שתף קטע נבחר

האחיות לשר הבריאות: אם לא יינקטו צעדים נגד האלימות - נשבות

בעקבות אירועי האלימות של החודש האחרון נגד אחיות במערכת הבריאות, מאיימת יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן, כי אם לא יינקטו פעולות וצעדים להבטחת שלומן של האחיות, ישביתו את מערכת הבריאות. משרד הבריאות: "אירועי האלימות הם אורות אדומים זועקים לכולנו"

שבועיים בלבד מאז הרצח האכזרי של האחות טובה קררו ז"ל, והאלימות הקשה נגד האחיות במערכת הבריאות נמשכת. "רק ביום שני הושלך מסך מחשב אל עבר אחות בחדר מיון – והיינו, שוב, במרחק פסע בלבד ממצב בלתי מתקבל על הדעת", כותבת אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות במכתב חריף לשר הבריאות יעקב ליצמן.

 

"דרישתנו למיגור האלימות לא הייתה הצהרתית וטקסית, כי אם דרישה ממשית לפעולה מוחשית ומידית לבחינת דרכים מידיות להגנה על הצוותים המטפלים במערכת הבריאות". כהן מתריעה בפני השר: "אם לא נכנס למתווה מיידי כפי שדרשנו, לא נהסס לפעול באמצעים ארגוניים על מנת להגן על האחיות".

 

גורמים בהסתדרות טוענים שאם לא יינקטו צעדים ופעולות על תוכניות לצמצום מקרי האלימות ותוגבר הענישה – האחיות ישביתו את מערכת הבריאות בישראל.

 

עוד דורשות האחיות כי במקביל יוקם לאלתר צוות לגיבוש תכנית לאומית למיגור האלימות במערכת הבריאות בישראל. האחיות מסמנות גם תאריך יעד לצוות החירום ודורשות שהצוות יגיש את מסקנותיו במהירות האפשרית ולא יותר מחודש.

 

טובה קררו. נרצחה על ידי מטופל ()
טובה קררו. נרצחה על ידי מטופל

 

"מתווה מסודר למיגור האלימות"

בהסתדרות האחיות דורשים שצוות החירום ייתן מענה מקיף לכול הסוגיות הנוגעות לתופעת האלימות נגד אחיות וצוותים רפואיים. "אנו עומדים על כי המתווה למיגור האלימות יהיה, מובנה מוסדר, תקיף, מקיף – ואשר יכלול החמרת הענישה כלפי אלימות ביחס למטפלים, בדגש על אלימות מילולית, הגברת האכיפה ומהירות התגובה כנגד אלימות במערכת הבריאות, נוכחות משטרתית מוגברת ומרתיעה במערכת הבריאות, שיפור מערך האבטחה", כותבת כהן לשר ליצמן.

 

היא מוסיפה כי "מעל כל אלה ולא פחות, טיפול בשורש הבעיה באמצעות הזרמת תקציבים לתשתיות ולכוח אדם, במטרה להקטין הצפיפות ולהפחית את העומסים במוסדות הבריאות – הגורמים פעמים רבות מדי לתסכול, לסבל ולעוגמת נפש של המטופלים והמטפלים".

 

לדבריה, סביבת עבודה מאיימת רווית אלימות אינה גזירת שמים, ואין בידינו הזכות להרפות מטיפול כולל בבעיה. "חובתנו לדאוג לסביבת עבודה ראויה ובטוחה לאחיותינו ולאחינו, למשפחותיהם המצפים לחזרתם בסוף יום של נתינה לזולת".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות הוא שותף של האחים והאחיות. המקרים המזעזעים האחרונים בהם שריפת האחות טובה קררו ז"ל וזריקת מחשב לעבר אחות נוספת הם אורות אדומים זועקים לכולנו ואנחנו רואים אותם בחומרה רבה.

 

"עובדי המערכת נמצאים בחזית של השירות והנתינה הציבורית והם עושים זאת בשליחות אין קץ, בתנאים קשים ותשתיות שלא תמיד מספקות.חשוב שנשלב ידיים לנוכח האתגרים.

 

"בימים אלו מורכבת ועדת בהוראתו של שר הבריאות, הוועדה תהיה באחריות מנכ"ל המשרד ותהיה בה נציגות לאחיות, לאחים ולרופאים".

 

צפו בזירת הרצח של טובה קררו:

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון קלנר
אילנה כהן. נשבית את מערכת הבריאות
צילום: ירון קלנר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים