שתף קטע נבחר

יותר מ-100 תלמידים נתקעו בלי מים בהרי אילת וחולצו בשלום

70 תלמידים מבית הספר לאומנויות בירושלים ו-40 תלמידי תיכון מחדרה נותרו ללא מים במהלך טיול בהרי אילת. יחידת החילוץ המשטרתית אילת-אילות חילצה אותם. לפני כשבועיים 100 תלמידים נתקעו בלי מים

 

 

התלמידים שחולצו. מומלץ לקחת שלושה ליטר מים לכל תלמיד (צילום: רומן קונייבסקי) (צילום: רומן קונייבסקי)
התלמידים שחולצו. מומלץ לקחת שלושה ליטר מים לכל תלמיד(צילום: רומן קונייבסקי)

כ-110 תלמידים שטיילו בהרי אילת ביומיים האחרונים נותרו בלי מים. לפני כשבועיים אירע מקרה דומה לקבוצה של 100 תלמידי תיכון. בשלושת המקרים התלמידים נזקקו לחילוץ.

 

אתמול דווח על קבוצה של 70 תלמידים מבית הספר לאומנויות בירושלים שנתקעו ללא מים במעלה בולבוסים, באזור מעלה גשרון. היום דווח על 40 תלמידי תיכון מחדרה שנתקעו ללא מים באזור נחל רודד. ב-15 במרס 100 תלמידים נקלעו לבעיה דומה בהרי אילת. בשלושת המקרים הופעלה יחידת החילוץ המשטרתית אילת-אילות שסיפקה מים לתלמידים וחילצה אותם בבטחה מהשטח. שרגא גרין, מפקד היחידה, אומר כי בדרך כלל לבתי הספר הכי נוח להוציא טיולים בתקופה זו בגלל מזג האוויר הנוח.

 

"בתקופה הזו קריר בבוקר, אין תחושה של צורך לקחת מים וכך נוצר מצב שנתקעים בלי מים", אומר גרין. "זו לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות שזה קורה. למזלם של צוותי בתי הספר, בתקופה הזו לא ממש חם, אבל עדיין מסוכן. כשהגענו לתלמידים ראינו שהם צמאים, עם שפתיים יבשות, מרגישים שיש להם בעיה. אם היו מזעיקים אותנו בזמן הם לא היו לא מגיעים למצב של התייבשות. אם מקרים כאלה קורים בסוף חודש אפריל או במאי אז הסיפור אחר, כי יותר חם בחוץ. חצי שעה בלי מים מובילה להתייבשות".

 

ביחידת החילוץ אילת-אילות הבהירו כי הכוננות אצלם גבוהה לאורך כל השנה. "24/7" ו-365 יום בשנה אנחנו בכוננות גבוהה", אומר גרין, "מדובר לא רק בהתייבשויות, יש כל מיני מקרים שבהם אנחנו מטפלים ולכן יש לנו כמות גדולה של מתנדבים, כך אנחנו שומרים תמיד על רמת מוכנות, בלי שום קשר לתקופה. צריך להבין שמדובר במצב מסכן חיים. הרבה פעמים אנחנו נתקלים באנשים בקבוצה מסוימת שלא שתו יום לפני כן מספיק מים, או ששתו אלכוהול שזה יותר גרוע ומייבש. לפעמים יש בעיה רפואית קלה שמשפיעה על מישהו. אנחנו לא מקלים ראש בזה.

 

"כשאני מגיע לספק מים לעשרות ילדים אני מחפש את אלה שיש להם תופעות של כמעט התייבשות", אומר גרין. "המסר שלי לתלמידים ולמורים שיוצאים לטיולים, הוא לקחת שלושה ליטרים מינימום לכל ילד. צריך לבדוק להם את הבקבוקים כי זה מציל חיים, זה המסר הכי חשוב שיש לי לאותם אנשים".

 

ממשטרת מרחב אילת נמסר: "יחידת החילוץ המשטרתית מסייעת רבות למטיילי האזור ואף מצילה חיים, יחד עם זו אנו מצפים מהמטיילים ובפרט מקבוצות מסודרות, לגלות אחריות ולפעול בהתאם להמלצות היחידה לטיול בשטח, להתאים את כמות המים למספר המטיילים ולשעות הטיול (לפחות שלושה ליטרים לאדם), לטייל בשבילים המסומנים ולתכנן את המסלול בהתאם ליכולת המטיילים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רומן קונייבסקי
חילוץ התלמידים שנתקעו בלי מים
צילום: רומן קונייבסקי
מומלצים