שתף קטע נבחר

נשיא צרפת ור"מ קנדה נפגשו: הרשת מתרגשת

תמונה של עמנואל מקרון וג'סטין טרודו על רקע הים התיכון בסיציליה כבשה את הרשת. משתמשי טוויטר מיד נשבו בקסמי הצמד הפוליטי החלומי וקפצו על רכבת ה"חברות הרומנטית"

 

ג'סטין טרודו ועמנואל מקרון בתמונה שריגשה בסיציליה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ג'סטין טרודו ועמנואל מקרון בתמונה שריגשה בסיציליה(צילום: AFP)

 

צלמי סוכנויות הידיעות תיעדו את נשיא צרפת החדש עמנואל מקרון משוחח באריכות עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו על רקע נופיה המדהימים של סיציליה, שם מתקיימת פסגת מנהיגי G7, ראשי המדינות המתועשות. שני המנהיגים הלכו יחד ושוחחו כשברקע הים התיכון. במהלך השיחה בין השניים, שנראתה ידידותית מאוד, קטף מקרון פרח.

 

משתמשי טוויטר מיד נשבו בקסמי הצמד הפוליטי החלומי וקפצו על רכבת ה"חברות הרומנטית" ביניהם. רבים החלו לנתח את היחסים ולגבש עלילות של קומדיה רומנטית בין השניים. אגב, מקרון נשוי לבריז'יט טורנו, מורתו בתיכון המבוגרות ממנו ב-25 שנה. טרודו, שתמונות שלו כובשות לא פעם את הרשת, נשוי למגישת טלוויזיה לשעבר מקוויבק, סופי גרגואר, ולבני הזוג שלושה ילדים - בני 10 עד 3.

 

 .

 

המנהיגים שוחחו ארוכות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
המנהיגים שוחחו ארוכות(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
אבל היו גם דברים פחות יפים בפגישה. מנהיגי המדינות המתועשות ביותר בעולם לא הצליחו לשכנע אתמול את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתמוך בהסכם אקלים היסטורי במסגרת פסגת G7. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אף כינתה את השעות הארוכות של הדיונים בנושא "שנויות במחלוקת". עם זאת הסכימו המנהיגים, ימים ספורים לאחר הטבח המחריד במנצ'סטר שבו נרצחו 22 בני אדם, לקרוא בהודעה משותפת למלחמה בטרור וכן הפצירו בספקיות אינטרנט ורשתות חברתיות "להגביר משמעותית" את מאמציהן לרסן את התוכן הקיצוני ברשת.
 
ראש ממשלת איטליה, פאולו ג'נטילוני, שאירח את הכינוס, אמר כי המנהיגים מתקרבים יותר ויותר למציאת שפה משותפת בכל הנוגע למסחר – סוגיה מתמשכת ושנויה במחלוקת בין הנשיא טראמפ לבין ששת המנהיגים האחרים. אך בנושא האקלים, כאמור, לא נרשמה כל פריצת דרך.

 

"יש שאלה אחת פתוחה, והיא העמדה האמריקנית בנוגע להסכם פריז", אמר ג'נטילוני לעיתונאים, והתייחס להסכם שהושג לפני כשנתיים בנוגע להפחתת פליטת גזי חממה. "כל האחרים אישרו את הסכמתם המלאה להסכם".

 

טראמפ הגיע לכינוס המדינות המתועשות יום לאחר שהסעיר גם את פסגת נאט"ו הראשונה שבה השתתף כנשיא ארה"ב, שם דרש מארצות אירופה להגדיל את ההשקעה הכספית תמורת הביטחון. במתקפה יוצאת דופן במטה הברית הצבאית בבריסל אמר שלשום טראמפ שרוב המדינות החברות חייבות לארה"ב "סכומי כסף עצומים". 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים