שתף קטע נבחר

נעילה מעורבת בוול סטריט

דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.4%. מניית ורניט קפצה ב-10% לאחר הדוחות. הברקזיט יוצא לדרך: ראש ממשלת בריטניה חתמה על הצו המפעיל את סעיף 50 והוא הועבר לנציבות האירופית - בורסת לונדון הגיבה בעלייה של 0.4%

המסחר בוול סטריט ננעל (יום ד') במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2% - היום האדום בתשיעי בעשרת ימי המסחר האחרונים. לעומת זאת מדד נאסד"ק עלה ב-0.4%, ו-S&P 500 הוסיף 0.1% לערכו.

 

מדדי המניות והסחורות

מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עלה ב-2.4% ל-49.51 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר בשלושת השבועות האחרונים. מחיר הזהב ירד ב-0.2% ל-1,253.7 דולר לאונקיה.

 

הבורסות באירופה חתמו את היום בעליות שערים: מדד פוטסי הבריטי עלה ב-0.4% כמו עמיתיו דאקס הגרמני וקאק הצרפתי.

 

ברקע המסחר

המסחר התנהל על רקע יום היסטורי - התנעת תהליך הברקזיט. תשעה חודשים עברו ממשאל העם הבריטי, וכעת ההכרעה במשאל הפכה לפעולה רשמית. הצו המפעיל את סעיף 50 לאמנת ליסבון, החתום על ידי ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, הוגש לראש הנציבות האירופית. בכך החל למעשה הברקזיט - ובימים הקרובים ייפתח המו"מ בין האיחוד לבריטניה על תנאי הפרידה.

 

לפי מסמך שדלף מהפרלמנט האירופי, בשנתיים הבאות לא תקבל בריטניה הסכם סחר חופשי מהאיחוד האירופי. על פי המסמך, מכסים וחסמי סחר לא יוטלו ביום הראשון של הברקזיט ב־2019, אך ההסדר המיוחד לא יימשך יותר משלוש שנים ויהיה מוגבל בהיקפו. "זאת משום שאין באפשרותו להוות תחליף לחברות באיחוד". עוד נאמר, כי אם בריטניה תרצה לדון בהסכמי סחר חופשי עם מדינות אחרות בעודה חברה באיחוד, היא תוותר בכך על זכותה לקיים שיחות עתידיות עם האיחוד לגבי הסכם הסחר.

 

ניב חצב מאופנהיימר התייחס להליך הפרידה של בריטניה מהאיחוד: "השנתיים הקרובות צפויות להיות מלאות בכותרות על הדיונים בין בריטניה לאיחוד האירופי, אך בהינתן ההערכה כי המסחר בין בריטניה לאיחוד האירופי מהווה את בסיס הקשרים הכלכליים בין הגושים, לדיונים אלו צפויים להיות השפעות מועטות מאוד על המצב המאקרו כלכלי בגושים אלו, כמו גם על השווקים הפיננסיים.

 

"החלק המשמעותי יותר יהיה הסכמי הסחר, ונכון לרגע זה, נראה כי יש הסכמה כי הדיונים עליהם יתרחשו רק אחרי הסכמה על שאר הסעיפים. במילים אחרות, הברקזיט צפוי להמשיך להיות בכותרות עוד הרבה מאוד זמן, אך בטווח הקרוב השפעתו על הכלכלות והשווקים הפיננסים תהיה מתונה יחסית".

 

עסקת המיזוג המתוכננת בין בורסת לונדון ובורסת פרנקפורט נחסמה על ידי הרגולטורים של האיחוד האירופי. מהנציבות האירופית נמסר היום כי העסקה הייתה יוצרת "מונופול דה פקטו" למספר שירותים פיננסים.

 

מניות מובילות

באופנהיימר התייחסו לדוחות ורניט: "החברה הישראלית עקפה את התחזיות לרבעון הרביעי 2016, למרות השפעה שלילית של שערי מטבע, ושמרה על תחזיותיה לשנה הקרובה. החטיבה הביטחונית cyber-intelligence רשמה התאוששות ניכרת עם צמיחה של 26% לעומת הרבעון הקודם ושל 7% מהרבעון המקביל אשתקד, ובנוסף העלתה הנהלת ורינט את תחזית הצמיחה הצפויה להכנסות החטיבה הביטחונית לשנה הקרובה לצמיחה חד-ספרתית גבוהה.

 

"החטיבה הארגונית customer engagement הציגה צמיחה רבעונית של כ-10% וצמיחה שנתית של 6%, וצפויה להציג בשנה הקרובה צמיחה בשיעור חד-ספרתי בינוני. הנהלת החברה צופה המשך השיפור בשיעורי הרווחיות בשנה הקרובה, מגבשת תכנית להפרדת שתי פעילויות עסקיות, ומעריכה כי החדירה של אמזון לתחום מרכזיות השירות עשויה להרחיב את השוק ולהטיב עם עסקיה. אנו משמרים את המלצתנו על 'תשואת יתר' תוך שמירה על מחיר יעד של 49 דולר למניה". מניית ורניט קפצה ב-10% לאחר הדוחות.

 

תאגיד הענק הסיני פוסון (Fosun International) דיווח על עלייה של 28% ברווח הנקי ב-2016 ל-10.27 מיליארד יואן (1.5 מיליארד דולר). ההכנסות ירדו ל-73.97 יואן, לעומת 78.90 מיליארד יואן ב-2015.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים