שתף קטע נבחר

רובוטים, זיהוי פנים ואנגלה מרקל - ביקור ב-Cebit

התערוכה המתקיימת בעיר האנובר משכה אליה יותר מ-3,000 חברות - שש מהן מישראל. הצצה לתערוכה שאותה פתחה הקנצלרית מרקל

למרות שאיבדה מגדולתה בשנים האחרונות, משכה אליה תערוכת Cebit המתקיימת השבוע בהאנובר שבגרמניה יותר מ-3,000 נציגי חברות מ-70 מדינות ברחבי העולם שהציגו את החידושים הטכנולוגיים שלהם.

 

התערוכה משכה מבקרים רבים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
התערוכה משכה מבקרים רבים(צילום: EPA)

התורים בכניסה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
התורים בכניסה(צילום: EPA)

 

לאירוע הפתיחה, שהתקיים ביום שני בביתן 4 הענק שבמתחם התערוכה, הגיעו בין היתר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת יפן, שינזו אבה. השניים סיירו בין הדוכנים, בין היתר אלו של החברות הרבות מארץ השמש העולה שהציגו בתערוכה. "יש לנו חברים ביפן, אבל גם מתחרים", אמר מרקל בהתייחסה לתחום הטכנולוגי.

 

בתערוכה הוצגו לא מעט רובוטים, שאחד מהם - הנוסע על גלגלים - הסתובב בין המבקרים בתערוכה וצילם אותם. כמו כן הוצגו כלי רכב ללא נהג - שמאחד מהם התרשמה הקנצלרית מרקל. היא ועמיתה מיפן התנסו בהפעלת רחפן של אינטל. 

שותפים ויריבים. קנצלרית גרמניה וראש ממשלת יפן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שותפים ויריבים. קנצלרית גרמניה וראש ממשלת יפן(צילום: AFP)

אין תגובה! (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אין תגובה!(צילום: AFP)

 

בנוסף, הוצגו טכנולוגיות לזיהוי פנים של כמה חברות מרחבי העולם, אבטחת מידע, משקפי VR ומציאות מדומה וגם חידושים בתחום המדפסות, הבית החכם וכן פיתוחים בתחום המכשור הרפואי ועוד.

איפה הנהג? (צילום: EPA) (צילום: EPA)
איפה הנהג?(צילום: EPA)

חלק מהנציגות של IBM (צילום: EPA)
חלק מהנציגות של IBM(צילום: EPA)

 

בין היתר הציגו בתערוכה חברות כמו Canon, Deutsche Telekom, EPSON Europe, Fuji, IBM, Huawei, Panasonic, SAP, Toshiba, Toyota ועוד. מישראל הציגו שש חברות בלבד - AudioCodes, CTERA Networks, CYBONET, DV Uvirma, Mellanox Technologies וגם RCS מבני ברק. את איראן ייצגו 15 חברות - שפרט לאחת מהן פועלות מטהרן, 12 חברות הגיעו מאיחוד האמירויות, שתיים מסעודיה, אחת ממצרים ואפילו נציגי חברה אחת באו מעיראק.

 

מי שלא הגיע לכנס מסיבות מובנות, אבל הרצה מעל מסך וידאו הוא המדליף אדוארד סנואודון, הנמצא בשנים האחרונות ברוסיה. סנואודון אמר אתמול כי השיטות של סוכנות הביון NSA, שבה הוא עבד בעבר, לא ישתנו בתקופתו של הנשיא דונלד טראמפ. רוב השאלות עסקו בנושאים שלא קשורים על טכנולוגיה והסנואודון הצהיר כי אין לו קשר עם ויקיליקס.

מדליף על מסך ענק (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מדליף על מסך ענק(צילום: EPA)

מזהים? (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מזהים?(צילום: EPA)

רובוט מפלצת (צילום: EPA) (צילום: EPA)
רובוט מפלצת(צילום: EPA)

רובוט יד (צילום: EPA)
רובוט יד(צילום: EPA)

 

Cebit נחשבה עד לפני 10 שנים לתערוכה המובילה בתחום המובייל והגאדג׳טים, עד למעבר שעשה כנס MWC לברצלונה הנערך בפברואר ובמקביל להתחזקותה של תערוכת IFA המתקיימת בברלין בחודש ספטמבר. החברות הגדולות דאז, נוקיה, מוטורולה, אריקסון, סמסונג ו-LG הציגו מדי שנה את מכשירי הסלולר החדשים שלהם ומשכו מאות רבות של עיתונאים ועשרות אלפי מבקרים להאנובר.

 

אבל למרות הכל נראה שהתערוכה משכה אליה לא מעט ראשי חברות, משקיעים וגם חובבי טכנולוגיה רבים. בטיסה חזרה מהאנובר לפרנקפורט מילאו את מחלקת העסקים במטוס, שהורחבה לעוד כמה שורות, בכירים בחברות מיפן ומסין.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים