שתף קטע נבחר

שיאן העולם: מסי לא מפסיק להדהים

פרויקט מיוחד: הוא השחקן הכי רעב שיש - לניצחונות. זו הסיבה שכבר בגיל 30 הוא נחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה, מספיקה רק הצצה בשיאים שקבע עד היום כדי להבין שהוא לא הולך לעצור

 

העניין הפך כמעט לבדיחה: "שמעת, לאו מסי שבר עוד שיא. הכי הרבה צמדים בכסלו נגד קבוצות בנות ארבע הברות". כאילו הפכנו קהי חושים להישגים שלו.

 

וזו ראייה שגויה. רק תעיפו מבט ברשימה הזו כדי להבין את היקף היצירה. אלו לא שיאים סתמיים, פרי מוחם הקודח של סטטיסטיקאים ברשת שאוספים נתונים באגרנות ומפציצים אותם בטוויטר. אלו שיאים שכתובים באותיות זהב. פסגות קריירה מרהיבות שהושגו במשחק רציף בטופ העולמי, בלי איזו עונת התרעננות באזרבייג'ן.

 

מספרים פסיכיים. מסי ()
מספרים פסיכיים. מסי

 

איך הוא עושה את זה? תיאבון. נכון, יש את הקטע האגוצנטרי הזה שלמאמן אין אפשרות להחליף אותו אלא אם הוא מרשה. נעזוב את זה לרגע. הוא פשוט מאוהב בכדורגל. מסי בא לנצח ולזכות בהכל, ולמרות שיש לו נטייה לעשות את זה בצורה יפה לעין, הוא כנראה היה מסתפק גם בשערים פשוטים יותר. רק להשיג יותר ויותר, להתאמן בלי למצמץ, לטוס בכל העולם למשחקי ראווה בהם אנשים משלמים כדי לראות רק אותו, לשאוף תמיד לשיפור פיזי. הוא לא רובוט, והרגשות שלו נשפכים למגרש כשהוא מתוסכל או כועס. כי אתה מגיע לפסגות כאלה לא רק בזכות כישרון נדיר, אלא גם בגלל שאתה תמיד תמיד תמיד רוצה לנצח יותר ממי שמולך.

 

ויודעים מה? גם השיאים ה"מצחיקים" חשובים. סביר להניח שפלה ודייגו מראדונה ויוהאן קרויף ואלפרדו די סטפאנו ופרנץ פושקאש הגיעו גם הם לכל מיני הישגונים סמי-אזוטריים כאלה, ופשוט לא היה את המשועמם שיספור ואת הפלטפורמה שתתן לו מקום.

 

לא מאבד את התיאבון אף פעם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא מאבד את התיאבון אף פעם(צילום: AFP)

 

מסי הוא פשוט ענק בראי של תקופתו. אם כל השמות שהזכרנו היו אחראים לסיפורים מופלאים, שהתחילו מאגדות על המבוגרים שבהם שילדים קראו בשקיקה במגזיני ספורט ונאלצו לדמיין, ועברו דרך תמונות בשחור-לבן, ואז בצבע, אבל באופן לא כל כך חד - מסי הוא סופרסטאר של עידן האינטרנט. וזה אומר שכל הישג שלו יהיה מסוקר יותר, ויגיע אליכם מכל הזוויות.

 

מה מצחיק בכך שהוא הבקיע נגד כל יריבה שפגש בליגה הספרדית, 35 קבוצות? אולי אתם מרגישים לפעמים רוויה ממטח הנתונים הזה, אבל צריך לחשוב בפרופורציה - אתם מופצצים באותם נתונים בנוגע לשחקנים אחרים חוץ מכריסטיאנו רונאלדו? ברור שלא. כלומר שיש פה משהו מיוחד, היסטורי.

 

 

מה המספר הגדול מביניהם? העין רצה לכל מקום. 231 בישולים. טירוף. כמות השערים שהבקיע עד גיל 30? פסיכי. ואולי השיא הגדול מכולם הוא כמות השיאים המדהימים שצבר.


פורסם לראשונה 23/06/2017 22:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים