שתף קטע נבחר

נאס"א חושפת: סופות ענק מסתוריות על צדק

מצלמות הגשושית ג'ונו זיהו סופות אדירות על כוכב הלכת, רכב החלל קאסיני צלל אל שבתאי וטבעותיו. כך זה נראה

 

 

שניים מכוכבי הלכת במערכת השמש, כפי שלא ראיתם אותם קודם לכן: נאס"א חשפה בסוף השבוע תמונה מדהימה של הקוטב הדרומי של כוכב הלכת צדק. התמונה נוצרה על ידי המדען גבריאל פיסט, שהשתמש בנתונים שהושגו ממצלמות הגשושית ג'ונו. רכב חלל אחר, קאסיני, צלל אל שבתאי

 

בתמונות ניתן לראות עשרות סופות ענק אובליות מסתוריות. "כשמתקרבים לקוטב, אי הסדר המאורגן של חגורות צדק הופך למקבץ לא מאורגן של מבנים סיביים, זרמי אוויר שדומים לחוטי ענק סבוכים", תיארו בנאס"א.

ג'ונו צילמה: סופות ענק על צדק (צילום: נאס"א) (צילום: נאס
ג'ונו צילמה: סופות ענק על צדק(צילום: נאס"א)

הקצה של צדק (צילום: נאס"א) (צילום: נאס
הקצה של צדק(צילום: נאס"א)
התמונה צולמה ב-11 בדצמבר אשתקד, בגובה של 52 אלף ק"מ מעל שמי כוכב הלכת. הגשושית ג'ונו שוגרה ב-2011 ותרה מאז את צדק, כוכב הלכת בעל המסה הגדולה ביותר במערכת השמש.

 

התמונה הזו פורסמה לאחר שהגשושית קאסיני חשפה את "עולם המים הצבעוני" המדהים של שבתאי בפירוט חסר תקדים וצילמה את הקוטב הצפוני של אנקלדוס, אחד מירחי שבתאי. ההדמיה שפרסמו בנאס"א מראה את קאסיני צוללת לעבר שבתאי וטבעותיו.

הקוטב הצפוני של אנקלדוס, ירח שבתאי (צילום: נאס"א) (צילום: נאס
הקוטב הצפוני של אנקלדוס, ירח שבתאי(צילום: נאס"א)

לאחרונה מסרו בנאס"א כי גילו את העדויות החזקות ביותר עד כה לאפשרות לחיים על אנקלדוס - הירח השישי בגודלו של שבתאי. המרכיב החסר, מימן, התגלה לראשונה על אנקלדוס בעת הצלילה של קאסיני לעברו.

 

הגז הוא החתיכה האחרונה בפאזל לאחר גילוי מים באוקיינוס מתחת לקרקע של אנקלדוס. הגשושית קאסיני, ששוגרה לפני 14 שנים, נמצאת במשימתה האחרונה לפני שהדלק שלה יאזל, ותישרף עם חדירתה לחלק העליון של האטמוספירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים