שתף קטע נבחר

בואו לעזור: רק ניתוח בבוסטון יציל את ליאם הקטן

ליאם בן חצי שנה, סובל ממום נדיר המחבר בין קנה הנשימה לוושט. ניתוח ניסיוני שבוצע בארץ לא שיפר את מצבו, והוא נאבק על חייו. רק ניתוח בבוסטון שעלותו מעל חצי מיליון דולר עשוי להציל אותו

ליאם הקטן עוד לא ראה אור יום: הוא רק בן חצי שנה, אך מאושפז מאז לידתו ביחידה לטיפול נמרץ בעקבות מום נדיר המחבר בין הוושט לקנה הנשימה. רק ניתוח שעלותו מעל לחצי מיליון דולרים יכול להוביל לריפויו.

 

צפו: הוריו של ליאם מספרים על מצבו

 

 

זה קרה בשבוע ה-30 להריון: שרה טמיר חשה שהעובר אינו זז ברחם. היא ובעלה אביעד פנו בדחיפות לחדר מיון יולדות, שם התברר כי העובר נמצא בסכנה. שרה הועברה בדחיפות לחדר הניתוח. "הרופאים הבינו אחרי הלידה שמשהו אינו כשורה", מספר אביעד, "לא האמנו שכך אותו ערב יסתיים, כשחשבנו שנגיע לבית החולים לבדיקה קצרה".

 

ליאם בא לעולם במשקל 1.2 ק"ג, והועבר מיד לטיפול נמרץ פגים. הצוות הרפואי ניסה להזין אותו, אז התברר כי שוב חל סיבוך. בדיקות שנערכו לו הבהירו את התמונה: ליאם סובל ממום נדיר ביותר הגורם לחיבור קנה הנשימה לוושט. כתוצאה מכך, הוא אינו יכול לבלוע מאומה. כל מזון כזה שיגיע לוושט, ימצא את דרכו לקנה הנשימה ויסכן את חייו.

 

סיבוך נדיר מאוד. ליאם הקטן ( ) ( )
סיבוך נדיר מאוד. ליאם הקטן

 

תסמונת המתרחשת 1 ל-5,000 לידות

הוא הוזן דרך הוריד במזון רפואי, וכשהגיע לגיל חודש עבר ניתוח בו ניסו הרופאים לתקן את המום. אלא שלאחר הניתוח התברר כי קיימת דליפה מהוושט. בני הזוג נועצו ברופאים, שהבהירו כי הסיכוי היחיד להצילו הוא בבית החולים לילדים בבוסטון, שם מתבצעים מאות ניתוחים כאלה בשנה, ולמעשה זהו המרכז הרפואי המנוסה ביותר במום נדיר זה.

 

"הרפואה בישראל מתקדמת מאוד אבל אין כאן מספיק ניסיון בתסמונת הנדירה של ליאם שמתרחשת אחת ל-5,000 לידות", אומר אביעד, "בבוסטון מבצעים כל שבוע כמה ניתוחים כאלה, ואחרי הניתוח הראשון שליאם עבר, שהסתבך, בית החולים שם הוא היחיד שיכול להציל את חייו".

 

שרה, ילידת ארה"ב, הכירה את אביעד כשהיה שליח דיפלומטי בניו יורק. השניים התאהבו, שרה התגיירה למענו, והם נישאו בחתונה יהודית בישראל, לאחר עלייתה לארץ. "אני נדהמת מהאהבה והחום של הישראלים", היא מספרת, "זה מרגש בכל פעם מחדש, במיוחד כשעליתי לארץ לבד, בלי משפחתי, ובמצב הקשה שאליו נקלענו".

 

"אנחנו אנשים חזקים, אבל אנחנו נשברים", היא אומרת, "אנחנו חיים בחוסר וודאות, כשהבן שלנו נאבק על חייו מרגע שנולד. הוא לא הספיק לצאת מבית החולים, מאושפז בטיפול נמרץ, כשהוא מחובר לצינורות, עולה במשקל באיטיות יש לו רפלוקס חמור שגורם לו הקאות שעלות להביא לחנק. אנחנו רוצים להעניק לו חיים נורמליים כמן כל ילד רגיל, ומקווים שעם ישראל יפתח את הלב ויעזור לנו להציל אותו".

 

עמותת 'קו לחיים' התגייסה כדי לסייע להצלת חייו של ליאם, וכך תוכלו לתרום:

 

בהעברה בנקאית:

חשבון בנק הפועלים סניף 532 חשבון 499328

שם חשבון: קו לחיים

עבור ליאם יצחק טמיר

לקבלת אישור תרומה יש להעביר את אישור ההעברה

לפקס: 03-9215566 בציון שם וכתובת

 

בהמחאה:

לפקודת 'קו לחיים'

לציין בפתק מצורף שהתרומה עבור ליאם יצחק טמיר'

כתובת למשלוח- רחוב גונן 15 פ"ת מיקוד 49170

 

בתרומה טלפונית -

03-9250505

 

או דרך אתר האינטרנט של קו לחיים

 
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים