שתף קטע נבחר

המדינה לבג"ץ: אין מקום להרוס בתי מחבלים יהודים

בתשובה לעתירת בני משפחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, אמרה המדינה כי בניגוד לפלסטינים, היקפי הטרור והתמיכה בו בקרב יהודים הם מצומצמים. עם זאת, ציינה הפרקליטות כי הצעד יישקל "אם בעתיד תהיה עלייה חדה ופתאומית של מעשי טרור על ידי יהודים"

 

מוחמד אבו חדיר. נרצח בידי מחבלים יהודים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מוחמד אבו חדיר. נרצח בידי מחבלים יהודים(צילום: רויטרס)

המדינה הודיעה הערב (ה') לבג"ץ כי אין מקום להרוס בתים של מחבלים יהודים. עם זאת ציינה כי ייתכן שהצעד הזה יישקל בעתיד, אם תהיה "עלייה חדה ופתאומית" של מעשי טרור חמורים על ידי יהודים.

 

הדברים נכתבו בתשובה לעתירה שהגישו בני משפחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, שנרצח באכזריות על ידי יוסף חיים בן דוד ושני נערים נוספים ביולי 2014. בעתירה דרשו להרוס את ביתם של המחבלים שביצעו את הרצח המתועב. המדינה הגישה תשובה משלימה לבג"ץ והודיעה כי אין מקום להרוס את ביתם של הרוצחים.

המשפחה דרשה בעתירה להרוס את בית המחבלים. יוסף חיים דוד, רוצח מוחמד אבו חדיר (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
המשפחה דרשה בעתירה להרוס את בית המחבלים. יוסף חיים דוד, רוצח מוחמד אבו חדיר(צילום: גיל יוחנן)
"השיקול של הרתעת מפגעים פוטנציאליים אינו יכול לעמוד לבדו", נכתב בהודעת המדינה. "ועל כן, גם אם בוצע פיגוע קשה על ידי יחידים מתוך קבוצת ייחוס שבה היקפי הטרור הם מצומצמים, וכאשר אין תמיכה ועידוד להמשך ביצוע פעילות טרור המגיעים מתוך אותה קבוצה, אין מקום לנקוט בצעד של הריסת מבנים".

 

בהודעת המדינה נאמר כי כבר כיום יש מספיק הרתעה, לפי שר הביטחון, וכי אין מקום להפעיל צעדי אכיפה כמו הריסת בתים כלפי קבוצות אחרות מלבד פלסטינים תושבי יהודה ושומרון או מזרח ירושלים. "אלו קבוצות ייחוס שבהן הקפי הטרור בשנים האחרונות הם משמעותיים ביותר, והתמיכה בביצוע מעשי טרור בהן משמעותית", נכתב. "לעומת זאת, בקבוצות ייחוס אחרות שבהן היקפי הטרור אינם משמעותיים, ושלגביהן קיימים אמצעים 'מידתיים' יותר להתמודדות עם טרור ולא קיימת בקרבן, ככלל, תמיכה רחבה לביצוע פעילות טרור - סבור המשיב כי אין מקום לנקיטת צעדים לפי תקנה 119 (הריסת בתים)".

 

בהודעת הפרקליטות ציינו עוד כי "אם בעתיד תהא עלייה חדה ופתאומית של מעשי טרור חמורים, ופעולות טרור אלה יבוצעו על ידי מחבלים מקבוצת ייחוס נוספת, באופן שיוביל למסקנה כי נשחקה ההרתעה הקיימת ביחס לקבוצת ייחוס זו, אז יהיה מקום לבחון את הסוגיה מחדש. שר הביטחון אינו שולל את אפשרות הפעלת הסמכות כלפי מפגעים מאותה קבוצת ייחוס, בהינתן נסיבות המצדיקות זאת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מוחמד אבו חדיר
צילום: רויטרס
מומלצים