שתף קטע נבחר

תעלומת מותה של דוגמנית ווג המוסלמית

ראודה אטיף, בת 21 מהאיים המלדיביים שכיכבה על שערי מגזינים יוקרתיים וצברה מעריצים רבים בדרום-מזרח אסיה, נמצאה תלויה בחדרה במכללה האיסלאמית שבה למדה בבנגלדש. הרשויות טענו כי מדובר בהתאבדות, אך משפחתה מספרת כי נרדפה על ידי קיצונים איסלאמיסטים: "הם התנגדו ללבוש ולדעות שלה. בת כיתה איימה עליה וניסתה להרעיל אותה בעבר"

נסיבות מותה של ראודה אטיף עדיין נחקרות ()
נסיבות מותה של ראודה אטיף עדיין נחקרות

ראודה אטיף בת ה-21 הייתה סטודנטית מוסלמית לרפואה מהאיים המלדיביים, אבל הייתה ידועה בעיקר בשל קריירת דוגמנות בינלאומית ופורצת דרך עם עתיד מזהיר – שנקטעה בשבוע שעבר באופן טראגי, אחרי שגופתה נמצאה תלויה בחדר המעונות שלה במכללה האיסלאמית לרפואה בעיר ראישאהי שבבנגלדש, שם למדה. אך משפחתה וחבריה מסרבים להאמין כי הצעירה היפה נטלה בעצמה את חייה וטוענים: "היא נרצחה על ידי קיצונים מוסלמים שהתנגדו ללבוש ולדעות שלה".

 

אטיף הספיקה לגרוף הישגים אדירים בקריירה עוד בגילה הצעיר, ולפני כחצי שנה הגיעה לשער מגזין "ווג הודו". אטיף גם זכתה לשבחים מנשיא המלדיביים לשעבר שהתלהב מהמראה שלה ובעיקר מעיניה הכחולות שהפכו לסימן ההיכר שלה.

 

חבריה ללימודים הם שגילו אותה, לתדהמתם, ללא רוח חיים. הידיעה על מותה היכתה גלים בבנגלדש, באיים המלדיביים ובכל דרום-מזרח אסיה, שם זכתה הדוגמנית לפופולריות רבה מאוד. הרשויות בבנגלדש הוציאו לאחר יומיים הודעה, שלפיה ניתוח שלאחר המוות הראה כי הדוגמנית הצעירה התאבדה בתלייה. אלה שמשפחתה וחבריה מסרבים לקבל את הטענה הזאת, בין היתר גם לאחר שבעלת המעונות שבהן התגוררה סיפרה כי אטיף נראתה כל הזמן שמחה ומרוצה מאוד מהחיים.


משפחתה של המנוחה, בעיקר אביה ואחיה, טוענים כעת כי הצעירה היפיפייה נרצחה על ידי קיצונים מוסלמים בבנגלדש, "שלא אהבו את סגנון הלבוש של הדוגמנית" ולפי אחיה, רעיאן אטיף, לא אהבו את העובדה שהיא נהגה להביע עמדה נגד רדיפה ואפליה דתית נגד כל מיעוט דתי באשר הוא.

 

הפריצה הגדולה הראשונה של ראודה הגיעה בשנת 2014, אז התפרסמה התמונה המקצועית הראשונה שלה שזכתה לשם "הילדה עם עיני המים הכחולים". במלדיביים ההתלהבות הייתה גדולה במיוחד, וראודה הפכה לסנסציית רשת בעקבות התמונה, שבעקבותיה גם השיגה חוזה דוגמנות והגיעה לבסוף באוקטובר האחרון לשער המגזין "ווג" היוקרתי. "לדגמן הוא תחביב עבורי, יותר מאשר קריירה, שכן אני לומדת כדי להיות רופאה", סיפרה ראודה בראיון למגזין על שאיפותיה.

 

לצד אחיה הצעיר רעיאן, גם אביה מוחמד האשים בטוויטר קיצונים איסלאמים ברצח בתו ובטשטוש הראיות. המשפחה טוענת כי הקיצונים הצליחו להיכנס כנראה לדירתה, לחנוק אותה למוות, לתלות אותה בחדר ולביים את הזירה כך שהמוות ייראה כמו התאבדות.

 

 

בין היתר טוען האב כי מי שעומד מאחורי הרצח הוא כנראה חברתה לכיתת הלימודים, איסלאמית קיצונית, שחנקה אותה למוות ואחרי זה ביימה את התאבדותה. האב הגיש נגד החשודה תלונה במשטרה, וטוען כי אף אחד לא פרץ בכוח לחדרה של ראודה, אלא שהרוצחת נכנסה, רצחה ואז יצאה ונעלה את הדלת. לדברי האב, בתו המנוחה התלוננה כמה ימים לפני מותה כי אותה בת כיתה ניסתה להרעיל אותה אחרי ששפכה לה חומר רעיל למשקה וכי היא נהגה לתקוף את בתו שוב ושוב על סגנונה הלא צנוע ולא מוסלמי מספיק.

 

"זה קורה לאחרונה יותר ויותר בבנגלדש שמוסלמים קיצונים רוצחים אנשים ואז מנסים להציג את זה כהתאבדות", סיפר רעיאן לתקשורת באסיה. "היא הייתה מוסלמית, אבל תקפו אותה על הלבוש שלה, כי אהבה ללכת עם ג'ינס, כינו אותה 'לא צנועה' ו'לא איסלאמית', למרות שבלימודים דאגה לעמוד בקוד הלבוש המוסלמי ולכסות את ראשה עם רעלה", סיפר האח שהוסיף: "ראודה הייתה מאושרת, שמחה ומלאת חיים, בלתי אפשרי שהיא התאבדה".

 

בבנגלדש התרבו בחודשים האחרונים הרציחות והפיגועים על רקע איסלאמיסטי. המדינה הגדולה חווה גל טרור חסר תקדים בין היתר מצד ארגונים שנשבעו אמונים לדאעש, וכן נרשמו בה מקרי רצח ורדיפה רבים מצד איסלאמיסטים נגד כל מי שנתפס לא מוסלמי מספיק או "כופר". רק אתמול צעדו 100 אלף מטיפי דת מוסלמים בבירה דאקה נגד ההקצנה, ההסתה והשנאה ובעד איסלאם סובלני יותר. בימים האחרונים, לאור השאלות הרבות סביב נסיבות מותה של הדוגמנית, החלו הרשויות במלדיביים לחקור את הפרשה ושלחו חוקרים לבנגלדש כדי לפתוח את התיק מחדש. גורמים בבולשת המקומית טוענים כעת כי הסיכוי שראודה נרצחה עומד על 50-50.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים