שתף קטע נבחר

דרעי נחקר שש שעות: "קיבלתי אלפי הודעות עידוד"

יו"ס ש"ס ורעייתו הגיעו הבוקר פעם נוספת למשרדי להב 433 לחקירה בחשד להעברת מאות אלפי שקלים מכספי המדינה לעמותות של המשפחה ועבירות מס שבוצעו במהלך עסקאות נדל"ן. בתום ישיבת הסיעה אמר: "מבקש מכולם לנהוג באיפוק"

 

 

 

שר הפנים אריה דרעי, הבוקר בפתח ביתו (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
שר הפנים אריה דרעי, הבוקר בפתח ביתו(צילום: אלכס קולומויסקי)

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה הגיעו הבוקר (יום ב') לחקירה שנייה במשרדי להב 433 בלוד. דרעי נחקר במשך יותר משש שעות וחשוד כי מאות אלפי שקלים מכספי המדינה, שהיו תחת שליטתו, זרמו לעמותות של המשפחה.

 

בסיום חקירתו השנייה הודיעה המשטרה כי החקירה משותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים (חקירות מס הכנסה ת"א) והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. תלמידי מעיין החינוך התורני החלו את יום הלימודים בקריאת פרקי תהילים "להצלחת" דרעי ורעייתו.

 

דרעי הגיע הישר ממשרדי להב 433 לנהל את ישיבת סיעת ש"ס בכנסת, ובסיומה אמר: "אני מודה לכולם על העידוד והתמיכה האדירה ומחממת הלב. קיבלתי אלפי הודעות עידוד, תמסרו לכל הנציגים את תודתי על כך. רעייתי ואני מרגישים טוב. אני מבקש מכולכם להמשיך ולנהוג באיפוק ולתת לגורמי אכיפת החוק לעשות את עבודתם. הם עושים את עבודתם ואנחנו משתפים פעולה ומכבדים את החקירה. ושוב אני מודה לבורא עולם על הכול. נמשיך בעבודה ובעשייה הברוכה".

  

נגד יו"ר ש"ס מתנהלת חקירה נוספת ובה הוא חשוד בעבירות מס שאותן ביצע לכאורה במסגרת מכירת דירות לאחיו בירושלים. גורמים המקורבים לחקירה טענו כבר בשבוע שעבר כי יש כבר כעת די ראיות הדרושות לסיכום התיק ולהעבירו להכרעת הפרקליטות. מדובר בפרשה הנחקרת זה כשנה.

יפה דרעי יוצאת מביתה בדרכה לחקירה (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
יפה דרעי יוצאת מביתה בדרכה לחקירה(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

תהילים במעיין החינוך התורני ()
תהילים במעיין החינוך התורני

יפה דרעי במשרדי להב 433, היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
יפה דרעי במשרדי להב 433, היום(צילום: מוטי קמחי)

העבירות המיוחסות לדרעי בשתי הפרשות הן הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס. דרעי ורעייתו יפה נחקרו בשבוע שעבר במשך כ-11 שעות יחד עם עוד 14 חשודים שעוכבו לחקירה. דרעי עצמו נחשד בעבירות של הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס. עם סיום החקירה מסר דרעי: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשייה הציבורית".

 

השבוע דווח כי במשטרה וברשות המסים משוכנעים למדי כי יש בידם די ראיות כדי להעביר את התיק להחלטת הפרקליטות. "פרשת המסים חזקה", אמרו גורמים המעורים בחקירה.  

 

על פי החשד, בשנים האחרונות העבירו גם כמה מהחשודים שנחקרים באזהרה כספים למיזמים הקשורים למשפחת דרעי. בין 14 החשודים שעוכבו לחקירה נכללים חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, וכן מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריאל משעל.  

 

פרשת דרעי החלה כבר לפני שנה עם מידע שהגיע מרשות המסים לגבי העובדה שדרעי מכר חמש דירות לאחיו בשכונת גבעת שאול במחיר של 4.2 מיליון שקלים - הרבה פחות מהשווי האמיתי של העסקה. דרעי שילם לצורך העסקה כשני מיליון שקלים וחצי מהונו העצמי ולקח משכנתה בסך 7.5 מיליון שקלים. ההערכה היא כי שווי הדירות עומד על כ-15 מיליון שקלים. בתחילה הסתירה המשטרה את החקירה תחת צו איסור פרסום, אולם עד מהרה הוא הוסר על ידי דרעי עצמו. החקירה הועברה ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשולב עם צוות מרשות המסים.


פורסם לראשונה 05/06/2017 08:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
אריה ויפה דרעי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים