שתף קטע נבחר

מספר חזק

10 שנים אחרי שהיה מהנדס דתי מבני ברק, ניר גוטליב הוא נומרולוג חילוני שמצליח לשכנע גם את הספקנים הגדולים ביותר. עכשיו הוא מגיע לביקור אצלנו

עד לפני 10 שנים ניר גוטליב היה דתי מבני ברק, מהנדס ולהגדרתו אדם פרקטי להפליא. היום הוא כבר במקום אחר. הוא חזר בשאלה, או כמו שהוא מגדיר את זה 'חזר בתשובה' ("כי השאלות עלו בי דווקא אז"), וידוע כאחד הנומרולוגים המצליחים בישראל, שמדהים אנשים כאשר דרך השמות והמספרים הוא יודע לזהות אותם, את מאורעות חייהם ולספר להם בדיוק מה עליהם לעשות כדי להיות מי שהם באמת.

 

בשבוע הבא הוא יגיע לעשות בדיוק אותו דבר עבור הישראלים בניו יורק ובפלורידה עם סדרת הרצאות ומפגשים. "בסדנאות אני מסביר דרך תרגילים איך לחיות נכון ואיך להצליח. אני מראה להם את דפוס ההתנהגות שלהם ומסביר איך הם יכולים ללמוד לנהוג אחרת, בדרך שתוביל אותם קדימה, איך לקחת כל דבר ולייצר ממנו הצלחה, בכל תחום ובכל פרשנות".

 

גוטליב צוחק ומספר שאם בעבר מישהו היה מספר לו על מסלול חייו הוא לא היה מאמין. הוא גדל בבית דתי קטן בבני ברק, בית שהוא מתאר יותר מכל כקשה יום. לכן התמקד שנים ארוכות בייצוב הפרנסה, כשהוא מתמחה בהנדסת אלקטרוניקה בהיי טק. "בשלב הזה, כשכלכלית היה לי כל מה שהייתי צריך, עדיין מצאתי את עצמי לא מאושר", הוא מתאר.

 

וכך, בדיוק לפני 10 שנים הוא התחיל לחפש. "רציתי שינוי ולא ידעתי מהו אותו שינוי. אחרי מלחמת לבנון נחשפתי לראשונה לעולמות הרוח. הלכתי לעשות מדיטציה כחלק מהחיפוש ובמהלך המדיטציה חזיתי בדמות של סבתא שלי שנפטרה בזמן שאני שמרתי עליה. היא סיפרה לי סוד משפחתי שלא היה לי שום דרך לדעת וביקשה שאעזוב הכל ואעזור לאנשים. כשחזרתי לאמא שלי עם אותו סוד היא אישרה את הדברים והבנתי שזה היה נכון. עד אז", חשוב לו להדגיש. "הייתי אדם ריאלי ומקובע. אני היום בעד להיות ריאלי אבל צריך להיות פתוח".

 

"איך אפשר לקחת כל דבר ולייצר ממנו הצלחה". גוטליב ()
"איך אפשר לקחת כל דבר ולייצר ממנו הצלחה". גוטליב

 

כך הבין גיא שכנראה המסלול הנכון עבורו כרוך בעזרה לאנשים, והגיע להוראה. "חשבתי שכך אוכל לתרום. הלכתי להיות מורה להיסטוריה ותנ”ך, אבל מהר מאוד הבנתי שאין שם מקום לביטוי עצמי והמשכתי בחיפוש”.  כך הוא הגיע לנומרולוגיה קבלית והחל מעביר את אמונותיו אל עולמות הרוח. "התחלתי להבין שאלוהות זה הרבה יותר בין אדם לחברו מאדם למקום. מפה בעצם נכנסתי לעולם מספרים ואותיות וגיליתי שיש לי גיפט. אני יודע לדבר עם אנשים, הרגשתי שדרך המספרים והשמות אני מקבל קוד לכספת, קוד שיעזור לי להבין אותם ולעזור להם". דרך הנומרולוגיה הקבלית הוא מתאר איך החל לזהות בעיות, לחזות מחלות או הצלחות והזדמנויות”.

 

גם לתורת הנומרולוגיה זרמים שונים. במקור, היא עוסקת במשמעות המיסטית של המספרים והחיבור ביניהם. בנומרולוגיה מאמינים כי ניתן ללמוד על תכונותיו של האדם, החוזקות או החולשות שלו וכיצד יבחר לנהוג במצבים שונים בחיים, דרך צירוף ושילוב המספרים המרכיבים את השם, תאריכי לידה, ועוד.

 

מה ההבדל בין נומרולוגיה קבלית למערבית?

“יש הבדל מהותי בין הנומרולוגיה הקבלית לנומרולוגיה המערבית. הנומרולוגיה מלמדת את האדם מי הוא ומהן יכולותיו. כשהאדם מודע לתכונותיו וכישרונותיו הוא יכול להתחיל וליצור שינוי בחייו. השוני בין התורות מתבטא לא רק בכך שמדובר באותיות עבריות ובסיכום ערכן המספרי, אלא גם בסדר שבו האותיות מופיעות ולשילוב ביניהן. תורת הקבלה היא השקפת עולם דתית רוחנית, המקיפה את העולם בכלל ואת האדם בפרט. היא תורת התשובות והפתרונות לכל השאלות והלבטים. היא הצחילה עם האר"י הקדוש בשנת 400 לפני הספירה. פיתגורס פיתח אותה בצורה מערבית. נומרולוגיה קבלית אומרת שאם תשני את ההווה העתיד ישתנה, אם לא תשני את ההווה העתיד לא ישתנה".

 

וכך, ככל שהתחבר יותר ליכולות הרוחניות שלו, התרחק מחיי הדת. בתחילה, נלהב מהכלים החדשים שדרכם מביט על העולם והאנשים, מספר שהלך קצת רחוק מדי. "השתן עלה לי למוח. הרגשתי שאני רואה הכל והרשיתי לעצמי לומר הכל. יכולתי לספר על מחלות, על מוות, אבל הבנתי מהר מאוד שאסור לי להגיד לאנשים דברים שקשה להכיל ושאין איך לפעול מולם. גיליתי גם פתאום דברים חדשים על אנשים שהיו קרובים אלי. ראיתי בעיות בזוגיות, ראיתי פחדים וחסרים, זה היה גם מפחיד".

 

,הבנתי מהר מאוד שאסור לי להגיד לאנשים דברים שקשה להכיל". גוטליב ()
,הבנתי מהר מאוד שאסור לי להגיד לאנשים דברים שקשה להכיל". גוטליב

 

הנומרולוגיה הפכה לתחום ההתעסקות הבלעדי שלו. היום הוא מתמחה בניתוח דפוסי התנהגות אישית וחברתית, זוגיות, יחסי הורים וילדים ועסקים. הוא מרצה ומייעץ לארגונים, חברות ולקוחות פרטיים בארץ ובעולם. בינתיים חיבר כבר 2 ספרים, ”הנומרולוגיה הקבלית וכוח האותיות” להבנת תורת הנומרולוגיה הקבלית המעשית, וספר הנומרולוגיה המתקדם “הסודות” העוסק בסודות הכמוסים של הנומרולוגיה הקבלית המעשית.

 

גוטליב גאה לספר כי לאורך השנים סייע לרבים לשנות את החיים שלהם וללכת בדרך שהם הגדירו כהצלחה.

 

איך עובד ניתוח וטיפול נומרולוגי?

"בא אדם לקליניקה, ואני מציע שלא ישאל כלום בתור התחלה. הוא נותן את שמו, שמות הוריו ותאריך לידה, ואז אני מתחיל להבין מי הוא ומה הוא. מפה אני זה שמתחיל לדבר. אני מספר לו מה אני רואה על איך שהוא מתנהל בחיים, איך הוא מתנהל במערכות יחסים, איך הוא בוחר את האנשים שאיתם הוא בא במגע, אני מדבר על דברים שקרו לו בחיים בתקופות מסויומות, מציין מה מבין כל אלו היה משמעותי יותר ומראה שהדרך של כל אלו מובילה לאותו מקום. הכל צפוי והרשות נתונה. אני מזהה את הדפוס".

 

מה ההבדל בין טיפול בשיטה הקבליסטית למערבית?

"אני עוסק במהות, באופן שבו אנשים ממשים או לא ממשים. נומורולוג מערבי יגיד לך שאת משפחתית. זו לא התכלית. ההבדל הוא באיכות שבה את ממשת את המשחתיות שלך, את האמהות שלך. זה לא הזמן ולא קווי המתאר אלא המשמעות. מלבד זה אפשר להסביר דברים בצורה רציונלית. אני רואה את הדברים מבחינה אנרגטית".

 

לארה"ב הוא מגיע ב-7 במאי ויחלק את זמנו בין פלורידה לניו יורק. "אני עובד עם אנשים אחד על אחד גם מעבר לים. דרך שיחות סקייפ. אני גם מציע למי שמגיע להקליט את המפגשים, זה יכול רק להועיל ולחדד דברים".

 

מה מתוכנן בהרצאות?

"ההרצאה חוויתית ואינטראקטיבית. אני מראה איך התורה עובדת. אני מדבר על ארבעה יסודות: שם, תאריך לידה, הורים ותאריכי לידה שלהם. אלו היסודות שדרכם יש ראי לתכונה מולדת, דרך חשיבה וסביבה נרכשת. רוב האנשים חיים על התכונות הנרכשות. אנחנו נדבר על הדרך שמתחילה בזיהוי התכונות והדפוסים ואיך להמשיך משם קדימה. איך לצאת מאיזור הנוחות, מה העקרונות שמשפיעים עלינו. אני פונה גם אנשים מהקהל ואנחנו רואים דפוסים ומקרים שקרו. כל מי שמגיע להרצאות מבין שלא משנה מה הנסיבות, הוא יכול לשנות את החיים. אני מציע לייצר בכלי אחר תוצאה שונה.

 

יש לא מעט ספקנים שיפקפקו ביכולת שלך לראות מה יהיה ומה היה ובמספרים ככלי לקריאת ההווה והעתיד.

"אני הכי אוהב אנשים כאלו. אנשים ריאלים, ספקנים שמגיעים עם אנטי. אני מראה להם דרך הסיפור שלהם, הניתוח שאני עושה להם את האפשרויות הטמונות בכלי הנומרולוגיה. אנשים ריאלים שמגיעים באנטי, הם האנשים שהכי קל להראות להם שזה עובד ושזה מדויק. אני יודע שהם מקובעים וצפויים וקל לקרוא אותם. אני בעצמי הייתי כזה, ריאלי, דיירקטור בחברה שהקמתי, מהנדס. אני מראה שאין סתירה בין עולם הרוח ולהיגיון הפרקטי".

 

איך אתה מוביל לאנשים לעשייה?

“אני נותן לאנשים הדרכות פרקטיות. לא לייצר מניפולציה לא לקרוס לא לכעוס אלא כלים פרקטיים. כל בני האדם צפויים. רובם מעדיפים את הקבוע, המוכר, ממחזרים חוויות, היכרויות, כעסים, זה הדבר הצפוי. אני מזהה את זה מבודד את דרך החשיבה שלו, כך אני מסיק את התוצאה של המעשים שלו אדם יכול לשנות תוצאה של מעשה רק אם ישנה חשיבה".

 

דרך מספרים ושמות אפשר לשנות דברים?

"אני לא מאמין בשינוי אותיות, שינוי שמות וכדומה. אני לא משנה שמות, לא מוסיף אותיות כי אני מאמין שמה שיש עכשיו זה הכי טוב. בפועל צריך לממש הזדמנויות. גם אם תשני את השם זה לא אומר שתקומי אחרת. האופציות הן דרך החשיבה ואדם לא משנה תוך יום. אם כיסיתי לך מינוס גדול בבנק ותוך חודש המינוס חוזר לא עשינו כלום כי שינינו תוצאה לא חשיבה. לכן אני מאמין שצריך לשנות את החשיבה בתוך הקיים".

 

בקרוב ייצא ספרו השלישי, ובין הרצאות וטיפולים הוא מעביר קורסים מיוחדים, ופיתח אפליקציה בחברה שלו ANG Technologies שמבוססת על אלגוריתמים נומרולגים ומאפשרת לכל אחד לקבל את הניתוח הנומרולוגי שלו.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אם לא תשני את ההווה העתיד לא ישתנה". ניר גוטליב
מומלצים