שתף קטע נבחר

משרד הבריאות: "הרופאים המתפטרים עושים הכול כדי לא לפתור את המשבר בהדסה"

במכתב שהגיע לידי ynet פנה מנכ"ל משרד הבריאות לרופאים הבכירים שהתפטרו: "חוזר על בקשתי שתעלו על הכתב את דרישותיכם, הבענו נכונות לפעול להחזרת המצב לקדמותו ואף לשפרו". במשרד מפנים אצבע מאשימה כלפי הרופאים: "מנסים למשוך זמן עד להכרעת בג"ץ"

 

האם הרופאים המתפטרים רוצים לפתור את המשבר בהדסה? בשבוע שעבר נפגשו הרופאים הבכירים לשעבר במחלקה ההמטו-אונקולגית בהדסה עין כרם עם עורכת דינם אורנה לין ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בסוף הפגישה הסכימו הצדדים להמשיך ולהידבר ולהציע שמות של מגשרים שיהיו מוסכמים על שני הצדדים. אולם, מאז, במשרד הבריאות לא מצליחים להשיג את הרופאים ונציגיהם. גורמים במשרד הבריאות מאשימים אותם בניסיון לטרפד את הגישור כדי למשוך זמן עד להכרעת בג"ץ שאמורה להתקבל ב-28 ביוני. מטעם הרופאים לא נמסרה תגובה.

במכתב שהגיע לידי ynet פנה מנכ"ל משרד הבריאות לעורכת הדין אורנה לין וכתב: "במהלך הדיון הבענו את נכונותנו לפעול להחזרת המצב לקדמותו במחלקה, למצב שהיה טרם המשבר ואף לשפר את תנאי הטיפול באמצעות תוספת מיטות, משאבים וכוח אדם. ביקשתי ואני חוזר על בקשתי שתעלו על הכתב את דרישותיכם המקצועיות לאופן התנהלות המחלקה כדי שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. על אף שסירבתם, הצעותיי עדיין בתוקף".

 

עוד כותב מנכ"ל משרד הבריאות: "במהלך הדיון הצעת להיכנס להליך גישור. כפי שהודעתי לך בשיחה בינינו, אנחנו מוכנים לכך. ניסיונותיי ליצור שיח בינינו ביממה האחרונה לא צלחו".

 

גורמים במשרד הבריאות הפנו אמש (ב') אצבע מאשימה כלפי הרופאים: "הם עושים ככל שהם יכולים כדי לא לפתור את המשבר הזה. הם ממשיכים לטעון שהם רוצים מחלקה בשערי צדק ושום פתרון אחר אינו בא בחשבון". מוקדם יותר הודיע מנכ"ל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, כי לא תקום מחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים שלו.

הורים לילדים חולי סרטן בפתח מעונו של ראש הממשלה (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
הורים לילדים חולי סרטן בפתח מעונו של ראש הממשלה(צילום: אלי מנדלבאום)

הרופאים המתפטרים מגיעים לשיחות הגישור בשבוע שעבר (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
הרופאים המתפטרים מגיעים לשיחות הגישור בשבוע שעבר(צילום: אוהד צויגנברג)

"בשבועות האחרונים מתחולל מאבק אנושי וקורע לב, חסר תקדים, סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה. מנהיגות ואחריות לאומית נמדדים ברגעים כאלה. כמי שמפעל חייו הוא הצלת חיים, אינני יכול להביט מהצד ולהישאר אדיש למראות ולקולות שעולים בימים האחרונים ואשר נוגעים בלבו של כל אדם" כותב פרופ' הלוי.

 

פרופ' הלוי הוסיף: "היום בצהריים פנה אליי נשיא המדינה לשקול הודעה כי בשערי צדק לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים, תוך הסבר שהודעה כזו תסייע לפתרון המשבר בהדסה - משבר יחסי העבודה בהדסה ובמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים, שכידוע לכל קיבל מימדים שאיש לא חזה עם השלכות רפואיות וציבוריות חמורות ביותר. מתוך כבוד שאני רוחש לנשיא המדינה, נעניתי לבקשתו. כידוע שערי צדק לא יצר את המשבר הזה ואיננו צד למשבר, אבל אולי בעשיית מעשה בעת הזו מתוך רגש אחריות ושליחות יהיה שערי צדק שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר".

 (צילום: חיים צח/לע"מ) (צילום: חיים צח/לע
(צילום: חיים צח/לע"מ)

בתחילת החודש נכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות של ששת הרופאים הבכירים ושלושת הרופאים המתמחים בהדסה. במקביל, הורים לילדים חולי סרטן מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית חולים הדסה עין כרם פתחו בית חולים שדה בגן סאקר כדי להביע את מחאתם על ההחלטה שלא לפתוח מחלקה בבית חולים שערי צדק, וכך להפקיר את עיר הבירה של ישראל ללא מחלקה להמטו-אונקולוגיה שאמורה לטפל בילדים חולי סרטן.

 (צילום: חיים צח/לע"מ) (צילום: חיים צח/לע
(צילום: חיים צח/לע"מ)

 (צילום: חיים צח/לע"מ) (צילום: חיים צח/לע
(צילום: חיים צח/לע"מ)

אתמול הגיעה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לאוהל המחאה שהוקם בגן סאקר, שם נפגשה עם ההורים ועם הילדים. נתניהו אמרה להם כי "באתי מתוך תמיכה ואהבה אליכם, אני מודעת לסבל של כל המשפחה בהתמודדות עם המחלה הזאת שממנה נפטרו שני הוריי זכרם לברכה. הדברים המרגשים והכואבים ששמעתי כאן היום נגעו לליבי. חשוב שתדעו - לב יש לי אבל כוחות על אין לי".

 

הגברת נתניהו הוסיפה כי שוחחה לאחרונה עם שר הבריאות יעקב ליצמן בנושא. "הוא שר בריאות מצוין. כואב לו מאוד, והוא רוצה מאוד לעזור. אני חושבת שכל הלב והנשמה שלו במאבק איתכם", אמרה נתניהו. "אני לא יודעת ולא נכנסת לפרטים הטכניים, אבל הוא יודע שאני רוצה ואעשה כל מה שצריך כדי להיות איתו בדרך של פתרון כמה שיותר מהיר לקושי הזה. אני כמובן גם עירבתי את בעלי, ראש הממשלה, וגם הלב שלו כולו איתכם. הם מנסים למצוא פתרון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים