שתף קטע נבחר

מוכנות לעתיד: פרויקט מהנדסות העתיד סוגר שנה שנייה

נרגשות ונלהבות התאספו אתמול בערב מאה בנות שנבחרו לפרויקט "מהנדסות העתיד" כדי להיפרד מהמנטוריות שלהן, להציג את הפרויקטים פורצי הדרך עליהם עבדו ולשמוע שהן העתיד של המדינה

בשיתוף התעשייה האווירית

 

השנה השנייה של פרויקט "מהנדסות העתיד" נפתחה בהתרגשות גדולה בחודש נובמבר 2016. הפרויקט המשותף ל"ידיעות אחרונות", ל-ynet והתעשייה האווירית, שם לו למטרה לקדם תלמידות מצטיינות במדעים, לפתוח עבורן דלת ולתת להן הצצה לעתיד שיכול להיות להן, עתיד עם חלומות שמתגשמים. אתמול (ד') נערך טקס הסיום המרגש בהשתתפות שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס ומכובדים נוספים.

 

 

"פרוייקט 'מהנדסות העתיד' נולד על מנת לתת מענה לצורך לאומי אמיתי ודוחק", אמר מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס. "אין זה סוד שמדינת ישראל, מדינה קטנה שהפכה למעצמת הייטק וטכנולוגיה מובילה בעולם כולו, חווה מחסור הולך וגדל במהנדסים ומהנדסות, מדענים ובוגרי תארים מתקדמים במקצועות ריאליים.

 

"הצורך לפעול בנושא הזה הינו הכרחי על מנת לשמר את מעמדה הבינלאומי של ישראל כמובילה בתחום. מתוך הרצון לקדם את לימודי המדעים על ידי בנות, דווקא בנקודת הזמן המכריעה של הלימודים התיכוניים, יצא לדרך בשנה שעברה הפרוייקט הייחודי הזה.

 

"מטרת הפרוייקט הייתה לעודד אתכן, התלמידות המצטיינות, להמשיך ולדבוק בתחומי המדעים גם בהמשך דרככן, תוך שאתן מקבלות השראה מנשים כמוכן, מצליחות בתפקידן, ותוך שאתן נחשפות לעולמות המופלאים בהן פועלת התעשייה האווירית."

 (צילום: תומריקו) (צילום: תומריקו)
(צילום: תומריקו)

חוקרות את העתיד

בשנה שעברה, שנתו הראשונה של הפרויקט, מאה התלמידות שנבחרו זכו להיפגש עם נשות מפתח בתעשיות מתקדמות, השתתפו בפרויקטים פורצי דרך והבינו שאפילו השמיים הם לא הגבול ויש מה לחקור מעבר.

 

השנה השנייה של הפרויקט נפתחה עם הזמנה אישית ממשתפות השנה הראשונה שסיפרו על החוויה משנת החיים שעברו. עד מהרה מאות תלמידות מצטיומי המדעים נרשמו דרך הטופס המיוחד, ובתום ההרשמה עברו סדרת מיונים שבסופה נבחרו 100 מאושרות שזכו לקבל את התואר מהנדסות העתיד.

 

אגב, הערים המובילות בהרשמות הראו כי במקום הראשון ניצבו פתח תקוה וראשון לציון, בכל אחת מהן נרשמו לפרויקט לא פחות מ-15 בנות מצטיינות בתחום המדעים. במקום השני הערים קריית ביאליק ובת ים עם 10 בנות כל אחת. במקום השלישי הערים תל אביב ומודיעין, אחריהן נתניה וירושלים. בהמשך הרשימה ניתן היה למצוא את רעננה, ערערה שבנגב, חולון ושוהם. 

 (צילום: יוגב אטיאס) (צילום: יוגב אטיאס)
(צילום: יוגב אטיאס)
 

במהלך הפרויקט נפגשו התלמידות עם מנטוריות שליווי אותן בפרויקטים פורצי דרך, כגון אלונקה חכמה שיודעת להעביר לחובש הפלוגתי מדדים רפואיים של הפצוע, אפליקציה שמזעיקה עזרה למי שנפלה קורבן לסם אונס, אפליקציה שמונעת שיימינג ברשתות החברתיות; פצצות מים לכיבוי שריפות יער, מעלית מיוחדת שתוביל מחקרים לחלל ועוד.

 

שר הביטחון ליברמן אמר במהלך טקס היום כי "הפרויקטים שפיתחתן נראים לי כמו מדע בדיוני. אני נרגש ונפעם," ונציגת התלמידות שירה שריד אמרה: "הבנו שהמציאות שבה אישה מובילה פרויקטים הנדסיים מורכבים ומנהלת מערכות ענק איננה חלום, כי אם מציאות המתקיימת באופן יומיומי‭."‬ התלמידות אף זכו להצצה לפס הייצור של כנפיים עבור ה-F35 - מטוס הקרב המוביל בעולם וקיבלו הזמנה לבקר במרטין לוקהיד בארה"ב בפס הייצור המלא.

 

התעשייה אווירית פועלת לשילוב נשים בתעשיות המתקדמות, "כאישה שמגיעה מתחום ההנדסה במל"ט, אי-אפשר לפספס שאני תמיד במיעוט בדיונים ובפגישות עבודה," אמרה מיה שנלבלט, שליוותה השנה כמנטורית את התלמידות. "אני מאמינה שצריך לחזק את הנשים במקצועות האלה, ואני ממש מצפה לפגוש את הבנות ולהתחיל כבר‭."

 

וייס הוסיף והודה למשתתפים בפרויקט מצד התעשייה: "אני רוצה להודות באופן אישי לכל מי שלוקח חלק בפרוייקט המדהים הזה ומאפשר לו לקרות. עשרות אנשים בתוך התעשייה האווירית ומחוצה לה נרתמים במסירות ובשמחה. אז תודה אישית לכל אחד ואחת מכם - לא היינו יכולים לעשות זאת בלעדיכם."

 

 

"בנות יקרות, אתן אמנם צעירות, אבל העתיד שאתן יכולות לבנות לעצמכן הוא עתיד מדהים: עתיד של מצויינות, הצטיינות, התגברות על אתגרים והגעה להישגים יוצאי דופן," סיכם וייס.

 

"עובדת היותכן כאן היום מצביעה על היותכן מהטובות ביותר. נבחרתן להשתתף בפרוייקט בזכות יכולותיכן המקצועיות והמדעיות, הכישורים האישיותיים שלכן, המוטיבציה והרצון שלכן להצטיין ולהשפיע."

 

צפו בסרטון המסכם שהוצג בטקס הסיום:

  

בשיתוף התעשייה האווירית

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוגב אטיאס
לומדות את העתיד
צילום: יוגב אטיאס
בהצלחה בעתיד!
מומלצים