שתף קטע נבחר

ארגון זכויות אדם בינ"ל: "חמאס מחזיק באופן בלתי חוקי בנעדרים ישראלים"

ארגון Human Rights Watch גינה את חמאס על החזקתם של אברה מנגיסטו והישאם א-סייד "באופן בלתי חוקי" ברצועת עזה, ודיווח כי חמאס מחזיק בהם בטענה כי הם חיילי צה"ל. בדו"ח הארגון הזהירו ממצבם הנפשי המעורער ודרשו לאפשר ליצור עמם קשר

 

אברה מנגיסטו ()
אברה מנגיסטו
ארגון משמר זכויות האדם, Human Rights Watch, מגנה הבוקר (יום ד') את החזקתם "הבלתי חוקית" לדבריו של שני אזרחי ישראל בידי חמאס ומספק פרטים חדשים על אודותיהם של אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, אותם הגדיר כפגועי נפש.

 

על פי הדו"ח שפרסם הארגון, א-סייד שנעדר מאז אפריל 2015, ומנגיסטו שנעדר מאז ספטמבר 2014, סובלים מבעיות נפשיות קשות ועל פי ההשערה מוחזקים בידי חמאס לאחר שחצו את הגבול לעזה.

 

בחמאס טוענים כי השניים הינם חיילי צה"ל, אך ארגון זכויות האדם הדגיש כי מנגיסטו כלל לא גוייס לשורות הצבא עקב בעיות בריאות ואילו א-סייד שוחרר לאחר כמה חודשי שירות בלבד.

 

 

בני מפשפחת מנגיסטו מפגינים למענו ליד גבול עזה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בני מפשפחת מנגיסטו מפגינים למענו ליד גבול עזה(צילום: רויטרס)

עוד נמסר בדו"ח על אזרח ישראלי שלישי שנתון בידי הארגון: ג'ומא אבו ג'אנימא, שנכנס לרצועה ביולי 2016. מעבר לכך לא נמסרו פרטים על אודותיו. לא ברור אם הוא נעצר או הצטרף בעזה לקבוצה איסלאמית קיצונית.

 

חמאס מעולם לא הודה רשמית כי הוא מחזיק בא-סייד ובמנגיסטו אך בקטעי וידאו שהפיץ ברשתות החברתיות ניתנו אזכורים לשניהם. מעבר לכך לא פרסמה התנועה שום עדכון לגבי מצבם של השניים וכמובן לא איפשרה לשום ארגון לבקר אותם.

 

 

ב-Human Rights Watch טוענים כי חמאס דורש לשחרר את אנשיו המוחזקים בידי ישראל בתמורה למידע על השניים וגינה זאת. "שום דרישה לא יכולה להצדיק היעלמות של שני אנשים, במיוחד לא כאלה הסובלים מבעיות בריאותיות חמורות", מסר עומר שקיר, מנהל הארגון בישראל ובשטחים. הוא דרש מחמאס לשחרר את השניים או לכל הפחות לספק ראיה על העבירות שביצעו לכאורה. "אם הם בשבי, חייבים לספק להם תנאים נאותים ולאפשר להם קשר עם בני משפחותיהם", הוסיף.

 

שעבאן, אביו של א-סייד, אמר שבנו, בדואי מוסלמי, הנו חולה סכיזופרניה ובעברו כבר חצה את הגבול לעזה וכן לירדן ובסופו של דבר הוחזר על ידי השלטונות. "אנחנו רק רוצים לשאול את חמאס למה הם מחזיקים בו, מה הסיבה?" אמר. "טוענים שהוא חייל, קצין בצבא הישראלי, אבל זה שקר".

 

בחמאס לא הגיבו לטענות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים