שתף קטע נבחר

בי"ח לדובים: כך ילדים מפסיקים לפחד מרופאים

הפקולטה לרפואה בצפת הפכה למשך כמה שעות לבית חולים לדובי צעצוע. במסגרת המיזם, שמטרתו להפיג חרדות של ילדים מפני טיפולים רפואיים, ליוו הילדים את הדובים בין המחלקות והתהדרו בחלוק וסטטוסקופ. בצדדים הפחות חיוביים של המערכת מעדיפים בינתיים הסטודנטים שלא להתמקד: "אף דובי לא אושפז במסדרון", מתלוצצים המארגנים

לעזור לילדים להפסיק לפחד מרופאים: אתמול (ב') הופעל במתחם הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל "בית חולים לדובים" - מיזם חינוכי-קהילתי שמופעל זו השנה השנייה במטרה להפיג חרדות בקרב ילדים בגילאי גן (6-3) מפני טיפול רפואי. במיזם, הפכו בובות הדובי ל"מטופלים" במחלקות השונות של בית החולים והילדים יעברו בין המחלקות, קיבלו הסבר ועזרו לסטודנטים "לטפל" בדובים החולים.

 

הדובים הופכים למטופלים והילדים מלווים אותם. עמדת הקבלה לבית החולים ()
הדובים הופכים למטופלים והילדים מלווים אותם. עמדת הקבלה לבית החולים

 

קראו גם:

הילד מפחד מרופא או ניתוח? כך תכינו אותו

שימו לב: החרדות שלכם פוגעות בילדים

לא סתם ביישנות: כך תזהו חרדה חברתית בילדים

 

במשך כמה שעות הפכה הפקולטה לרפואה ל"בית חולים לדובים", ובו מחלקות שונות: חדר מיון, חדרי אשפוז וניתוח, עמדת אמבולנס, בית מרקחת ומחלקת אורתופדיה, בה הדובים, הפגועים בגפיים, נחבשים, מגובסים ומטופלים בפיזיותרפיה. את "ניתוחי החירום" מקבלות הבובות במחלקה הכירורגית, כשכל הילדים לבושים בבגדי חדרי ניתוח.

 

 

מבצעים ניתוח בדובי ומפענחים צילומי רנטגן יחד עם הילדים. להראות לילדים שפרוצדורות הן לא דבר מפחיד ()
מבצעים ניתוח בדובי ומפענחים צילומי רנטגן יחד עם הילדים. להראות לילדים שפרוצדורות הן לא דבר מפחיד

 

בדיקות מקיפות של רנטגן ואולטרסאונד מבוצעות לצורך אבחנה מדויקת. מי שנזקק לבדיקת רופא אף אוזן גרון ורופא עיניים, מקבל מענה הולם ב"מחלקה".

לאחרונה נוספה גם "מרפאת שיניים" בה הילדים מקבלים בדיקת שיניים והדרכה על בריאות השן ועל צחצוח נכון משיננית ומסטודנטים. בנוסף, משתתפים הילדים בחוג לתזונה נכונה ובריאה, בו המשקל והגובה שלהם נמדדים על ידי דיאטנית קלינית.

 

"לבשנו חלוקים וסטטוסקופים. הסטודנטים במחלקת כירורגיה לבשו גם חלוק, כובע וערדליים כמו מנתחים של ממש", סיפר עמיאל לרנר, סטודנט לרפואה שנה שנייה וסגן יושב ראש מחלקת רווחה וחברה באגודת הסטודנטים. "קיבלנו את הילדים שמלווים בבובות וקלטנו אותם בקבלה ומשם הפננו כל ילד עם הבובה שלו על פי הבעיה הרפואית שלו. הילדים ממש התרגשו", הוא מוסיף.

 

צילום רנטגן לפינגווין מפרווה? רק יום אחד בשנה  ()
צילום רנטגן לפינגווין מפרווה? רק יום אחד בשנה

 

להפסיק לפחד מהרופא ומטיפת חלב

לדבריו, המטרה של הפרויקט היא להכיר לילדים את העולם הרפואי – את בתי החולים, הרופאים האחיות, ולהראות להם שפרוצדורות רפואיות הן לא דבר מפחיד כל כך. "אנחנו רוצים למנוע מהם את הפחד שעלול לתקוף בכל פעם שהם הולכים לרופא או מקבלים חיסון בטיפת חלב", מוסיף לרנר.

 

כך נראה המיזם בשנים קודמות. צפו בילדים נהנים ולומדים בבית החולים

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדיקת אף-אוזן-גרון. הילדים מלווים את הבובות במחלקות
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים