שתף קטע נבחר

"שמנות, מכוערות וזקנות": דיילות אירופלוט הפסידו ב"תביעת השפלה" נגד החברה

דיילות חברת התעופה הרוסית אירופלוט תבעו אותה בשל מה שהגדירו כחוקים מפלים ומשפילים, לפיהם הוצבו על טיסות שונות על פי משקלן, גובהן וגילן. הדיילות הפסידו בתביעה לאחר שהחברה הציגה את חוק העבודה הרוסי המאפשר לה לעשות זאת. דובר החברה: "הלקוחות מעדיפים דיילות צעירות ואטרקטיביות המהוות פרסום נהדר לחברה"

בית המשפט של מוסקבה זיכה את חברת התעופה הלאומית של המדינה, אירופלוט, מתביעה של דיילות החברה בגין השפלה ואפליה. על פי פסק הדין, מותר לחברה לבחון ולבחור את דיילותיה על פי משקלן, גובהן ומידת הבגדים שלהן. על פי כתב התביעה, הדיילות שחברו לצורך הגשתה טענו כי הן הורדו או הועלו בדרגת שירות על פי מידות גופן ומידת האטרקטיביות שלהן בעיני מנהלי אירופלוט.

דיילות החברה (צילום: אירופלוט) (צילום: אירופלוט)
דיילות החברה(צילום: אירופלוט)

אירנה ירוסלימסקיה, אחת הדיילות שחתומות על התביעה, טענה כי אירופלוט הפעילה נהלים מבוססי-אפליה במהלך חודשי קיץ 2016, אז היה מצופה מנשות צוותי האוויר לעמוד בטווח מדויק של גובה - 1.58 מ' עד 1.67 מ' ובמידת בגדים שבין סמול למדיום. מי שלא עמדו בסטנדרטים לא הורשו לעלות על טיסות בינלאומיות והורדו בדרגה לרמת שכר נמוכה יותר, ולטיסות פנים בתוך רוסיה בלבד.

מטוס אירופלוט (צילום: Aeroflot) (צילום: Aeroflot)
מטוס אירופלוט

יבגניה מגורינה, דיילת נוספת בחברה, סיפרה לאחת מרשתות החדשות ברוסיה כי אירופלוט לא הודיעה באופן רשמי על כניסתם לתוקף של החוקים החדשים, אלא שהם יושמו בחשאי. "כל הדיילות צולמו, נמדדו ונשקלו בחודש יוני שעבר, כאשר נאמר שהמטרה היא אספקת מדים חדשים", סיפר מגורינה והוסיפה: "לאחר המדידות, לפתע נעשתה חלוקת עבודה שונה בין הדיילות". כשנשאלה מדוע שונו הטיסות עליהן הוצבה, נאמר לה לדבריה שלחברת התעופה כללים חדשים שהיא לא עומדת בהם.

 

עדכונים נוספים כל הזמן גם בפייסבוק של ynet חופש

 

"כשהבוס שלי ראה את התמונות, הוא אמר לי 'ז'ניה, את יודעת, הישבן שלך גדול מדי לטיסות בינלאומיות, וגם החזה שלך. את צריכה ללבוש חזיית ספורט". כך, לדבריה, גילתה את האמת שמאחורי החוק החדש. "מתברר שרק הדיילות היפות והרזות הורשו לעלות לטיסות הגדולות של החברה, וגם דיילות בנות 40 ומעלה לא הועלו לטיסות הבינלאומיות", אמרה. "זה כל כך משפיל, זה כמו שקיטלגו אותנו כ"שמנות, מבוגרות ומכוערות", סיפרה דיילת נוספת שתבעה את החברה.

 

החברה: "הלקוחות מעדיפים אטרקטיביות"

בתגובה לתביעה שהוגשה בעניין, אירופלוט הציגה את חוק העבודה הרוסי, המאפשר "הצבת תנאים נוקשים על פי אופי העבודה, או סוג התעשייה". בחברה התעקשו שהמדידות נעשו בהתאם לתנאי העבודה המוגבלים על המטוסים. "אם הדיילת גדולה יותר מהמדדים שנקבעו, היא תתקשה להתנייד במטוס. דיילות גדולות ממדים עשויות לגרום לאי נוחות לנוסעים, שייתקלו בהן במהלך הטיסה".

דיילת אירופלוט. נמדדות ונשקלות (צילום: אירופלוט) (צילום: אירופלוט)
דיילת אירופלוט. נמדדות ונשקלות(צילום: אירופלוט)

בהודעת דובר אירופלוט לאחר זכייתה בתביעת הדיילות, נכתב כי "מטרת החברה היא לרצות את ציבור הלקוחות, שמעדיפים דיילות צעירות, חזקות ואטרקטיביות. כמו כן, דיילות אטרקטיביות מהוות פרסום נהדר לחברת התעופה".

 

בתוך כך, אירופלוט נבחרה היום (ד') למותג החזק ביותר ברוסיה, על פי המדרג העצמאי "Brand Finance", מהבולטים בתחום המיתוג והאסטרטגיה. בתחילת השנה זכתה החברה בתואר דומה ברמה העולמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אירופלוט
דיילות אירופלוט
צילום: אירופלוט
מומלצים