שתף קטע נבחר

לאחר תחקיר "ידיעות אחרונות" ו-ynet: משרד החינוך מעדכן נהלים לקבלת מורים מחליפים

פרשת המורה החשוד בפדופיליה ותחקיר "ידיעות אחרונות" ו-ynet, שחשף כמה קל לשמש כמורה מחליף בבתי ספר בישראל ללא כל הכשרה, הובילו את משרד החינוך לשלוח למנהלי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים עדכון לנהלים. מעתה יצטרך כל מורה מועמד להגיש צילום ת"ז, אישורי השכלה ותעודת יושר

 

מחדדים את הנהלים: משרד החינוך שיגר אתמול (ב') מכתב למנהלי בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים והורה כי כל מורה מחליף שאין עליו פרטים במערכות המשרד יצטרך להגיש טרם העסקתו למנהל בית הספר צילום תעודת זהות, אישורי השכלה ותעודת יושר מהמשטרה.

 

שינוי הנהלים מתבצע בעקבות חשיפת החשדות נגד שאול שמאי, שנעצר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידות בבית ספר יסודי בצפון תל אביב בעת ששימש כמורה מחליף, ולאחר פרסום תחקיר "ידיעות אחרונות" ו-ynet שחשף עד כמה קל לשמש כמורה מחליף בבתי ספר בישראל ללא כל השכלה רשמית וללא הגשת מסמך המאשר כי אותו מורה לא עבר עבירה בעבר.

בית הספר שבו לימד שמאי (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
בית הספר שבו לימד שמאי(צילום: צביקה טישלר)

על פי המכתב ששיגר משרד החינוך, המנהלים מתבקשים להקפיד כי לתפקיד ממלאי מקום תינתן עדיפות למורים מצוות בית הספר הפנויים למילוי מקום, עובדי הוראה גמלאים, בעלי תעודת הוראה, סטודנטים הלומדים לתעודת הוראה או בעלי תואר אקדמי. אם פרטי המועמד למילוי מקום אינם מעודכנים במערכות משרד החינוך, עליו להגיש לבית הספר טרם העסקתו את המסמכים הדרושים.

שאול שמאי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
שאול שמאי(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת, רק מועמדים גברים יידרשו להגיש גם תעודת יושר. יש לציין כי המסמך שהועבר לא מתייחס להעסקת ממלאי מקום קבועים, כאלה שנועדו להחלפה ארוכת טווח כמו בעקבות חופשת לידה, מחלה ממושכת ועוד.

אריאלה שטרנבך. בלי הכשרה ובלי ניסיון ()
אריאלה שטרנבך. בלי הכשרה ובלי ניסיון

אדיר ינקו והתלמידים. ניסיון מקצועי? איש לא שאל ()
אדיר ינקו והתלמידים. ניסיון מקצועי? איש לא שאל

במסמך הובהר כי רק לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות, ואם והמועמד למילוי מקום יאושר להעסקה במשרד החינוך, תיפתח האפשרות לדווח עבורו שעות מילוי מקום במאגר משרד החינוך. עוד צוין כי את המסמכים יש להגיש מבעוד מועד על מנת שבעת שיבוצו של ממלא המקום הוא יהיה בעל האישור מתאים, וכי אין להתחיל העסקתו של ממלא מקום בבית הספר שלא אושר במערכת המשרד.

 

אתמול שלח פורום ועדי ההורים היישוביים מכתב לשרת המשפטים איילת שקד ולשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לחייב את בתי הספר לקלוט מורים, גם מחליפים, רק לאחר שהתקבלה תעודת היושר שלהם. "הבוקר נחשפנו לתחקיר בו כתבים של ידיעות אחרונות ו-ynet נכנסו ללא שום בדיקה על עברם ללמד בכיתות", כתבו בפנייתם. "המצב לפיו במערכת החינוך יכול להשתלב עבריין מורשע כמורה מחליף חייב להשתנות באופן מיידי. מה גם שהמידע נמצא אצל רשויות החוק וכל שנדרש הוא תיאום בין המערכות", הוסיפו.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
משנים נהלים
צילום: צביקה טישלר
מומלצים