שתף קטע נבחר

נתניהו נפגש עם השרים בשבת: "זה לא יחזור על עצמו"

חברי הקואליציה החרדים זועמים על קיום פגישת ראש הממשלה והשרים בעניין תאגיד השידור הציבורי לפני צאת השבת. השר ליצמן: "אבקש הבהרות על המקרה החמור". ח"כ משה גפני פנה לאנשי ראש הממשלה שהבטיחו כי אירוע שכזה לא יישנה

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ משה גפני  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ משה גפני (צילום: מוטי קמחי)

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול אחר הצהריים (שבת) פגישה עם שרים בעניין הקמת תאגיד השידור הציבורי - לפני צאת השבת. הפגישה שהתקיימה במעונו ברחוב בלפור בירושלים גררה תגובה נזעמת מצד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שאף פנה לאנשי נתניהו וקיבל הבטחה ש"אירוע שכזה לא ישוב על עצמו".

 

בהתייעצות בבית ראש הממשלה לקחו חלק השרים יריב לוין, מירי רגב וצחי הנגבי. עמם הגיע גם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

 

קיומה של הפגישה במהלך שבת קוממה את חברי הקואליציה החרדים. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג. השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם ראש הממשלה עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור".

 

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שוחח עם נתניהו ומחה בפניו על חילול השבת: "לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא ייתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה על ידי הממשלה עצמה", אמר דרעי. נתניהו השיב כי לא התכוון לחלל את השבת וכי הוא מקבל את הדברים.

 

ח"כ גפני אמר לאנשי ראש הממשלה כי "הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת היא מעשה חמור מאוד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת, גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית". גפני טוען כי קיבל תגובה מטעם נתניהו שלפיה, "באו אליו כמה שרים, והוא עצמו איננו מחלל את השבת. הוא הבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו".

 

סגן שר החינוך מאיר פרוש הביע אף הוא מורת רוח: "התנהלותו של נתניהו תוך חילול השבת עוברת כל גבול. כינוס של שרים בביתו ביום השבת הוא חציית קו אדום. נתניהו מאבד את האמון שלנו בו, כאשר הוא מזלזל בכל הקדוש לנו".


פורסם לראשונה 18/03/2017 21:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ח"כ משה גפני וראש הממשלה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים