שתף קטע נבחר

כץ: "אין שום עילה לבחירות". רגב: "מייצג רק את עצמו"

קרב בליכוד על רקע משבר התאגיד. השר ישראל כץ מחה נגד האיום של נתניהו ואמר: "על זה הולכים לבחירות? אין גבול? אין בליכוד תומכים במהלך של נתניהו". שרת התרבות ענתה לו באולפן ynet: "על העיקרון הולכים לבחירות"

 

 

עימות בתוך הליכוד על רקע האיום של ראש הממשלה ללכת לבחירות בעקבות משבר תאגיד השידור הציבורי. בראיון באולפן ynet הביע שר התחבורה ישראל כץ התנגדות לעמדת נתניהו ואמר כי "אין שום סיבה להקדים את הבחירות, אין חילוקי דעות בקואליציה על נושאים מרכזיים". מנגד תקפה שרת התרבות מירי רגב את כץ ואמרה כי "אני לא יודעת את מי הוא מייצג חוץ מאת עצמו".

 

בראיון אמר כץ כי "על מחלוקת תקשורתית לא הולכים לבחירות. על זה הולכים לבחירות? אין גבול? אין בליכוד תומכים במהלך של נתניהו. דבר כזה מחייב פתרון, לא יצירת אווירה של בחירות". לדבריו, "לא התקיימה התייעצות עם הנהגת הליכוד, לא התקבלה החלטה בנושא בפורום מפלגתי מחייב. אם יתקיים דיון כזה, אשמיע את עמדתי ואני משוכנע שהיא לא תהיה דעת יחיד". 

 

השרים כץ ורגב (צילום: מארק ישראל סלם, אוהד צויגנברג) (צילום: מארק ישראל סלם, אוהד צויגנברג)
השרים כץ ורגב(צילום: מארק ישראל סלם, אוהד צויגנברג)

כץ הוסיף כי גם ההתפתחויות האזוריות בסוריה ובלבנון מצריכות המשכיות שלטונית, ולא הליכה לבחירות, וכך גם האתגרים הפנימיים של ישראל. בנוגע למשבר התאגיד אמר: "דברים היו צריכים להיות מוסדרים. קרוב לאלף עובדים במצוקה ובדרמה נוראית מבחינה משפחתית ואישית, זה לא היה צריך להגיע לדרך הזאת. אאני הובלתי רפורמות קשות מאוד בנמלים, בשמיים הפתוחים, ברכבת, בתחומים קשים מאוד. לצד התחרות שנוצרה גם דאגנו שהעובדים יוכלו להתחרות בתחרות הוגנת".

 

"אני בטוח שייעשה מאמץ מצד מי שיזם והגורמים האחרים לשמור על השידור הציבורי, על חופש העיתונות, ויחד עם זאת גם לדאוג לעובדים", הוסיף כץ, אבל הבהיר מנגד כי "מכאן ועד בחירות הדרך רחוקה. אין שום עילה".

 

 

שרת התרבות רגב, שדיברה אחריו באולפן ynet, אמרה כי "אני לא יודעת מי הוא מייצג חוץ מאת עצמו. אני יכולה להגיד דבר פשוט - כשאין יישום של הסכמים קואליציונים אי אפשר להמשיך. היום זה עניין התאגיד, מחר זה עניין עמונה, מחרתיים עניינים אחרים. ממשלה יכולה לתפקד ולמשול רק כשיש עמידה בסהכמים קולאיציונים. זה לא פעם ראשונה או אחרונה".

 

"על עיקרון הולכים לבחירות", הבהירה רגב. "מי שאומר שהולכים לבחירות על תאגיד לא רואה את התמונה הכוללת. ככה גם חשבו עם יאיר לפיד, אף אחד לא האמין שזה מה שיקרה. יש עיקרון. יש הסכמים קואליציונים. 30 מנדטים לא יכולים להיות בובה של מפלגה עם 10 מנדטים. אומר ראש הממשלה - אני לא מסוגל להמשיך להוביל ממשלה כזאת, לא יכול להסתכל לאנשים בעיניים".

 

במשדר אמרה רגב כי נתניהו שינה את דעתו אחרי שהתחוור לו כי "בעצם רשות השידור הולכת ומתייעלת, ואין פריצת ההסכמים התקציביים. אז למה צריך תאגיד? למה צריך לזרוק אלף עובדים הביתה לפני החג, עובדים שמקבלים משכורות מינימום מול עובדי תאגיד שהולכים לקבל משכורת של 40 אלף שקלים. למה זה צריך לקרות? מבחינתו זו הפרת הסכם קואליציוני".

 

"זה בידיים של כחלון"

שר התיירות יריב לוין מהליכוד אמר במשדר כי "ראש הממשלה דורש מהשותפים הקואליציוניים בדיוק מה שהם דורשים מאיתנו, קרי לכבד את ההסכמים הקואליציונים וההתחייבויות. אנחנו מוצאים את עצמנו במצב מוזר שבו מפלגת השלטון עם 30 מנדטים, הגדולה בקואליציה, כל הזמן נדרשת להתפשר על דברים שאנחנו לא אוהבים, אבל חשובים לשותפות שלנו, וכשזה מגיע לדברים שחשובים לנו ומעוגנים בהסכמים הקאוליציוניים פתאום יש תנאים וזה לא קורה". לדבריו, "אם יתברר שהשותפות הקואליציוניות אינן מוכנות לקיים את ההסכמים הקואליציונים, אז אין קואיליציה. אי אפשר יהיה להמשיך לעבוד, ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבחירות. אף אחד לא רוצה בבחירות, אני חושב שזה משבר שאפשר לפתור, אבל אני מסכים לחלוטין עם עמדת ראש הממשלה שאומר שהסכמים קואליציוניים צריכים להיות מכובדים על כל הצדדים".

 

ח"כ יואב קיש, גם הוא מהליכוד, אמר במשדר כי "לאף אחד אין רצון ללכת לבחירות, אבל אני חושב שזה בידיים של כחלון, הוא צריך להבין שחרג מההסכמים הקואליציוניים. האוצר צריך להבין שהוא לא מנהל את המדינה, יש לו את המקומות שהוא מנהל ומקבל גיבוי, זה לא ענין של בחירות על התאגיד, אלא אם קואליציה מתנהלת כמו שהיא צריכה להתנהל".

 

ח"כ יהודה גליק (ליכוד) אמר: "אני מצפה מכולנו לקחת נשימה ולא לקבל החלטות מהבטן. לא הולכים לבחירות מברוגז. אם הולכים לבחירות אם יש איזו מחלוקת מהותית". על המשבר הקואליציוני אמר: "לא לגמרי ברור לי מה הולך כאן, יחד עם כל בית ישראל זה נפל עליי כרעם ביום בהיר אתמול בלילה. יש פה ויכוח שהייתי אומר שכל הצדדים צודקים בו. יש פה ניסיון לבנות משהו חדש, נעשה משהו רציני, אנחנו הליכוד הובלנו את הצורך במשהו חדש ואי אפשר לזגזג כל יומיים - יום אחד בעד פירוק רשות השידור, יום אחד בעד הקמת רשות השידור. נדמה לי שדרך המלך היא להמשיך בהקמת התאגיד ובאותו זמן למצוא פתרון הולם למאות משפחות שלפתע על לא פשע הולכות לאבד את מקור פרנסתן. מכאן ועד ללכת לבחירות -  זה דבר מיותר".

 

ח"כ עמיר פרץ מהמחנה הציוני אמר במשדר כי "ברור שיש ריח של בחירות באוויר ושהמוטיבציה העיקרית של נתניהו היא החקירות. נתניהו ירצה להוכיח שבסעיפים כאלה של הפרת אמונים, מי שקובע זה הציבור. הוא ינסה להגיע לציבור ולבקש אמון מחדש, ואני מקווה שנצליח להביס אותו בקלפיות". הוא התייחס להצעה שהוא יניח השבוע לפיזור הכנסת למרות ניסיונותיו של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג להקים ממשלה חלופית יחד עם שר האוצר משה כחלון. "דיברתי עם הרצוג לפני שהודעתי על כך. מניסיוני, לפעמים להצעות שאתה מגיש אין רוב, אבל כשהן על שולחן המליאה לפעמים הדינמיקה משתנה והכדור נע קדימה. הוא הוסיף: "ההצעה להקמת ממשלה חלופית היא טובה אבל לפיד לא רוצה אותה. לפיד היום מתבשם מהסקרים וזה מה שמעניין אותו".

 

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): "עם כל הרעש והצלצולים, אני לא רואה שיש מישהו שרוצה בחירות באמת. גם לא נתניהו לדעתי". הוא הזכיר כי נתניהו השווה את עובדי רשות השידור לאנשי חמאס, ולכן "אני בטוח שאין לזה דבר וחצי דבר לדאגה לעובדי רשות השידור. כל הסיפור הוא קרב על שליטה על התקשורת". לסיכום קבע: "אני חושב שהקואליציה תצלח את המשבר הזה".

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע אתמול כי יכריז הבוקר על סכסוך עבודה, שבמסגרתו יהיו צעדי סולידריות בכל המגזר הציבורי לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. במשדר הוא התייחס להתפתחויות האחרונות בעניין תאגיד השידור. "לדעתי מדובר במשחק ציני על גב העובדים, התעללות בעובדים. אני בתוך המשחק הזה לא מוכן לשחק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סלם
ישראל כץ
צילום: מארק ישראל סלם
מומלצים