שתף קטע נבחר

היסטוריה: אלון דאי הישראלי הוחתם בקבוצת נסקאר-קאפ

נהג המירוץ הישראלי ינהג בקטגוריית המירוצים הבכירה והפופולארית בארה"ב לצד השמות הגדולים ביותר. המירוץ הראשון: תוך ימים ספורים בסונומה. דאי ל-ynet: מחכה כבר לשבת מאחורי ההגה

לראשונה: נהג מירוצים ישראלי באחת מליגות מירוצי המכוניות הבכירות בעולם. אלון דאי בן ה-26 מאשדוד חתם הלילה (בין חמישי לשישי) בקבוצת BK רייסינג, ויתחרה עמה השנה בקטגוריה הבכירה ביותר של מירוצי הנסקאר, המאנסטר אנרג'י קאפ, ליגת מירוצי המכוניות הפופולארית ביותר בארה"ב.

 

לפני 6 שנים: תכירו: אלון דאי, בדרך לקריירה בפורמולה 1

לפני שנה: אלון דאי בדרך לנסקאר האמריקאי

ניצחון ענק לנהג המירוץ אלון דאי

 

 

דאי ישתתף כבר בסוף השבוע הבא במירוץ שייערך בסונומה, וינהג בקאמרי מספר 23 של הקבוצה. "אני נרגש לקראת המירוץ הראשון שלי בנסקאר קאפ", סיפר דאי ל-ynet, "אין דרך טובה יותר מלהתחיל במסלול רחובות. אני כבר מחכה לשבת מאחורי ההגה ומודה ל-BK רייסינג על ההזדמנות הנהדרת". דאי יתחרה השנה במספר מירוצים בנסקאר קאפ, כמו-גם בסדרות אחרות של האליפות בהן הוא מתחרה כיום.

 

אלון דאי - קפיצת מדרגה מרשימה ()
אלון דאי - קפיצת מדרגה מרשימה
 

 

דאי המתחרה כבר שנתיים בליגת המשנה של נסקאר באירופה, השתתף במספר מירוצים בליגת משנה (xfinity) של הסדרה בארה"ב, זכה למחמאות ועורר תשומת לב רבה כאשר היה קרוב לסיים במקום השלישי בהופעת הבכורה שלו, במירוץ גשום באוהיו. וגם לאחר שסיים במקום ה-13 בגלל מכונית אחרת שפגעה בו, סייע לקבוצתו להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורה אי פעם. 

 

בשלוש השנים האחרונות זכה דאי בשמונה ניצחונות בנסקאר האירופי, זכה בתואר סגן האלוף בשנה שעברה ופעמיים בתואר הנהג הפופולרי ביותר, ואילו השנה הוא מדורג שני באליפות. בעברו של דאי גם זכייה באליפות אסיה בפורמולה רנו ב-2009, וניצחון אחד באליפות ה-GT היוקרתית של ה-FIA, הפדרציה הבין לאומית לספורט מוטורי.

 

מירוצי נסקאר הם הספורט הפופולרי והנצפה ביותר בארה"ב אחרי אליפות הבייסבול, כאשר הנסקאר-קאפ שבה יתחרה ונושאת כיום את שמה של נותנת החסות מאנסטר אנרג'י (יצרנית משקאות אנרגיה) היא הבכירה והוותיקה בסדרות מירוצי נסקאר (NASCAR, National Association for Stock Car Auto Racing) הסופר-פופולאריים בעיקר בחלקה הדרומי של ארה"ב.

 

היא יצאה לדרך ב-1948, והתבססה בהתחלה על מכוניות סידרתיות משופרות, ועל המסורת שיצרו נהגי מירוצים בשנות ה-30 של המאה הקודמת, שבמקביל להשתתפות בתחרויות הובילו ברכבם משקאות אלכוהולים בתקופת שמכירתם נאסר בארה"ב ("תקופת היובש"). שיפורים מכאניים וכישורי נהיגה נדרשו אז כדי לחמוק מהמשטרה.

 

בנסקאר-קאפ נערכים כיום 26 מירוצים בעונה "רגילה", ו-16 הנהגים שצברו את מספר הנקודות הגבוה ביותר ממשיכים להתחרות ב-10 מירוצים נוספים. לסדרה אחיזה חזקה בתרבות האמריקאית, כפי שבא לידי ביטוי בשנים האחרונות בסדרת סרטי "מכוניות" של דיסני ופיקסאר.

 

מכונית הטויוטה קאמרי בה יתחרה דאי נושאת בחרטומה מנוע V8 בנפח של כמעט שישה ליטרים, עם יותר מ-900 כ"ס. יש לה מערכת הזרקה מתוצרת מקלארן, תיבה ארבעה הילוכים ידנית ומרכב צינורות ומשקלה כטון וחצי. המהירות המרבית עשויה להגיע ל-320 קמ"ש, אך מיעוט במערכות אלקטרוניות והתבססות על מערכות פשוטות במיוחד, מותירים את עלות פיתוח המכונית בגבולות ההיגיון ומאפשרים גם לקבוצות בעלות יכולת פיננסית צנועה להשתתף.

 

קבוצתו החדשה של דאי, BK רייסינג ממוקמת בעיר שארלוט, צפון קרוליינה. הקבוצה הוקמה ב-2012 אך מבוססת למעשה על קבוצת רד-בול רייסינג שנרכשה על-ידי בעלי BK, ווין פרס ורון דווין. בכל אחת משתי המכוניות אותן מריצה הקבוצה, תחת המספרים 23 ו-83, נוהגים בתחלופה שלושה נהגים שונים. בחמש השנים מאז נוסדה התחברתה הקבוצה ב-427 מירוצים אך עדיין לא רשמה על שמה ניצחון או עמדת זינוק בכירה. נקווה שדאי הישראלי ישנה זאת.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלון דאי - חוזה יוקרתי וחסר תקדים לנהג ישראלי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים