שתף קטע נבחר

האיומים על ראש אכ"א: רב אולפנה נעצר

התנכלות נוספת לאלוף אלמוז, הפעם על רקע גיוס בנות דתיות: "זכור מה עלה בגורלו של פרעה", סימס לו רב אולפנה מהמרכז

התפתחות נוספת בפרשת האיומים על ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז: משטרת מחוז הצפון עצרה לחקירה רב של אולפנה ממרכז הארץ בחשד ששלח לו מסרון ובו נכתב: "זכור מה עלה בגורלו של פרעה".

 

המסרון נשלח לפני כמה שבועות לטלפון הנייד של אלמוז, ומהחקירה עולה כי הוא נשלח מטלפון שמספרו היה מזוהה. באותם ימים ניהל הזרם החרד"לי בציונות הדתית מאבק נגד צה"ל ונגד אלמוז בסוגיית גיוס בנות דתיות, לרבות שילובן במערך הלוחם.

 

בדיון שהתקיים אתמול בבית־משפט השלום בטבריה ביקשה המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרו של הרב. החשד המיוחס לו: איומים. נציג המשטרה אמר שהחוקרים רוצים לבדוק האם הייתה לו מעורבות גם באיומים כלפי אלוף אלמוז ביישוב מגוריו. הכוונה לאירוע שהתרחש בחודש שעבר כאשר חרדים חילקו ליד ביתו של האלוף בכפר־תבור פשקווילים מסיתים בגין גיוס חרדים. בין היתר נכתב שם: "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו". בפרשה זו נעצר השבוע חרדי מירושלים בחשד למעורבות במעשה.

 

"ראש אכ"א אינו אדם מהיישוב אלא קצין בכיר בצה"ל, שאם החליט החלטה מסוימת לא צריך להשפיע עליו בהודעות מאיימות", אמר עוד נציג המשטרה בדיון אתמול. השופט ניר מישורי החליט לשחרר את החשוד מהמעצר המשטרתי, שלח אותו למעצר בית של יומיים ואסר עליו להתקרב לביתו של אלמוז במשך חודשיים.

 

החשוד הוא ראש אולפנה שבה לומדות כ־250 בנות. הוא שירת בצה"ל, ולטענת פרקליטו, עו"ד איתמר בן־גביר, הוא מעביר מדי פעם הרצאות לקצינים בכירים בצבא. לדברי בן־גביר, "התנהלות המשטרה ממחישה עד כמה יש לרענן את הקורסים על חופש הביטוי והכרת גווני האוכלוסייה בחברה הישראלית. בימ"ר צפון לא מבינים את ההבדל בין רב ראש אולפנה שנלחם במלחמות ישראל לבין נטורי קרתא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז
צילום: דובר צה"ל
מומלצים