שתף קטע נבחר

בכיר בבית הלבן: "קרובים לעסקת נשק ביותר מ-100 מיליארד דולר עם סעודיה"

הבכיר אמר כי הכוונה היא להשלים את העסקה במקביל לביקורו של הנשיא טראמפ בסעודיה ביום שישי הקרוב. חבילת הנשק עשויה להסתכם בלמעלה מ-300 מיליארד דולר בעשור. "ישראל עדיין תשמור על יתרון איכותי", הוסיף

ארצות הברית וסעודיה קרובות להשלמת גיבוש עסקאות נשק בהיקף של למעלה מ-100 מיליארד דולר. כך אמר הלילה (שבת) בכיר בבית הלבן, שישה ימים לפני ביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במדינת המפרץ הערבית.

 

הבכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי חבילת הנשק עשויה להסתכם בלמעלה מ-300 מיליארד דולר במשך עשור, כדי לסייע לסעודיה לחזק את יכולות ההגנה שלה, תוך שמירה על היתרון האיכותי הצבאי של ישראל על פני שכנותיה.

טראמפ ושר ההגנה הסעודי בפגישה בבית הלבן (צילום: MCT) (צילום: MCT)
טראמפ ושר ההגנה הסעודי בפגישה בבית הלבן(צילום: MCT)

 

"אנחנו נמצאים בשלבים האחרונים של גיבוש סדרת עסקאות, במטרה שהן יחפפו את ביקורו של טראמפ בסעודיה", אמר הבכיר. טראמפ יבקר בממלכה ביום שישי הקרוב, וזו תהיה התחנה הראשונה במסעו הבינלאומי הראשון בתפקיד.

 

חלק מהעסקאות שמקודמות לקראת הביקור הן חדשות, וחלקן כבר היו בתהליכי גיבוש. בשנים האחרונות, ארצות הברית הייתה הספק העיקרי של רוב הצרכים הצבאיים של סעודיה, החל ממטוסי קרב מסוג F-15 ועד למערכות שליטה ובקרה בשווי עשרות מיליארדי דולרים. טראמפ אמר בעבר כי יפעל להוסיף משרות ייצור בתחום, כדי להמריץ את הכלכלה האמריקנית.

 

הבכיר הוסיף כי החבילה כוללת נשק אמריקני ותחזוקה, ספינות, ומערכות הגנה אוויריות וימיות. "נראה פה מחויבות משמעותית מאוד. במובנים רבים זה נועד לבנות יכולות להתמודדות עם האיומים שהסעודים עומדים בפניהם. זה טוב לכלכלה האמריקנית, אבל זה יהיה גם טוב מבחינת בניית יכולת מתאימה לאתגרי האזור. ישראל עדיין תשמור על יתרון".

 

מזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בביקור בסעודיה (צילום: AP) (צילום: AP)
מזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בביקור בסעודיה(צילום: AP)

 

עוד אמר הבכיר כי טראמפ ישתתף בשלושה אירועים מרכזיים בביקורו בסעודיה: סדרת פגישות עם גורמים רשמיים, מפגש נפרד עם מנהיגי ששת המדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, וארוחת צהריים עם 56 מנהיגים ערבים ומוסלמים, שבה ידונו במאבק בקיצוניות ובדרכים לפגוע במימון הבלתי חוקי.

 

הבכיר הוסיף כי טראמפ ידבר על הדרכים להתמודד עם האיום הנשקף מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), המלחמה בתימן ואיומי הטילים הבליסטיים.נושא נוסף שיעלה הוא הפעילות של איראן במצרי הורמוז. מפקדי חיל הים האמריקני מאשימים את איראן ב"הטרדה" של ספינות קרב שעוברות באזור.

 

חלק גדול מסדר היום שיעלה בפגישות עם מנהיגי מדינות המפרץ יעסוק במלחמת האזרחים בסוריה, על רקע המאמצים ליצירת "אזורים בטוחים" במדינה, כדי לספק מקלט בטוח לפליטים. לאחר שיסיים את ביקורו בסעודיה, ימריא טראמפ לישראל, וימשיך גם לוותיקן, לפסגת נאט"ו בבירת בלגיה, בריסל ולפסגה נוספת בסיציליה שבאיטליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מטוס קרב F-15. יסופק לסעודיה
צילום: AFP
מומלצים