שתף קטע נבחר

צילום: אלכס קולומויסקי, EPA

הורי השוטרת שנרצחה: "הדס אמרה שהיא לא יכולה להיות פקידה, צריכה שטח"

לאחר הלווייתה של רס"ר הדס מלכא, שנרצחה בפיגוע בירושלים, סיפרו הוריה גאולה ודוד ל-ynet: "היא אמרה לנו 'אתם לא יודעים איך אנחנו מגינים על מדינת ישראל. אם אין מג"ב אין מדינה'". על מאבקה לעבור מחיל הים למג"ב: "היא ילדה של אקשן. היא לא רצתה תפקיד פקידותי"

 

 

 (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

"היא לא סיפרה לנו ולא רצתה להדאיג אותנו, אבל באחת השבתות היא אמרה לנו: 'אתם לא יודעים איך אנחנו מגינים על מדינת ישראל. אנחנו משמר הגבול. אם אין משמר הגבול - אין ירושלים ואין מדינה. אנחנו מסכנים את החיים שלנו יום יום, שעה שעה'". דוד מלכא, אביה של שוטרת מג"ב רס"ר הדס מלכא, שנרצחה ביום שישי על ידי מחבלים בפיגוע המשולב בירושלים, סיפר הבוקר (יום א') ל-ynet על בתו.

 

"היא הייתה ילדה של אקשן, של בחוץ. היא כל הזמן אמרה: אני לא מסוגלת בתפקיד פקידותי, זה לא אני, אני צריכה שטח", סיפר האב. אמה גאולה הוסיפה: "עם כל הקשיים כלוחמת היא גם נרשמה ללמוד קורס מדריכי חדר כושר ותזונה של מכון וינגייט. היא הייתה באה ולומדת עד אמצע הלילה".

 

על עתידה של הדס הוסיפה האם: "היא הייתה אמורה לסיים עוד חצי שנה, והתוכניות שלה היו לצאת לחו"ל, לממש את עצמה ואז לחזור. היו כמה אופציות, בין היתר לחזור למשטרה אבל בדרך של חקירות. זה היה אחד התחומים שעניינו אותה. היא רצתה שני טיולים – גם לדרום אמריקה וגם לארה"ב. היא חסכה סכום משמעותי מהמשכורת שלה, כמעט 50 או 60 אחוזים".

 

- ביניכם בבית הייתם מדברים על השירות שלה? הייתם מודאגים מזה?

דוד: "כן, היינו מודאגים. כל הזמן הייתה לנו עננה מעל הראש. הפחד שיקרה משהו. אבל לאחרונה היא שירתה במרחב כפרי. דווקא בטירונות, כשהיא הייתה מ"כית ומפקדת ושירתה בעוטף ירושלים, שם היינו בדאגה מתמדת. אחר כך כשהיא השתחררה וחזרה לקבע אז היא הייתה במרחב הכפרי".

 

פעמיים טירונות

מלכא, בת ה-23 מגבעת עזר, החלה את שירותה הצבאי בחיל הים, אך נאבקה כדי לעבור לשרת במשמר הגבול. היא הובאה למנוחות הלילה. את הפיגוע המשולב באזור שער שכם ביצעו שלושה מחבלים מהכפר דיר אבו משעל: עאדל ענכוש, בוראא סאלח ואוסמה עטא - בני 18 ו-19.

 

האב דוד הוסיף: "הדס התגייסה לחיל הים בתור מש"קית תיאום ימי. לא היה לה סיפוק כי זה היה תפקיד פקידותי ולא מעניין, אין הרבה פעילות. אחרי שבעה חודשים היא ביקשה לעבור או לקרקל או למשמר הגבול. היא עשתה את המסלול של הטירונות במשמר הגבול. היא עשתה למעשה פעמיים טירונות. ולאחר מכן עשתה קורס מ"כים במשמר הגבול שזה קורס מאוד קשה. היא התעקשה להדריך בנים ולא בנות. היא הדריכה טירונים בבסיס משמר הגבול במשך שנה ולאחר מכן השתחררה, הלכה לעבוד באיזה תפקיד שלא מצא חן בעיניה, ואז אמרה: אני חוזרת לשירות בקבע".

 

הדס היתה ספורטאית שעסקה בשחייה ובכדורסל. דוד: "היתה לה נוכחות, היתה לה הילה. זה משהו בלתי נתפס. כל הזמן הייתי אומר לה: הדס, את, הנוכחות שלך וההילה שלך הן כמו של אמא שלי. אחד לאחד, אותו דבר".

 

 

 

נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר. "נפלה על משמרתה" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90) (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר. "נפלה על משמרתה"(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אחיה גיא ספד לה בהלוויה: "היו לך חלומות רבים, רצינו לראות אותך מתחת לחופה. קומי, הדסי, תגידי שזה חלום. מחבל ארור הרס את כל החלומות שלנו. לעולם לא נשכח אותך כאחות הגיבורה שלנו שהגנה על ירושלים, אוהבים אותך לעד".

 

גם אחיה תמיר, שעומד להתחתן בחודש הבא, נשא דברים: "עד כמה הייתי גאה באחותי הקטנה הלוחמת. להדס הייתה יכולת להתחבר עם כולם, וכולם אהבו אותה. היא אהבה ספורט, מנהיגה שאי אפשר לעצור אותה. היא כבר התייעצה איתנו מה כדאי לה ללמוד ואיפה לטייל. לעולם לא אפסיק לחשוב עלייך".

  

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "בשם הממשלה והעם אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתה של הדס. מפקדיה ופקודיה אהבו אותה וסמכו עליה. כמו חברתה ליחידה הדר כהן ז"ל היא נפלה על משמרתה במאבק נחוש נגד מחבלים צמאי דם. הדס והדר, הנאוות והנעימות בחייהן, במותן לא נפרדו. הן תישארנה קשורות לנצח בגבורתן ובהקרבתן למען העם והמדינה".

 

ראש הממשלה הוסיף כי "כוחות הביטחון פועלים מיום שישי בכפר ממנו יצאו המחבלים והם נערכים להרוס את בתיהם. ביטלנו את ביקורי הפלסטינים אצל קרוביהם לכבוד הרמדאן. במקום לגנות את הפיגוע פרסם ארגון הפתח בראשו עומד אבו מאזן הודעה שמגנה את כוחות מג"ב שהרגו את המחבלים ושיבחו את הרוצחים. כנראה שאין גבול לשקר ולעזות המצח. אני קורא למדינות העולם לגנות את הרצח ואת משלחיו ולדרוש את הפסקת התשלומים למשפחות שמעודדות מעשים כאלה".

 

צרפת הודיעה היום כי היא "מגנה בתקיפות רבה ביותר את הפיגוע. תנחומינו הכנים שלוחים לקרוביה של קורבן הפיגוע. יחד עם שותפיה בקהילה הבינלאומית, צרפת מגויסת למאבקה הנחוש בטרור". שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גל: "אני מגנה את הפיגוע הנתעב בירושלים ביום שישי בערב שגבה חיים. מחשבותי נתונות לקורבן הפיגוע ולמשפחתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים