שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

הקהילה הישראלית חגגה עצמאות 69 למדינת ישראל

״ליגת הידידות פלורידה ישראל״ חככו בהנאה רבה את ידיהם לאור ההצלחה חסרת התקדים של פסטיבל יום העצמאות האחד עשר עליו הם עמלו מאז היווסדו.

איריס לין ויעל - ניזרי ינאי, עושות ימים כלילות להצלחת הפסטיבל, ולא הן אינן חושבות שהחיים של הישראלים במיאמי – קשים אלא "שהחיים שלנו תותים". הן צרפו את תותי גיבורת העל ואת להקת אתניקס ששרה את שירה המפורסם ״תותים״ .

 

אלפים נהרו משעות הבוקר המוקדמות אל "האלובר פארק", תוך שהם מצוידים בדגלי ישראל, בציוד פיקניק מושלם, בשרים ובעיקר מצב רוח טוב. מתחת לסככות המיוחדות פרסו הישראלים את הציוד שלהם כאשר ריח הבשר עם עשן המנגל מיתמר, על רקע שירי ארץ ישראל היפה, ששיוו למקום את חגיגות פארק הירקון וגן סאקר. בשעות הלילה עבדו איתן פניאס וצוותו סביב לשעון, בהצבת דוכנים לממכר אוכל ושתיה, דוכנים ליצירה ואומנות, דוכני מכירת תכשיטים ודברי אומנות תחת עינה הבוחנת של טובי שוע. מגוון של מתקני שעשועים מתנפחים עמדו לרשות הילדים שנראו מרוצים ועסוקים. התוכנית יצאה אל הפועל בהתאם לתכנון המקורי.

 

קבוצת רוכבי אופניים, יצאה למסע ססגוני מסביב לפארק, באותה השעה שיירה ארוכה של כמאתיים אופנוענים חברי קבוצת "הרעם המתגלגל" מונהגים ע"י טוני רז, בועז אדרי וליאור בר, יחד עם שיירת מכוניות, מעוטרים בסמלי ישראל ונושאי דגלי ישראל וארה"ב, עשתה את דרכה מרחוב שרידן בהוליווד, בואכה קולינס.

במקביל יצא משט ההצדעה של כארבעים יאכטות עטורות בדגלי ישראל לשייט חגיגי, שבראשו שייטה סירת משמר החופים, על ספינת הדגל היה מארגן המשט אריה שטייגר. בתום שעה של שייט, עגנו הסירות במזח הסמוך לפארק.

 

פסטיבל העצמאות של ליגת הידידות. צילומים: ארז קאשי ()
פסטיבל העצמאות של ליגת הידידות. צילומים: ארז קאשי

 

על במת הבידור עליה הייתה אמונה יעל - ניזרי ינאי האנרגטית, שתיאמה ושלטה במקצועיות. על הבמה, הוצב ציוד ההגברה והתקליטן – מחברת "כולם הפקות", מנחה הפסטיבל רן עוז, החל לנתב את התוכנית האמנותית העשירה ופצח במוסיקה ישראלית והחגיגה החלה. שורה ארוכה של אמנים מקומיים, שהופיעו לאורך הפסטיבל הקנו צבע וצליל של חגיגה ישראלית. בזו אחר זו עלו לבמה הזמרות עמית פרצ'וק, מורן לוי, אוראל ביטון, הזמר גיא קופטה, להקת נערות ביצעה פעלולי התעמלות בחן רב. משה ומלי הרקידו גם השנה ריקודי עם במעגלי ענק. להקת הרקדניות של טטיאנה והזמרת המקומית אורית טחן יחד עם רן עוז הקפיצו את הקהל במחרוזת שירי להקות ושירי שלום. תותי גיבורת העל האנרגטית, שבתה את ליבם של הילדים והוריהם כאחד.

 

את הזמן עד להגעתם של האופנוענים ניצל רן עוז, למשחקי חברה והענקת פרסים לזוכים. המקום נערך לקראת כניסת שיירת האופנועים הססגונית, השיירה נכנסה לנתיב הפארק בזוגות, שם השלימו סיבוב ניצחון. המחזה היה כה מרשים ועוצמתי וגרם להתרגשות וגאווה בקרב הנוכחים. האופנוענים נעמדו בשורות, כשהקהל מתערה ביניהם ומצטלם. רכב מיוחד, עטור דגלי ישראל, סמל המדינה וסמל "הרעם המתגלגל", נכנס אל המתחם, לקול תשואות הקהל ושיווה נופך של מצעד יום העצמאות של פעם.

 


 

הזמרת אורית טחן והמנחה רן עוז, פצחו במחרוזת שירים של להקות צבאיות ותותי גיבורת העל, שוב הפעילה את הילדים ששמחתם לא ידעה גבולות

איריס לין הנשיאה, העלתה לבמה את חברי הוועדה המארגנת שזכו למחיאות כפיים סוערות וציינה לשבח את תרומתם של נותני החסות.

הטקס הרשמי נפתח בשירת ההמנונים מפיהן של הזמרת הצעירה והמוכשרת אמילי קאופמן ושירת התקווה מפיה של הזמרת הישראלית המקומית הזמרת אוראל ביטון.

 

הקונסול הכללי ליאור חייט, הרעיף שבחים על הארגון "אירוע מדהים שמחבר בין הקהילה הישראלית בדרום פלורידה למדינת ישראל. ראש עיריית סאני איילז – בוב שול, בירך על שיתוף הפעולה הפורה בין העירייה לבין ה-"FIFL", ועם הקהילה הישראלית ואיחל הצלחה למדינת ישראל.

אורח מיוחד היה הכומר מארק האטבו, מקופר-סיטי שדיבר על התמיכה של הכנסייה שלו והכנסייה האוונגלית בכלל במדינת ישראל ובעם היהודי.

ואז קרה ה"מפץ הגדול" של הפסטיבל. להקת אתניקס, הייתה במיטבה, הקפיצה את אלפי החוגגים במשך שעה ארוכה, עם שיריהם המוכרים ויחד עם הקהל הפכו ללהקת ענק. כי אחרי ככלות "החיים שלנו תותים".

רבים הביעו את הערכת על ארגון יום מושלם ואת קורת רוחם מהסדר והארגון המופתי, מהתכונית העשירה והמגוונת ובעיקר מהחנייה המסודרת. חג עצמאות שמח ישראל.

 

 

 

* בישיבותיהם השבועיות של חברי "פרלמנט הריביירה" הם זכו לשמוע אין ספור הרצאות מפי שועי עולם ובנושאים שונים. אולם להרצאה בשבוע הבא הם נרגשים במיוחד. לכבוד אירועי 50 שנה, למלחמת ששת הימים איחוד ירושלים, הוזמנו להרצות אל"מ דני שפירא שלחם כטייס קרב במלחמה ואת בנו רונן, טייס 16-F, שיספרו את חוויותיהם. דני שפירא, טייס ניסוי בחיל האוויר ובתעשייה האווירית לישראל נחשב לטייס הישראלי המפואר בכל הזמנים, בוגר קורס הטיס הראשון של חיל האוויר. הוא הצניח נשק לישובים נצורים בתש"ח, הפציץ שדות תעופה מצריים במלחמת ששת הימים, היה הראשון במערב שהמריא עם מיג 21 והיה הישראלי הראשון שחצה את מהירות מאך 2. שנים היה טייס הניסוי הראשי של התעשייה האווירית. וחוץ מזה הקים שושלת "ברוני אוויר" בדמות בניו הטייסים, רונן ועודד, ובתו אירית שהיא דיילת בכירה באל על.

 

 סניף בנק לאומי במיאמי, ערך מסיבה גרנדיוזית לרגל יום העצמאות. שלוש מאות וחמישים מנבחרי לקוחותיהם, אנשי עסקים וראשי ארגונים, הגיעו ביום רביעי אחר הצהרים, לקונצרט מיוחד עם הזמר - המוסיקאי עידן רייכל. הערב החל בקוקטייל עשיר במיוחד, שבמהלכו היו שיחות קטנות ונרקמו עסקות. היכרויות עם אבנר מנדלסון - יו״ר בנק לאומי בארה״ב, שהגיע מניו יורק, במיוחד לאירוע ביחד עם שון מיגאורן - מנהל החטיבה העסקית, השמיים כיבדו את האירוע בנוכחותם. שושביני השמחה, עקיבא סגל - המנהל הוותיק של הבנקאות העסקית בבנק לאומי במיאמי ואלכס קליין - מנהל הבנקאות הפרטית, וצביקה פלדמן, סבבו בין הנוכחים רוויי נחת מההיענות הגדולה.

 

בטרם החל המופע קיבל אבנר מנדלסון את האורחים בברכה. הקונסול הכללי ליאור חייט, נשא דברי ברכה ליום העצמאות והרעיף שבחים על הזמר האורח. עידן רייכל, שהגיע מהופעה מוצלחת ביותר בניו יורק יחד עם אמרגנו דודי אזולאי, הופיע לראשונה במיאמי במופע היחיד שלו והיה במיטבו.

הוא פלרטט עם הקהל, שר ממבחר שיריו ישנים וחדשים. בתום ההופעה הצטרף להמשך החגיגה ולתצלומי מזכרת, בעוד הקהל נהנה משולחן המתוקים שהיה עמוס במבחר מגוון.

 

ראשי בנק לאומי בתמונה משותפת עם עידן רייכל בתום ההופעה ()
ראשי בנק לאומי בתמונה משותפת עם עידן רייכל בתום ההופעה

 

ביום ראשון, הגיעו כשמונים נשים למסעדת האמפטון, כדי לחגוג "מסיבת כלה" לשחר דגן. עשרות מחברותיה של הכלה העתידית ועשרות מחברותיה של האם יעל דגן, נהנו מאוכל טעים שהוגש בשפע, ממשחקי חברה ותחרות עיצוב שמלת כלה. במהלך המסיבה התרגשו הכלה והחוגגות לצפות מחלון המסעדה, במשט היאכטות נושאות דגלי ישראל שחלף על פניהן, לרגל חגיגות יום העצמאות של הקהילה. לקראת סיום החגיגה הצטרפו לחוגגים החתן סקוט, אבי הכלה הנרגש רונן דגן, אבי החתן - ליאו אדלסברג, והסב - פיני דגן.

המדור שולח ברכת מזל טוב והצלחה.

 

 פיני דגן וכדתו שחר דגן ב"מסיבת כלה"  ()
פיני דגן וכדתו שחר דגן ב"מסיבת כלה"

 

 אשת יחסי הציבור ברוריה אנג'ל, המנהלת את המחלקה הישראלית של משרד הפרסום ויחסי הציבור – ״טרנסמידיה״, פגשה לפני כשבע עשרה שנה, את רבקה מיכאלי והפצירה בה לבוא ולבקר במיאמי. ביום שישי היא אירחה את השחקנית הקומיקאית - מנחה (ועוד שבעים תארים), רבקה מיכאלי ולהקת הקוורטט. כשלושים מחברי פרלמנט הריביירה וראשי ארגונים, התארחו בביתם הנאה של ארנונה ודני מור, לארוחת ערב. הם באו סעדו והרעיפו שבחים על פועלה של הגברת הראשונה של הבידור הישראלי. האורחים נהנו מארוחת ערב מבית היוצר של חברת הקייטרינג "IT'S Kosher Catering" של איריס דחוח.

 

רבקה מיכאלי בחברת המאחרים ברוריה אנג'ל, ארנונה ודני מור ואמנון גרשוני ()
רבקה מיכאלי בחברת המאחרים ברוריה אנג'ל, ארנונה ודני מור ואמנון גרשוני

 

במוצאי שבת, כמנהגם מימים ימימה, אירחו בביתם איריס לין ובעלה ד"ר מאוריציו לין, למפגש לקראת פסטיבל יום העצמאות של "הליגה לידידות פלורידה - ישראל", שהם עומדים בראשה. בין המוזמנים היו התורמים, חברי הועדה מתנדבים, הצוות הבכיר של הקונסוליה וחברי להקת אתניקס. החבורה שעמלה במשך חודשים רבים על הפקתו של פסטיבל יום העצמאות ה- 69 החבורה נהנתה מקייטרינג עשיר, תאווה לחך ולעין, ממטבחה של המסעדנית - השפית נאווה קאופמן, שנעזרה באחותה מזי סיוון, שהגיעה מישראל.

 

חברי הוועדה עם זאב נחמה ותותי - גיבורת העל ()
חברי הוועדה עם זאב נחמה ותותי - גיבורת העל

 

ביום שלישי שחלף, נערכה אזכרה לציון 15 שנים לפטירתו של הרב דויד ברין זצ"ל, שחייו נקטעו באופן טרגי בגיל 40 על ידי תסמונת מרפן, מצב המשפיע על רקמת החיבור של הגוף. במשך יותר מרבע מאה הוא נלחם באומץ במחלה הקטלנית שפוצצה את לבו, ובכל זאת הצליח לתפקד, לסייע לכל דורש, לייעץ ולהציל רבבות. "חב"ד חיל", הארגון שהקים, אירח התוועדות מחווה מיוחדת, שבה התכנסו חבריו ומשפחתו כדי להעלות דברים לזכרו, הם הזכירו את הזמנים הטובים המשותפים, והכי חשוב לראות איך נוכל לחקות את החסיד הגדול הזה צדיק .הרב האגדי מדרום פלורידה, שהיה ידוע בעיקר על מעשה החסד ואהבת אמת לכל אדם. לרב ברין היה בית כנסת גדול, אחד שלא מתוחם בחומות. בית הכנסת שלו היה בשוק הפשפשים, במשחקי מכבי, במגרשי הכדורגל של המרכז הקהילתי היהודי, בית הכנסת שלו היה בביתו, בימי ראשון אחר הצהריים בסלון עם זוג תפילין וקבוצת בני נוער, בית הכנסת שלו היה בלב הקהילה.

יהי זכרו ברוך.

 

הרב דויד ברין זצ"ל ()
הרב דויד ברין זצ"ל

 

אל על - חברת התעופה הישראלית מרחיבה את יעדיה בצפון אמריקה: אחרי ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון וטורונטו, החברה תפתח בנובמבר 2017 קו ישיר לשדה התעופה במיאמי. הטיסות יתבצעו שלוש פעמים בשבוע במטוסי בואינג 777-200 של החברה. הטיסות החדשות למיאמי מצטרפות ל-37 הטיסות התדירויות השבועיות של החברה בקיץ בצפון אמריקה. כזכור לפני שנים רבות, הפעילה אל על קו ישיר למיאמי, כך שמדובר הלכה למעשה בפתיחה מחודשת של הקו שנסגר ב-2008.

 

 לראשונה במיאמי עומד להיפתח סניף של שבט הצופים באוונטורה. אחרי משא ומתן ממושך, הגיעו להסכם שסניף צפון מיאמי ביץ, של הצופים יקיים את פעולותיו השבועיות, במרכז הקהילתי על שם "מייקל אן ראסל". ביום חמישי, (אתמול) נפגשו הורים ובני נוער מכיתות ח עד י׳ למפגש ״בית פתוח״. מאחורי יוזמה ברוכה זו עומדים רבקה גורן ואורן יחזקאלי, המקווים שהמפגש יביא בעקבותיו מדריכים רבים לשבט הצופים במיאמי.

לפרטים: 954-242-1796

 

למעלה ממאה חמישים איש הגיעו במוצאי שבת למרכז הקהילתי ע״ש פוזנק ונהנו מכל רגע מהופעתה של רבקה מיכאלי - הגברת מספר אחת של הבידור הישראלי, יחד עם "הקוורטט" למופע סטנד אפ מוזיקאלי. רבקה מנחת טלוויזיה, שחקנית, זמרת, קומיקאית, מדובבת ושדרנית רדיו ישראלית, מצחיקה ונהדרת כהרגלה, הקסימה את הקהל. התוכנית כללה ים של נוסטלגיה, קטעי קריאה וקישור אותם כתבה רבקה מיכאלי בשנינות במיוחד למופע, בקטעי הומור שנאמרו בכישרון רב, בשירה נוסטלגית, בקטעי מערכונים, הלקוחים מתכניותיה הרבות במשך השנים, כולם עשויים בחן ובשנינות רבה. במשך שעה ארוכה עמדה רבקה על הבמה מלאה חיות, רעננה וכשהיא מותירה את גילה מאחור ומפגינה אנרגיה של בחורה צעירה. היא שרה וסיפרה על השירים והמערכונים שליוו את חייה מנקודת ראות אישית. להקת "הקוורטט, אשר ליוותה אותה ערכו במיוחד לכל המופע את כל העיבודים והם הוסיפו לחוויית המופע. להקת "הקוורטט", מופיעה מזה שש שנים ברחבי ניו יורק, קנדה, טקסס וכעת גם בפלורידה, כללה את המוסיקאים: מיקי רהב - המנהל המנגן על קרן יער, איילת כוגן - פסנתר וניהול מוסיקאלי, עומר שיש - שחקן וזמר. כולם ביחד על הבמה בהרמוניה נפלאה, סיפקו הנאה גדולה לקהל האנשים הרב, שנכח באולם.

 

רבקה מיכאלי עם לאה שני והזמרת עמית פרצ'וק, בתום המופע ()
רבקה מיכאלי עם לאה שני והזמרת עמית פרצ'וק, בתום המופע

 

התאטרון הישראלי בפלורידה נערך לקראת הצגת הבכורה "סקופ". דרמת מתח בעברית מאת יאיר פקר, בבימויו של סהר לחמי. ההפקה הינה על טהרת ישראלים מקומיים שוחרי תרבות ופורצי דרך. מוסיקה מאת: דוד ברוזה, מפיק בפועל: גיא עוז. שחקנים: יצחק גורן, אייל מלמד, רואי גל, ריטה ריטבין, סימה דנה נקדאי. העלילה מתרחשת בשנת 1994 כאשר נכדה בן ה -3 של הודה, נזקק לניתוח לב דחוף בניו יורק. הסבתא הודה פונה לעיתונאי שיסייע לה לגייס כספים לניתוח באמצעות כתבה בעיתון. הבקשה לכתבה נדחית על הסף והודה עושה כמיטב יכולתה כדי למצוא מקורות מימון אחרים לניתוח. בשנת 2013 ההצגה לוקחת פניות דרמטיות כאשר מייקל מרסי, סטודנט מאוניברסיטת סטנפורד, מגיע לביתו של העיתונאי כדי לראיינו לעיתון האוניברסיטה.

 

 כוכבת ההצגה סקופ של התאטרון הישראלי בפלורידה  ()
כוכבת ההצגה סקופ של התאטרון הישראלי בפלורידה

 

כמידי שנה מזה- 13 שנה שבה עורך איש העסקים שמעון סוויסה את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במתחם העסקים "קלאב וולט" שבבעלותו. מאות רבות של משפחות על טפיהם, מגיעים ביום ראשון אחר הצהריים ונהנים מחגיגת ל"ג בעומר ישראלית טיפוסית שכוללת שפע של בשרים על האש, סלטים ושתיה כיד המלך. מוזיקה , פעילות לילדים שייהנו ממתקני שעשועים. השנה תתקיים ההילולה ביום ראשון ה- 14 במאי החל מהשעה ארבע אחר הצהריים.

 בכתובת: 2801 reene street Hollywood Florida 3302

הקהילה מוזמנת, ההשתתפות בחינם.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פסטיבל עצמאות. השבוע במיאמי
מומלצים