שתף קטע נבחר

תקלה עולמית במחשבי בריטיש איירווייז: כל הטיסות מלונדון בוטלו

בעקבות השבתת מערכת המחשבים של חברת התעופה הגדולה בוטלו עד סוף היום הטיסות מנמלי הית'רו וגטוויק בלונדון. החברה מכחישה כי הסיבה היא מתקפת סייבר

תקלה עולמית היום (שבת) במחשבי חברת התעופה "בריטיש איירווייז" גרמה משעות הצהריים לדחיות ולביטולים של טיסות. הערב הודיעה החברה כי היא מבטלת את כל טיסותיה מנמלי התעופה הית'רו וגטוויק בלונדון עד סוף היום.

מטוס בריטיש איירווייז (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מטוס בריטיש איירווייז(צילום: shutterstock)
 

מוקדם יותר חברת התעופה פרסמה הודעה שבה הסבירה כי מערכותיה מושבתות וכי היא פועלת כדי לפתור את הבעיה. החברה הודתה כי מדובר בבעיה בינלאומית והכחישה דיווחים על כך שהסיבה היא מתקפת סייבר. נוסעים בנמל התעופה הית'רו דיווחו על תורים ארוכים בדלפקי הצ'ק-אין ועל עיכובים בטיסות בשעות הצהריים.

 

טיסת אחר הצהריים מלונדון לישראל (BA167) בוטלה, וגם טיסת הבוקר של חברת התעופה הבריטית מנתב"ג ללונדון (BA166) וטיסת הלילה מלונדון לנתב"ג (BA163) תתקיים. הנהלת "בריטיש איירווייז" התנצלה בפני ציבור הנוסעים על ביטולי הטיסות. הנהלת החברה הודיעה כי היא עושה כל מאמץ כדי לסייע לנוסעים שנתקעו בלונדון למצוא טיסות חלופיות ליעדיהם, כמו כן, החברה תציעה פיצוי מלא לנוסעים שאין באפשרותם לטוס בטיסות החלופיות.

 

לא ידוע כמה טיסות הושפעו מהתקלה ברחבי העולם, אבל לפי רשת BBC הבריטית נוסעים דיווחו על עיכובים בכמה נמלי תעופה. הרשת דיווחה כי העיתונאי מרטין קנט סיפר שנאלץ לשבת בתוך מטוס בנמל התעופה הית'רו במשך שעה וחצי, ואז התבשר על התקלה. רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי חלק מנוסעי החברה סיפרו שהם אינם מצליחים לעשות צ'ק-אין דרך האפליקציה של החברה בטלפון, וכי לפחות נוסע אחד סיפר שהחמיץ את הטיסה בגלל בעיות טכניות.

 

 


פורסם לראשונה 27/05/2017 13:53

 

איתי בלומנטל השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טיסות נדחו. בריטיש איירווייז
צילום: shutterstock
מומלצים