שתף קטע נבחר

פצמ"רים בשטח ישראל, מטיילים פונו מגבול הגולן

קרבות בגולן הסורי בין המורדים לצבא אסד: כמה פצצות מרגמה התפוצצו ליד גדר המערכת - זליגת ירי מהלחימה בסוריה. בעקבות הירי, צה"ל החליט לפנות מטיילים מהאזור הסמוך לגבול - בזמן קטיף הדובדבנים

לראשונה אחרי תקופת שקט ממושכת ברמת הגולן, נפלו היום (שבת) פצצות מרגמה בשטח ישראל - ככל הנראה כתוצאה מזליגת ירי מהלחימה בסוריה. הפצמ"רים נפלו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן. מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק - אך הוחלט לפנות גם מטיילים מהאזור הסמוך לגבול.

 

הנפילות היו בסמוך לגדר המערכת בין פיתחת קונייטרה לעמק הבכא. לא הופעלה אזעקה וכוחות צה"ל סורקים כעת במטרה לאתר את מיקומי הנפילות. כוחות צה"ל טרם תקפו בתגובה את מקורות הירי.

מטיילים ואזרחים פונו מאזור הגבול ()
מטיילים ואזרחים פונו מאזור הגבול

בגולן עצמו שוהים היום אלפי מטיילים שמשתתפים בין היתר בקטיף העצמי של דובדבנים ופירות יער. מהמועצה האזורית בגולן נמסר כי בעקבות הירי פונה ממטיילים ומעובדים בוסתן בראשית, אזור המטעים והבוסתנים הסמוך לגבול באזור מעבר קוניטרה.

 

צה"ל הוציא בנוסף הנחיה לחקלאים ולאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה, "לאור המשך הלחימה הפנימית בסוריה במרחב קוניטרה ועל מנת לשמור על ביטחון האזרחים במרחב".

 

בשעות האחרונות דווח בעיקר מפי מקורות המזוהים עם האופוזיציה הסורית על קרבות בין המורדים לבין כוחותיו של בשאר אסד באזור מדינת אל-בעת' ובמקביל על הפגזה ארטילרית של המשטר לעבר כפרים במרכז קוניטרה, כפרים שבהם שוהים המורדים.

 

תושבים בגולן ובגליל העליון סיפרו כי הדי הלחימה בסוריה נשמעים משעות הבוקר בכל האזור. בימי קרבות, המורדים פועלים מהמרחב הסמוך לגבול עם ישראל, מתוך הערכה שכוחותיו של בשאר אסד לא יירו לכיוונם.

 

לפני כחודשיים נשמעה אזעקה במועצה האזורית גולן ולאחר זמן קצר אותרו שתי נפילות של פצצות מרגמה בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. כשעה לפני כן התפוצץ פצמ"ר בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. בעקבות הנפילות תקף צה"ל את מקורות הירי בגולן הסורי והבהיר כי המשטר הסורי ימשיך להיות האחראי לכל זליגת ירי משטח המדינה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים