שתף קטע נבחר

זאת הסיבה שבגללה לא תמצאו אהבה בטינדר

סקר חדש שנערך בקרב סטודנטים אמריקאים ביקש לבדוק את הרגלי השימוש שלהם באפליקציה, ואת הסיבה שבגללה הם הורידו אותה מלכתחילה. בואו נגיד שמציאת אהבה אינה אחת הסיבות המרכזיות לשימוש באפליקציה הזאת

את אפליקציית טינדר הורדתי לפני שנתיים כבר, אבל מעולם לא יצאתי דרכה לדייט. האמת היא שבמקום להשתמש בה כדי למצוא אהבה חדשה או חיבוק חם ללילה, העדפתי לשחק איתה ולהפוך אותה לשעשוע הפרטי שלי. הכנסתי להגדרות את כל הסטנדרטים שלי, בחרתי מרחק מירבי והתחלתי להעביר שמאלה, ופעם ב... אפילו ימינה. אבל לא עשיתי את זה כדי להכיר מישהו, אלא בעיקר כדי לראות את ההיצע של הגברים הרווקים שמתגוררים בסביבת המגורים שלי, וכדי להזכיר לעצמי שיש עוד המון רווקים שם בחוץ שאפילו מעוניינים בי, למקרה שיתחשק לי על אחד מהם.

שעשוע ותו לא. טינדר (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
שעשוע ותו לא. טינדר(צילום: Shutterstock)
 

כן שמעתי על לא מעט זוגות שהכירו בטינדר, ולאחרונה אף התחלתי לחשוב שאני היא יוצאת הדופן שמשתמשת בה רק לצרכי שעשוע. ובכן, טעיתי. סקר חדש שנערך על ידי חברת ההלוואות לסטודנטים LendEdu, בדק את הנושא מקרוב, והראה שאנשים כמעט ולא מחפשים אופציות רומנטיות בטינדר, ולמעשה – מרבית המשתמשים בה הם בדיוק כמוני: מעבירים ימינה ושמאלה כדי להרגיש יותר טוב עם עצמם.

 

הסקר גם הראה שעל כל אדם שמחפש בטינדר אהבה, יש עשרה אנשים שאפילו לא מתכוונים להיפגש עם בני זוג פוטנציאליים. מסתבר שלאפליקציה אין כזאת רשימת הצלחה של חתונות כמו שחשבנו, למרות שכמעט כל אחד ואחת מאיתנו מכיר או שמע לפחות פעם אחת אם לא יותר, על זוג של חברים של חבר שהכיר והתחתן דרך טינדר.  

ההצלחה המאכזבת של טינדר כנראה קשורה לעובדה שהאפליקציה מלאה באנשים שלא באמת מחפשים אהבה, ומעדיפים להתרכז בלחזק את האהבה העצמית שלהם. זה בדיוק מתאים לדור ה-y שנודע ככזה המרוכז בעיקר אם לא רק בעצמו. מאחר ו-80% ממשתמשי טינדר הם בני דור ה-y, הסקר של חברת ההלוואות נערך בקרב אלפי סטודנטים לתואר ראשון ושני. תחקרו אותם בעזרת שאלון אנונימי אודות הרגלי הטינדר שלהם, והתוצאות היו מפתיעות מאוד.

 

3,852 סטודנטים נשאלו, "האם אי פעם נפגשת עם מישהו או מישהי בטינדר למטרת היכרות רומנטית?", כשפחות משליש, כלומר 29.2% מהעונים, אמרו שכן. זהו מספר נמוך ביותר המעיד על כמה האפליקציה הזו למעשה לא ממש מוצלחת בכל הנוגע להיכרויות ומציאת אהבה. לעומת זאת, יותר מ-60% מהאנשים שהשתמשו באתרי היכרויות אחרים, אמרו שהם אכן יצאו לדייט אחד לפחות עם מישהו או מישהי שהכירו באתר. עם זאת, החוקרים סבורים שזה קשור לעובדה שבאתרים הללו יש בדרך כלל אנשים בגילאים קצת יותר מבוגרים. השאלה השנייה בסקר, עליה השיבו 9,761 סטודנטים, היתה: "לאיזו מטרה אתם משתמשים בטינדר?", ועליה מעל חמישית מהעונים השיבו שזה בעיקר למטרת מציאת סטוצים. כמחצית מהעונים (44%) ענו שהם משתמשים באפליקציה כדי לשפר את הביטחון העצמי שלהם.

 

בעקבות הממצאים המפתיעים הללו, החוקרים ממליצים עבור אלה שכן משתמשים בטינדר כדי למצוא אהבת אמת, להתחיל לחפש אותה במקומות אחרים, כי מסתבר שרק 4% מהיוזרים הפעילים משתמשים בה למציאת אהבה. כנראה שזה גם אותו ה-4% שמכיר ומתחתן דרך האפליקציה. עוד ממצא מפתיע הוא שבעוד רוב האנשים שמשתמשים בטינדר עושים זאת כדי למצוא סטוץ ללילה ולא אהבת אמת, רובם אפילו לא מוצאים בה בסוף סטוץ. איזה באסה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איטס אה מאטצ' שנשאר באפליקציה בלבד
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים