שתף קטע נבחר

כבל הוקלט: "שלי מחויבת לתמוך בי לראשות המפלגה"

חרף הכחשת ה"דיל" - ח"כ כבל הוקלט בשיחה עם חבריו לסיעה בהסתדרות וניסה לרתום אותם לטובת יחימוביץ'. על יו"ר מפלגתו נשמע כבל אומר: "הרצוג רמאי, תחמן ולא שווה במפלגה". הרצוג הגיב בחריפות בעקבות פרסום ההקלטה: "נחשפה קומבינה מושחתת וחמורה ביותר"

 

 

 

חבר הכנסת איתן כבל הכחיש בשבועות האחרונים כל סיכום עם שלי יחימוביץ' - אבל הקלטה שפורסמה הערב (יום ה') חושפת כי כבל אמר: "אני רוצה ללכת עם שלי ביחד להסתדרות, שלי מחויבת לתמוך בי ליו"ר המפלגה". הדברים הוקלטו לכאורה בשיחה של כבל עם חברי סיעתו בהסתדרות, שאותה ביקש לרתום לטובת יחימוביץ'.

 

השניים הכחישו בעבר בתוקף שיחימוביץ' הבטיחה לכבל לתמוך בו בהתמודדות לראשות העבודה. בשיחה שבה הודיע כבל לשותפיו בסיעה על ההסכם עם יחימוביץ', הוא אמר את ההפך : "אני רוצה להקריא כמה דברים. אני נפגשתי עם שלי, אני רוצה ללכת עם שלי להסתדרות. שלי מחויבת לתמיכה בי בבחירות ליו"ר המפלגה. אני אצטרך את העזרה שלכם בעניין הזה. איך אמרתי את זה - נתתי לכם פיקדון בעניין הזה, והגיעה העת".

איתן כבל ושלי יחימוביץ'. ארכיון  (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
איתן כבל ושלי יחימוביץ'. ארכיון (צילום: עמית שאבי)
 

בשיחה המוקלטת שהתקיימה לפני חודש, רגע לפני ההכרזה של כבל ויחימוביץ', נכחו ארבעה - היועץ המשפטי של כבל, איציק יואל, יו"ר סיעת בית חברתי (הסיעה של כבל בהסתדרות), ולאון בן לולו, בא כוח הסיעה. כבל ניסה לשכנע אותם שעבורו זו הזדמנות חד-פעמית. "לאורך כל הדרך אמרתי שהסיעה היא כלי כדי לקדם אותי. אמרתי לך את זה לאורך כל הדרך? כל המהות שלה הייתה רק כלי לקדם אותי. לא ההסתדרות, זה לא מעניין אותי. לא מעניין אותי להיות בהסתדרות. החיים הם דבר דינמי, פוליטיקה זה לא מישהו שיושב, מחכה לך. מי כמוך יודע את זה. זו הזדמנות ענקית בהסתדרות ובתוך מפלגת העבודה".

 

כבל נשמע אומר לנוכחים: "אני רוצה שהיא תנצח כי זה הופך למכפיל כוח - פעמיים - גם הניצחון שלה וגם הכוח. היא לא פחות מ-20% בתוך מתפקדי העבודה. אני לא מאוהביה, אני לא מאוהב בה, אתה שומע? אבל היא, אתה יודע, יש לה שיעים, מה ששלה שלה. היא באה אליי בבחירות האחרונות, ייאמר לזכותה, מה ששלה שלה. ז***ה אותי אחר כך, שחטה אותי. עם כל זה שקיללתי את הכ** אמ-אמא שלה היא צודקת. היא באה אליי, כן, באה אליי, אמרה לי 'איתן, אתה מוביל בענק, בוא נלחץ שנינו יד. אתה ואני מתמודדים. אני אצא ראשונה, אתה ראשון'. שיילכו להז***ן כולם".

 

בשיחה איתם גם הסביר כבל מדוע החליט להתמודד מול הרצוג. "ביבי מנצח כי הוא אכזר. הרצוג, זה לא שהוא לא אכזר. הוא תחמן, רמאי, תחמן של גנבים קטנים. אני רוצה להתמודד, יו"ר מפלגת העבודה". על אבי ניסנקורן אמר כי "הוא לא שווה במפלגה, אין לו כוח במפלגה. אמיתי זה שיש לו בשוליים. הוא לא עופר עיני שאומר לאנשים בואו והולך. הוא לא מסוגל. זו הזדמנות של החיים שלי, אתם רוצים לקחת לי אותה?".

 

כבל אמר עוד: "אני רוצה ללכת עם שלי ביחד להסתדרות, שלי מחויבת לתמיכה בי בבחירות ליושב ראש המפלגה. זו ההזדמנות הגדולה שלי לקחת, איך אומרים, את החלום שלי, ואני צריך את העזרה שלכם בעניין. הסיעה הוקמה עבורי, הסיעה היא כלי לקדם אותי, אמרתי את זה לאורך כל הדדרך. לא מעניין אותי להיות בהסתדרות, לא מעניין אותי".

 

על מצב מפלגתו אמר כבל בשיחה: "אף אחד לא חושב שמפלגת העבודה שהייתה 24 מנדטים תיראה פח אשפה. פתאום גם לי נוצרה הזדמנות. יכולתי להיות יו"ר קק"ל, יכולתי להיות יו"ר 'אמו'. לא רוצה, לא רוצה. או אני יושב ראש מפלגת העבודה, או אני חלק ממפץ שיפוצץ את כל הפוליטיקה הישראלית, או אני הולך הביתה, לוקח את 'הבית החברתי' ואומר 'חבר'ה, תלכו תז***נו כולכם'".

 

בתגובה לפרסום מסר כבל: "את שאמרתי בשיחה אמרתי מתוך משאלת לב, שאפילו אני איני יודע אם ארצה לממשה. אין ולא היה דיל ביני ובין שלי, לא בקשתי ממנה לתמוך בי לראשות המפלגה וממילא היא גם לא הבטיחה זאת. הדלפת קטעים סלקטיביים משיחה בת שעות ארוכות היא עוד פרפור אחרון של ניסנקורן ומשפחת עיני למנוע התמודדות, ומאמצים אלה מעידים על הפחד שהם חשים. להדלפה יש ערך רכילותי ובוודאי לא משפטי. בחירות יהיו ועל ניסנקורן להשלים עם כך".

 

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "לא היה ולא יהיה דיל, לא בעל פה ולא בכתב. איתן כבל לא ביקש, לא התנה ולא העלה תמיכה שלי בו וממילא הנושא לא עלה. תומכיי במפלגה הם אנשים חופשיים שאינם מקבלים פקודות מאיש. ההחלטה שלי במי לתמוך תהיה כמו תמיד על פי מה שטוב ונכון למפלגה ולמדינה ולא על בסיס קומבינות פוליטיות כאלו או אחרות, ואני מציעה לניסנקורן לחדול ממאמציו הנואשים לסכל בחירות, כי הבחירות הן עובדה מוגמרת".

 

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מסר בתגובה: "הערב נחשפה קומבינה מושחתת וחמורה ביותר שחייבת להוביל את המעורבים בה למסקנות אישיות. מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב, חברי ומתפקדי מפלגת העבודה. אי אפשר להגזים בנזק שנגרם לנו אבל אנחנו נדע להתגבר, להתחזק ולהוביל את המפלגה על ערכיה המדיניים והחברתיים בחזרה להנהגת המדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
איתן כבל
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים