שתף קטע נבחר

עוד שנה של זעזוע: פסטיבל אכילת הכלבים בסין

למרות הדיווחים שהשנה תיאסר או תצומצם המכירה של בשר כלבים בפסטיבל יולין - המונים נהרו היום לשווקי העיר כדי לאכול את ידידו הטוב של האדם: "כולם אוכלים בשר כלבים כאן, זו מסורת. לא תגרמו לנו להפסיק"

פסטיבל אכילת הכלבים ביולין שבסין – פסטיבל שגורר זעם ומחאה כבר כמה שנים – נפתח היום (ד') למרות הדיווחים בחודשים האחרונים שהפעם סין תאסור את קיומו.

 

הפסטיבל בעיר שבדרום המדינה מציין את תחילת הקיץ. לקראת הפסטיבל השנה טענו פעילים למען זכויות בעלי חיים שגורמים רשמיים הגיעו לפשרה עם המוכרים ובמסגרתה נקבע שבכל דוכן יימכרו רק שני כלבים למאכל, אבל כשהפסטיבל נפתח היום היה אפשר למצוא בחלק מהדוכנים כלבים רבים שנמכרו למאכל.

פסטיבל יולין, היום. "כלב השמירה של חברה שלי הפסיק לנבוח, אז בישלנו אותו" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פסטיבל יולין, היום. "כלב השמירה של חברה שלי הפסיק לנבוח, אז בישלנו אותו"(צילום: AFP)

שוטרים רבים נשלחו היום לשווקי יולין, אבל הם לא בדקו את הדוכנים כדי לראות אם המוכרים עומדים בסיכומים שגובשו לכאורה.

 

הפסטיבל מעורר סקרנות בתקשורת הזרה, וכתב של סוכנות הידיעות AFP דיווח כי בשוק דונגקואו צרח עליו אחד המקומיים שלא יעז לצלם את המתרחש. הוא גם דרש ממנו למחוק את התמונות שצילם קודם לכן.

 

תושבי האזור טוענים שאכילת כלבים היא פשוט חלק מהמסורת שלהם. וו סאן, בת 40, טיפלה למשל בגופתו של כלב לקראת בישולו. היא סיפרה כי הוא היה כלב שמירה של חברתה, אבל היא מסרה לה אותו "כי הוא רק כשכש בזנב, הוא כבר לא נבח". וו הוסיפה: "הלילה נאכל אותו עם חברים. לכלבים קטנים אין טעם טוב, וגם כלבים שמנים מדי לא טעימים".

בעלי דוכנים מכינים את בשר הכלבים לבישול. "כלבים שמנים וקטנים מדי לא טעימים" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בעלי דוכנים מכינים את בשר הכלבים לבישול. "כלבים שמנים וקטנים מדי לא טעימים"(צילום: AFP)

מדי שנה מוצאים להורג אלפי כלבים בפסטיבל, ופעילים למען בעלי חיים אומרים כי ההוצאה להורג נעשית בדרך אכזרית במיוחד: כלבים סופגים מכות ומבושלים בעודם בחיים מתוך אמונה שככל שהכלבים מבועתים יותר – כך הבשר שלהם טעים יותר.

 

המסורת קיימת עוד מימי שושלת מינג: אנשים אכלו כלבים בליצ'י מתוך אמונה שאכילתם תיתן להם כוח. בכל שנה מוצאים להורג בסין 20-10 מיליון כלבים לצורכי אכילה.

 

אכילת כלבים היא דבר חוקי בסין, אבל פעילים למען בעלי חיים מנסים כבר שנים להביא לביטול הפסטיבל. השנה הם שואבים עידוד מסוים מההתפתחויות: "אף שלא נראה שיש איסור על האכילה של כל סוגי הבשר של כלבים, נראה שהפסטיבל קטן יותר השנה ושפחות כלבים איבדו את חייהם למען התעשייה האכזרית הזו. פחות כלבים נמכרו למכירה הפעם. ביטולו של פסטיבל אכילת הכלבים ביולין יתאפשר דרך ניצחונות קטנים כמו הניצחון הזה, וחשוב שנכיר בהתקדמות שנעשתה".

 

תושב יולין וכלבי המחמד שלו לא הרחק ממקום מכירתם של כלבים לאכילה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תושב יולין וכלבי המחמד שלו לא הרחק ממקום מכירתם של כלבים לאכילה(צילום: AFP)

לעומת טענות הפעילים, תושבים ביולין טוענים שלא חלה שום ירידה במכירות. באזור השווקים מכרו הרוכלים תבשילים עם בשר כלבים. חלקם החליפו את השלט "בשר כלב" בשלט "בשר טעים". מסעדה אחת כיסתה את דמות הכלב המופיעה בשלט שלה.

 

לי יונגוויי, תושב יולין בשנות ה-40 לחייו, אמר כי בשר כלבים אינו שונה משום בשר אחר. "לא צריך להכריח אנשים לעשות בחירות שהם לא רוצים לעשות, כפי שלא תכריח מישהו להיות נוצרי, בודהיסטי או מוסלמי".

 

צ'ן בינג, בן 25, אמר כי הממשלה אינה יכולה למנוע את קיום הפסטיבל גם אם היא הייתה רוצה: "הפסטיבל יימשך. צעירים, זקנים, אפילו תינוקות – כולם אוכלים בשר כלבים. זו מסורת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
תושבים מכחישים: "אין ירידה במכירות"
צילום: AFP
מומלצים