שתף קטע נבחר

סעודיה: סוכל פיגוע באתר הקדוש ביותר לאיסלאם

כוחות הביטחון הסעודים חשפו שלוש התארגנויות שתכננו לבצע מתקפת טרור במסגד אל-חראם שבמכה, בשיאו של חודש הרמדאן. אחד המחבלים הסתתר בבית במרכז העיר, ולאחר שהכוחות סגרו עליו, פוצץ את עצמו וגרם להתמוטטות חלקית של המבנה. 11 נפצעו, בהם שישה זרים

 

המוני מאמינים מתגודדים מסביב לכעבה, אתמול (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המוני מאמינים מתגודדים מסביב לכעבה, אתמול(צילום: AFP)

כוחות הביטחון של סעודיה סיכלו אתמול (יום ו') פיגוע התאבדות באתר הקדוש ביותר לאסלאם - מסגד אל-חראם בעיר מכה, המכונה "המסגד הגדול". בהצהרה שפורסמה בטלוויזיה הממלכתית, המשרד מסר כי שלושה תאי טרור, שניים ממכה ואחד מהעיר ג'דה שלחוף הים האדום, תכננו את המתקפה על המתפללים וכוחות הביטחון במסגד, בשיאו של חודש הרמדאן הקדוש למוסלמים.

 

מסגד אל-חראם הוא המסגד הגדול ביותר בעולם, והוא מקיף את האתר הקדוש ביותר לאיסלאם, הכעבה - בית תפילה בצורת קובייה שהמתפללים מקיפים במהלך החג', העלייה השנתית לרגל שמביאה עמה מיליוני מאמינים למכה.

 

 

 

הריסות מחוץ למבנה שבו המחבל המתאבד פוצץ את עצמו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הריסות מחוץ למבנה שבו המחבל המתאבד פוצץ את עצמו(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

לאחר שכוחות הביטחון הקיפו בית שבו הסתתר אחד המחבלים בשכונת אג'יאד אל-מסאפי שבמרכז מכה וקראו לו להיכנע, הוא פתח עליהם באש ולאחר מכן הפעיל את חומרי הנפץ שהיו ברשותו. הבית שוכן בסמוך למסגד ששימש כבסיס למתקפה. הבניין התמוטט, וגרם לפציעתם של שישה זרים וחמישה מאנשי כוחות הביטחון. מצבם של אנשי כוחות הביטחון הוגדר קל.

 

מוקדם יותר אתמול כוחות הביטחון ירו למוות במבוקש שהסתתר בשכונת אל-אסילה במכה. כאמור, התארגנות שלישית סוכלה בג'דה. עוד נמסר כי חמישה חשודים, בהם אישה, נעצרו.

 

חודש צום הרמדאן יסתיים מחר בחג עיד אל-פיטר. משפחת המלוכה הסעודית בדרך כלל מעבירה במכה את עשרת הימים האחרונים של החודש.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

רשת "אל-ערביה" שידרה אתמול בחי צילומים של מאמינים מוסלמים המתפללים במסגד, ללא הפרעה.

 

לפי שעה לא ברור מי עומד מאחורי ההתארגנות למתקפה במסגד, אבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שמעוניין להקים חליפות שנשלטת על פי חוקי האיסלאם, ביצע בעבר פיגועים בממלכה. בחודש מאי אשתקד כוחות הביטחון הסעודיים ירו למוות בשני מחבלים של דאעש, ושניים נוספים פוצצו עצמם מחוץ למכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המסגד הגדול במכה
צילום: רויטרס
מומלצים