אחד מאלו אנחנו דואגים להביא מומחה שיעדכן על מצב השוק, על האופציות, על דרכי עבודה חדשות, מפגשי צהריים ולמידה. העובדים מוזמנים להגיע לצאת מהמשרדים ולהגיע ולשמוע. יש לנו אנשים שזה מה שהם עושים, יושבים עם המשקיעים ועם החברות ושומעים מה הם צריכים. בהתאם לכך אנחנו מעצבים את ההעשרה והאירועים, ומנסים לתת לישראלים את האפשרות לנצל את כל האפשרויות שטמונות כאן".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אבן שואבת לטכנולוגיה המקומית".
מומלצים