שתף קטע נבחר

תביעה: ביה"ח הורה לסיים ההריון - העובר שהופל היה בריא

צעירה תושבת הצפון תובעת את בית החולים זיו בצפת לאחר שרופא בבית החולים המליץ לה לבצע הפלה באופן מיידי, אך בדיעבד התגלה כי לא הייתה שום סיבה לביצוע ההפלה והעובר שברחמה התפתח באופן תקין. חוות דעת חיצונית קובעת: "הרופאים לא פענחו היטב את בדיקת האולטרסאונד, ההפלה הייתה לחינם". ביה"ח: "כתב התביעה לא התקבל"

שרשרת טעויות חמורה עולה מכתב תביעה שהוגש נגד בית החולים "זיו" בצפת: על פי התביעה, שהגישה צעירה תושבת הצפון, רופא בבית החולים זיו קבע כי עליה לסיים את ההיריון, אבל לאחר מכן התגלה כי ההיריון היה תקין.

 

עוד על פי התביעה, בגלל ניסיון ההפלה, שלא צלח, נאלצה הצעירה לעבור גם גרידה כדי למנוע לידת תינוק עם מומים. לאחר שהתגלו בבטנה ממצאים חריגים, היא נאלצה לעבור גרידה נוספת, הפעם בהרדמה כללית. מאז מנסים היא ובן זוגה להיכנס להיריון, אך ללא הצלחה.

 

הכל התחיל לפני כשנה, כשצעירה תושבת צפון הארץ עברה בדיקה גינקולוגית בקופת החולים במסגרת מעקב היריון. יום לאחר הבדיקה, פנתה הצעירה לבית החולים זיו בצפת עקב כאבים בבטנה התחתונה. היא נבדקה בחדר המיון - ושוחררה לביתה.

 

בית החולים זיו בצפת. "הבדיקה הייתה שטחית וקצרה" (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
בית החולים זיו בצפת. "הבדיקה הייתה שטחית וקצרה"(צילום: אביהו שפירא)

 

ארבעה ימים לאחר מכן, פנתה הצעירה פעם נוספת לחדר המיון ודיווחה על החמרה בכאבי הבטן. לטענתה, בדיקת האולטרסאונד שנערכה לה בבית החולים הייתה שטחית ונמשכה דקות בודדות בלבד. בסיום הבדיקה הודיע לה הרופא באופן חד משמעי כי היא צריכה לסיים את ההריון - באמצעות טיפול תרופתי או גרידה. הצעירה, בהמלצת הרופא, בחרה ליטול את התרופה "ציטוטק" שמשמשת להפלה, ושוחררה לביתה לאחר מספר שעות.

 

עוד כתבות: 

תביעה: הגידול לא אובחן - בת 32 מתה מסרטן צוואר הרחם

תביעה: "הרופאה לא שלחה לאולטרסאונד – מירי נפטרה מסרטן"

תרופות להפלות: מה לא מספרים לכם עליהן

 

יומיים לאחר מכן חזרה התובעת לבדיקת ביקורת בבית החולים, ובה גילתה לתדהמתה ששק ההיריון שבבטנה תקין, ובתוכו יש עובר עם דופק. לאור תוצאות הבדיקה הסבירו לאישה כי בגלל שיומיים לפני כן היא נטלה את התרופה להפלה, עלולים להתפתח כעת מומים מולדים בהמשך ההיריון, ולכן היא צריכה לבצע גרידה.

 

עוד עולה מהתביעה כי מתוך ידיעה שאיבדה עובר בריא לשווא ובלית ברירה, הודיעה הצעירה לרופאי בית החולים כי היא ובן זוגה אינם מעוניינים להמשיך את ההיריון, ובמקביל זומנה לוועדה להפסקת היריון. ארבעה ימים מאוחר יותר התקיימה הוועדה, אליה הגיעו בני הזוג מותשים נפשית ופיזית לדבריהם.

 

לטענת התובעת, רופא בית החולים הודה במסגרת הוועדה כי ההמלצה הראשונית להפלה הייתה טעות של בית החולים, והוועדה אישרה את הפסקת ההיריון. עוד באותו יום התאשפזה הצעירה בבית החולים ובוצעה בה גרידה של חלל הרחם.

 

"לתדהמתה היא גילתה ששק הריון תקין ולעובר יש דופק" (צילום: shutterstock  ) (צילום: shutterstock  )
"לתדהמתה היא גילתה ששק הריון תקין ולעובר יש דופק"(צילום: shutterstock )

 

יומיים לאחר מכן פנתה התובעת לבית החולים זיו פעם נוספת, בעקבות חום וכאבים בבטן התחתונה. הרופא שבדק אותה מצא דימום בצוואר הרחם, ולאחר בדיקת אולטרסאונד הוחלט לאשפזה שוב.

 

בדיקה נוספת גילתה חומר בעובי של 1.85 סנטימטר בחלל הבטן של הצעירה, שנאלצה לעבור גרידה נוספת להסרתו, הפעם תחת הרדמה כללית. מספר ימים לאחר מכן היא שוחררה לביתה. למרות מאמצי בני הזוג להיכנס להיריון מאז ועד היום, על פי עדותם, הצעירה אינה מצליחה להרות שוב.

 

חוות דעת חיצונית: "לא היה מקום לטיפול תרופתי"

לכתב התביעה צורפה חוות דעת של פרופ' יוסף שנקר, מומחה בתחום המיילדוּת, שקובעת כי ההמלצה לבצע הפלה לא הייתה מבוססת, וכי רופאי בית החולים לא פענחו כהלכה את הבדיקות. "במקרה הנדון לא היה מקום בשלב קליני לאשפז את המטופלת, ובוודאי (שלא היה מקום) לתת לה טיפול תרופתי", כתב פרופ' שנקר, בהתייחסו לכדורי הציטוטק.

 

התובעת ובן זוגה תובעים את בית החולים זיו על רשלנות רפואית באמצעות עורך הדין אמיר עטיה. לטענתם, רופאי בית החולים התרשלו ופעלו בניגוד לגישה הרפואית המקובלת כאשר נתנו לצעירה כדורי ציטוטק שגרמו לאובדן עובר בריא.

 

מבית החולים זיו נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"הפלה שלא הייתה צריכה להתבצע"
צילום: shutterstock
צילום: חן ברקוביץ
עורך הדין אמיר עטיה
צילום: חן ברקוביץ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים