שתף קטע נבחר

בדרך לחופש: "מובארק ישתחרר בעוד יום-יומיים"

הפרקליטות במצרים אישרה לנשיא המודח בן ה-88 להשתחרר מבית החולים הצבאי לאחר זיכויו הסופי בפרשת הרג המפגינים. עורך דינו של מובארק העריך שהוא ישתחרר בקרוב וישוב לביתו שנמצא בשכונת היוקרה של קהיר

חוזרים הביתה לראשונה מאז 2012. סוזן וחוסני מובארק ()
חוזרים הביתה לראשונה מאז 2012. סוזן וחוסני מובארק

 

הראיס המצרי לשעבר ייצא בקרוב לחופשי - לראשונה מאז 2011: הפרקליטות במצרים אישרה סופית לנשיא המודח חוסני מובארק להשתחרר ממאסרו בבית החולים הצבאי בקהיר לאחר זיכויו הסופי בפרשת הרג המפגינים. עורך דינו של מובארק פריד א-דיב אמר לאתר חדשות מצרי: "אני מעריך שתוך יום או יומיים מובארק יעזוב את בית החולים לביתו בשכונת הליופוליס". לדבריו, מובארק בן ה-88 ישוב לבית שבו גר מאז שנכנס לתפקידו כנשיא מצרים לפני יותר מ-30 שנה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

בשבוע שעבר זיכה בית משפט לערעורים במצרים את מובארק ממעורבות בהרג מאות מפגינים במהלך ההתקוממות העממית נגדו במהפכת ה-25 בינואר בשנת 2011. צוות ההגנה של מובארק טען כי האחראים להרג המפגינים במהלך הניסיון לדכא את המהפכה היו אנשי "האחים המוסלמים", התנועה האיסלאמיסטית שעלתה לשלטון במצרים אחרי הדחת מובארק, אבל מאז הודחה על ידי הגנרל עבד אל-פתח א-סיסי וצעדיה הוצרו מאוד. 

 


בכלוב הנאשמים בבית המשפט בקהיר. מובארק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בכלוב הנאשמים בבית המשפט בקהיר. מובארק(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

ביוני 2012 גזר בית משפט בקהיר מאסר עולם על נשיא מצרים המודח בשל הרג 239 מפגינים בימי המהפכה, אבל מובארק ערער ובית משפט לערעורים הורה לקיים משפט חוזר. בנובמבר 2014 החליטה הערכאה האחרת שאין לה הסמכות לטפל בתיק, ומובארק זוכה למעשה, אבל התביעה ערערה שוב - ושוב נקבע משפט חוזר. הזיכוי בבית המשפט לערעורים בשבוע שעבר נראה לדברי פרשנים מצרים כסוף פסוק בפרשה - וכעת מסתמן שהוא עומד להשתחרר מבית החולים הצבאי שבו הוא מוחזק לביתו שבשכונת היוקרה של קהיר.

 

מובארק ישתחרר מבית החולים הצבאי לאחר שריצה את מלוא תקופת המאסר שלו - שלוש שנים - בפרשת המעילה בתקציב של ארמונות הנשיאות שבה שהורשע ביחד עם שני בניו גמאל ועלא.

 

למעשה אין יותר פרשות שמובארק נדרש להיות במאסר בגינן. שתי פרשות שעדיין מתנהלות בבית המשפט המצרי הן פרשת המתנות שהוא ובניו קיבלו מהעיתון "אל-אהראם", ועוד פרשה שבמסגרתה נחקרה הצהרת ההון של הנשיא לשעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
לא אדם חופשי מאז 2012. מובארק
צילום: AP
מומלצים